Gå til innhold

Hjelp?


Gjest needhelp91

Anbefalte innlegg

Gjest needhelp91

Hei! Jeg er en jente på 18 år. Jeg vet ikke hvem av dere jeg skal sende spørsmålet til. For snart tre år siden (sommeren før første videregående) merket jeg en endring i mitt energinivå, som i løpet av de siste årene har blitt verre og verre. Jeg har blitt mer og mer sliten, og samme hvor lenge jeg sover, så våkner jeg like utslitt som jeg var da jeg la meg. Dette har blitt langt verre i nyere tid, og jeg har ikke overskudd i det hele tatt. Jeg må presse meg til stort sett alt jeg gjør. Jeg opplever hukommelsestap iblandt, uten at jeg kan si helt hva det utløses av – de kommer helt plutselig. Det siste året har jeg også hatt voldsomme problemer med konsentrasjonsevnen, noe som gjør det et slit å komme gjennom skolen (jeg går studiespesialisering). Jeg har mye vondt i hodet, og de siste månedene har jeg slitt med kraftig svimling, som av og til kommer helt plutselig. Noen ganger blir jeg så svimmel at jeg blir veldig kvalm. Jeg har også lagt merke til at jeg kan slite litt med å få ut ordene riktig, og feilbedømmer avstanden til for eksempel dørkarmer av og til, og kan miste ting når jeg tror jeg har satt dem på bordet, og jeg virker klumsete av denne grunn. Det føles som om det er noe feil med balansen min av og til, hvis det går an å si det slik. Jeg sover som regel veldig dårlig, og har nok en god del redusert søvnkvalitet. Jeg får liksom aldri sovnet ordentlig, og jeg våkner opptil flere ganger hver natt. I tillegg til alt dette har jeg opplevd magesmerter (ikke menssmerter) som kommer veldig tilfeldig, men jeg vet ikke hvorvidt det har noe med saken å gjøre. I det siste har jeg også merket at jeg får noe som ligner på hetetokter. Jeg blir plutselig veldig varm (minner om febervarm), andre ganger blir jeg plutselig veldig kald. Det veksler veldig mye. Jeg har vært hos legen for disse symptomene veldig mange ganger, og de har kjørt alle typer blodprøver på meg, jeg har tatt MR av hodet og spinalpunksjon – alle prøvene har vært fine, og siden de har screenet meg på alt sånt, har legen min ”gitt meg opp” og sagt at jeg bare må håpe på at det skal gå over av seg selv, fordi det ikke er noe de kan gjøre. Dette var i midten av oktober. Derfor skriver jeg til dere, fordi jeg merker at jeg har blitt verre i det siste, og jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre lenger. Har du noen ideer om hva som kan være galt? Og hva jeg eventuelt burde gjøre videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...