Gå til innhold

bytte fastlege


ihlie

Anbefalte innlegg

min fastlege er blitt syk, det er uvisst om han kommer tilbake. vi har et lite legekontor med uvanlig stor gjennomtrekk av leger. dette pga kommunelege 1 er vanskelig å samarbeide med. så dette er ikke noe som vil forandre seg de første årene. jeg lurer derfor nå å bytte fastlege. ser at en lege jeg kan tenke meg å gå til har ledig plass, han bor i min kommune men jobber i nabo kommunen. kan jeg bytte til han, vil dette ha noen betydning for meg økonomisk? ved akutte ting vil jeg måtte bruke legekontoret lokalt pga avstanden. vil dette ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor skjer dette??

Det vil koste det samme, og det er ingen ting i veien for å ha fastlege i en annen kommune enn der du bor.

Leger kan derimot nekte å gi time til andre enn sine "egen" pasienter, med mindre det er akutt/øyeblikkelig hjelp. Men tenker du på mer "halvakutte" ting er jo legevakta grei å ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil koste det samme, og det er ingen ting i veien for å ha fastlege i en annen kommune enn der du bor.

Leger kan derimot nekte å gi time til andre enn sine "egen" pasienter, med mindre det er akutt/øyeblikkelig hjelp. Men tenker du på mer "halvakutte" ting er jo legevakta grei å ha :-)

med utgifter tenkte jeg egentlig på om jeg får dekt kjøre utgifter til lege i annen kommune, siden jeg kjører "forbi" nærmeste legekontor. jeg har lang kjøring uansett. men, dette skreiv jeg ikke, bare tenkte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...