Gjest fru krokodille 0 0 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Blir irritert når jeg går i Norges størst byer. Det sitter tiggere på hvert et gatehjørne snart jo. Dette synes jeg ikke vi trenger, er vi ikke verdens beste land å bo i? Hva blir gjort / kan gjøres med dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban 29 094 4 385 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Nå er det svært mange av dem som slett ikke bor her, de er tiggerturister nettopp fordi vi er et av verdens beste land og har mye penger i forhold til mange andre. Det er mer innbringende å tigge i rike land enn i fattige strøk. Vedr. hva som kan gjøres, går det selvsagt an å forby det, slik at vi slipper å se dem. Men jeg synes ikke det er noen god løsning å pynte på fasaden på den måten. Det er ikke godt å vite hva vi selv hadde gjort hvis vi hadde vært født et annet sted og hatt deres utgangspunkt. Aggressiv tigging er forbudt allerede. De fleste norske tiggerne er rusmisbrukere. For å få dem vekk, kan vi bruke mer ressurser på tiltak som kan få noen av dem rusfrie. Det koster uhorvelig mye penger og vil ikke hjelpe alle. (Dette er ikke noe motargument, men et faktum.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fru krokodille 0 0 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Nå er det svært mange av dem som slett ikke bor her, de er tiggerturister nettopp fordi vi er et av verdens beste land og har mye penger i forhold til mange andre. Det er mer innbringende å tigge i rike land enn i fattige strøk. Vedr. hva som kan gjøres, går det selvsagt an å forby det, slik at vi slipper å se dem. Men jeg synes ikke det er noen god løsning å pynte på fasaden på den måten. Det er ikke godt å vite hva vi selv hadde gjort hvis vi hadde vært født et annet sted og hatt deres utgangspunkt. Aggressiv tigging er forbudt allerede. De fleste norske tiggerne er rusmisbrukere. For å få dem vekk, kan vi bruke mer ressurser på tiltak som kan få noen av dem rusfrie. Det koster uhorvelig mye penger og vil ikke hjelpe alle. (Dette er ikke noe motargument, men et faktum.) Tror det er en god del som kommer fra utlandet ja. Går det ikke an å få dem i skikkelig arbeid istedet da? Gikk gjennom sentrum her for et par dager siden og jeg fant det veldig slitsomt å gå der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban 29 094 4 385 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Tror det er en god del som kommer fra utlandet ja. Går det ikke an å få dem i skikkelig arbeid istedet da? Gikk gjennom sentrum her for et par dager siden og jeg fant det veldig slitsomt å gå der. De er ikke nødvendigvis her for å bli. Mye av virksomheten er organisert. Omtrent som prostitusjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma 0 0 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 De som bare sitter der, med koppen sin reagerer jeg ikke så mye på. Der kan det tilog med hende at jeg slipper opp i en tjue kroner. Men de som følger etter deg og nesten kryper opp i lommene dine er det verre med. Der gir jeg av prinsipp ALDRI. Det verste av alt er de som tigger med små unger på armen. Der burde barnevernet gripe inn spør du meg!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA 0 0 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 I storbyer er nå en ting, men når det dukker opp utenlandske tiggere i min bittelille by på østlandet synes jeg det er litt drøyt. Helt tydelig at de reiser rundt for å tigge. Har de penger til bensin har de penger til mat. Jeg gir ikke til tiggere, men jeg gir til organisasjoner som hjelper hjemløse og til SOS Barnebyer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fru krokodille 0 0 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 I storbyer er nå en ting, men når det dukker opp utenlandske tiggere i min bittelille by på østlandet synes jeg det er litt drøyt. Helt tydelig at de reiser rundt for å tigge. Har de penger til bensin har de penger til mat. Jeg gir ikke til tiggere, men jeg gir til organisasjoner som hjelper hjemløse og til SOS Barnebyer. Ja, jeg synes det begynner å bli ille. Hadde man bare trefft på 2--3 stykker liksom. Men når man går noen få kvartaler og treffer minst 10 stykker begynner det å bli for drøyt. Går det virkelig ikke an å gjøre noe med dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hoppla 0 0 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 De får neppe arbeidstillatelse, hvilket er nødvendig for å jobbe lovlig i Norge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vekk med dem sier jeg 0 0 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Nå er det svært mange av dem som slett ikke bor her, de er tiggerturister nettopp fordi vi er et av verdens beste land og har mye penger i forhold til