Gå til innhold

Ferie og turnusfri

Gjest jobber i helsevesenet
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest jobber i helsevesenet

Jeg jobber turnus og nå har jeg søkt ferie. Min arbeidsgiver sier han trekker en hel uke selv om jeg har turnusfri noen av dagene. Så lenge jeg får en hel uke fri til sammen regnes turnusfridagene som ferie. Kan han gjøre dette? Jeg trodde jeg kunne søke om f.eks tre dager ferie om jeg har de resterende 4 dagene ordinært turnusfri? Står det noe sted om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

Hvis du vil ha disse feriedagene fullt ut bare på de dagene du jobber, så må du ta de siste dagene som enkeltdager(ikke sammenhengende.) for hvis du tar dagene sammenhengende slik at du faktisk får ei hel uke fri, så tror jeg nok som maximia sier at arbeidsgiver har rett og lov til å regne det som en ferieuke.. (rmen ei ferieuke er vel ikke på 7 dager? trodde de regnet 6 dager i uka jeg)

en som jobber feks 50% fordelt på 3dager ei uke og 2dager ei uke, kan iallfall ikke spre de 5 ferieukene man i offentlig sektor har rett på over 10 uker... det er jo soleklart. 5 hele uker er 5 hele uker...

Men hvis man tar ut bare deler av ferien i hovedferien og har noen dager til gode til senere, så kan disse tas som enkeltdager utover høsten på dager man jobber, slik jeg har forstått det..

Feks at man tar feriedag en fredag i ny og ne for å forlenge helgaeller noe slikt. Men har man valgt å ta dagene slik at man har tatt ei uke ferie så er ei uke ei uke enten man jobber fullt eller deltid, eller turnus... Så det kan være lurt å tenke over hvordan man vil ta de siste dagene. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...