Gjest jobber i helsevesenet 0 0 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg jobber turnus og nå har jeg søkt ferie. Min arbeidsgiver sier han trekker en hel uke selv om jeg har turnusfri noen av dagene. Så lenge jeg får en hel uke fri til sammen regnes turnusfridagene som ferie. Kan han gjøre dette? Jeg trodde jeg kunne søke om f.eks tre dager ferie om jeg har de resterende 4 dagene ordinært turnusfri? Står det noe sted om dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximia 834 0 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Din sjef har dessverre rett. Det står i ferieloven, men husker ikke paragrafen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen 1 905 0 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hvis du vil ha disse feriedagene fullt ut bare på de dagene du jobber, så må du ta de siste dagene som enkeltdager(ikke sammenhengende.) for hvis du tar dagene sammenhengende slik at du faktisk får ei hel uke fri, så tror jeg nok som maximia sier at arbeidsgiver har rett og lov til å regne det som en ferieuke.. (rmen ei ferieuke er vel ikke på 7 dager? trodde de regnet 6 dager i uka jeg) en som jobber feks 50% fordelt på 3dager ei uke og 2dager ei uke, kan iallfall ikke spre de 5 ferieukene man i offentlig sektor har rett på over 10 uker... det er jo soleklart. 5 hele uker er 5 hele uker... Men hvis man tar ut bare deler av ferien i hovedferien og har noen dager til gode til senere, så kan disse tas som enkeltdager utover høsten på dager man jobber, slik jeg har forstått det.. Feks at man tar feriedag en fredag i ny og ne for å forlenge helgaeller noe slikt. Men har man valgt å ta dagene slik at man har tatt ei uke ferie så er ei uke ei uke enten man jobber fullt eller deltid, eller turnus... Så det kan være lurt å tenke over hvordan man vil ta de siste dagene. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.