mange andre. Det er mer innbringende å tigge i rike land enn i fattige strøk. Vedr. hva som kan gjøres, går det selvsagt an å forby det, slik at vi slipper å se dem. Men jeg synes ikke det er noen god løsning å pynte på fasaden på den måten. Det er ikke godt å vite hva vi selv hadde gjort hvis vi hadde vært født et annet sted og hatt deres utgangspunkt. Aggressiv tigging er forbudt allerede. De fleste norske tiggerne er rusmisbrukere. For å få dem vekk, kan vi bruke mer ressurser på tiltak som kan få noen av dem rusfrie. Det koster uhorvelig mye penger og vil ikke hjelpe alle. (Dette er ikke noe motargument, men et faktum.) Man ser stor forskjell på rusmisbrukere og tiggere som tigger for "morro" skyld. Hvor ofte har jeg ikke truffet på en del av disse utenlandske tiggere i bakgatene som har bæreposer fra matbutikker og som spiser store måltider i flokk.?!!! Spark slike folk ut sier jeg! Skal man tigge så får det være pga. nød i det minste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fru krokodille 0 0 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 De får neppe arbeidstillatelse, hvilket er nødvendig for å jobbe lovlig i Norge. Nei, arbeidstillatelse får de ikke, men å sitte på gata og tigge er lov? Skal de være her synes jeg de må få noe annet tilbud? Det må da gå an å regulere dette på et eller annet vis? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe 48 989 403 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Tror det er en god del som kommer fra utlandet ja. Går det ikke an å få dem i skikkelig arbeid istedet da? Gikk gjennom sentrum her for et par dager siden og jeg fant det veldig slitsomt å gå der. Det tar jo flere år å få arbeidstillatelse. Først må de gjennom mølla om opphold, så tar det flere mnd å få personnummer og så flere mnd å få skattekort og før det er det forbudt å jobbe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fru krokodille 0 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det tar jo flere år å få arbeidstillatelse. Først må de gjennom mølla om opphold, så tar det flere mnd å få personnummer og så flere mnd å få skattekort og før det er det forbudt å jobbe Forbudt å jobbe, men ikke forbudt å tigge, ja, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe 48 989 403 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Forbudt å jobbe, men ikke forbudt å tigge, ja, ja. Men det er ikke så mange nå, er det? Alle rundt her har forsvunnet eller er det bare jeg som ikke ser dem noe mer. Men det er masse dopselgere fremdeles, det ble tatt 11 på fredag. Jeg fortrekker at de tigger framfor at de selger dop til ungene som bor her. At de selger til voksne, driter jeg i, de kan i hvert fall svare for seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Så lenge noen gir dem penger, har vi tiggere. Så lenge noen kjøper sladder, har vi Se&Hør Så lenge noen ser på søppel, har vi Hotell Cesar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alternativt samfunn 0 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Så lenge noen gir dem penger, har vi tiggere. Så lenge noen kjøper sladder, har vi Se&Hør Så lenge noen ser på søppel, har vi Hotell Cesar. Og så lenge vi har samfunnet vi har, har vi psykiatere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra 0 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 La være å gi! Jeg skjønner ikke at så mange gir til de importerte tiggerne - så lenge vi gir vil det jo bare komme fler! Ønsker man å yte noe til de svakere stilte er det nok av gode veldedige formål. (Når det er sagt hender det ikke så sjelden jeg gir litt til de narkomane jeg stadig treffer på vei til jobb, men det er en litt annen historie) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban 29 094 4 385 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Her er en fersk artikkel om saken fra Oslo (Journalen er internorganet til journaliststudentene ved Høgskolen i Oslo): http://journalen.hio.no/journalen/Nytt_fra_Oslo/article7569.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line 6 704 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Og så lenge vi har samfunnet vi har, har vi psykiatere. Haha... :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fru krokodille 0 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Så lenge noen gir dem penger, har vi tiggere. Så lenge noen kjøper sladder, har vi Se&Hør Så lenge noen ser på søppel, har vi Hotell Cesar. Godt sagt, og så lenge noen hører har vi ører...dagens dårligste spøk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fru krokodille 0 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Og så lenge vi har samfunnet vi har, har vi psykiatere. Og så lenge vi skriver her har vi dol... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.