Gjest Jaiiiiks Skrevet 27. oktober 2009 Skrevet 27. oktober 2009 Lurer på om det er meg det er noe gale med, eller om det er psykiatrien. Jeg er vanligvis en oppegående jente, stort nettverk, aktiv på fritiden og i arbeid. Men sliter likevel med panikk, angst og svært svingende humør. Reiste tilbake til akuttpsykiatrisk avdeling i går etter 4-5 døgn permisjon. Planen var at jeg skulle være der til torsdag, men i dag fikk jeg nok og ble desperat etter å komme meg vekk fra avdelingen. Formen i dag var langt verre enn i går, og grunnen: Det er ikke en dritt å finne på. Dørene var låst. En liten TV i stuen som var vanskeligf å følge med på grunnet all skravlingen. De gamle damer på vakt var mer opptatt av å strikke, lese aviser og prate med hverandre enn å vise pasientene oppmerksomhet. Jeg våknet klokken 5 i dag tidlig, satt meg ned for å se Animal Planet, og så kom vakten å svitsjet over på nyheter uten å spørre meg. Så fikk jeg en kontaktperson som sa hei, og forsvant fra avdelingen for å delta på et foredrag. Jeg stå til slutt på stuen og gråt, men fikk bare beskjed om at jeg måtte vente 2 timer på behandlereen min og til foredraget var over. Ingen andre enn de andre pasientene var mulig å prate med, ingen blader eller bøker å lese, ingen data, ingen turer ut, ingen som kunne bli med meg ut å kjøpe røyk. Hva er egentlig poenget? Var ved samme avdelingen for tre-fire år siden. Da var det gruppemøter to-tre ganger i uken ledet av en psykolog, ballspill en gang i uken, kino og byturer på kveldene, datarom og en aktivitør som engasjerte pasientene. Tror mange i psykiatrien glemmer at de faktisk er på jobb. I går kveld når det nærmet seg vaktbytte, begynte den ene pasienten etter den andre å klage på at de var sulten og ville ha mat. Jeg selv også kjente at jeg var skrubbsulten da det var over fire timer siden kveldsmaten. Men nei... Ikke noe mat å få. Alle fikk beskjed om at de skulle ha smørt matpakke under kveldsmaten. Er det like gale på alle avdelingene? Når det gjelder selve behandlingen gikk den ut på å knaske piller, og en ti minutters samtale med en turnuslege. Jeg har vært psykotisk, i tilegg til at jeg alvorlige problemer i forhold til akohol og mat. 0 Siter
Gjest firedownbelow Skrevet 28. oktober 2009 Skrevet 28. oktober 2009 Sånn er det nok det er ja. Var slikt sist gang jeg var inne og. Sykehus er kjedelig, det bare er sånn. Samtidig tror jeg att hvis man får for mye service på psyk, blir man oftere innlagt, man blir altså svakeliggjort. Det jeg tror da.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.