Gå til innhold

Tiggere alle steder snart jo !


Gjest fru krokodille

Anbefalte innlegg

Gjest fru krokodille

Blir irritert når jeg går i Norges størst byer. Det sitter tiggere på hvert et gatehjørne snart jo. Dette synes jeg ikke vi trenger, er vi ikke verdens beste land å bo i?

Hva blir gjort / kan gjøres med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det svært mange av dem som slett ikke bor her, de er tiggerturister nettopp fordi vi er et av verdens beste land og har mye penger i forhold til mange andre. Det er mer innbringende å tigge i rike land enn i fattige strøk.

Vedr. hva som kan gjøres, går det selvsagt an å forby det, slik at vi slipper å se dem. Men jeg synes ikke det er noen god løsning å pynte på fasaden på den måten. Det er ikke godt å vite hva vi selv hadde gjort hvis vi hadde vært født et annet sted og hatt deres utgangspunkt.

Aggressiv tigging er forbudt allerede.

De fleste norske tiggerne er rusmisbrukere. For å få dem vekk, kan vi bruke mer ressurser på tiltak som kan få noen av dem rusfrie. Det koster uhorvelig mye penger og vil ikke hjelpe alle. (Dette er ikke noe motargument, men et faktum.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Nå er det svært mange av dem som slett ikke bor her, de er tiggerturister nettopp fordi vi er et av verdens beste land og har mye penger i forhold til mange andre. Det er mer innbringende å tigge i rike land enn i fattige strøk.

Vedr. hva som kan gjøres, går det selvsagt an å forby det, slik at vi slipper å se dem. Men jeg synes ikke det er noen god løsning å pynte på fasaden på den måten. Det er ikke godt å vite hva vi selv hadde gjort hvis vi hadde vært født et annet sted og hatt deres utgangspunkt.

Aggressiv tigging er forbudt allerede.

De fleste norske tiggerne er rusmisbrukere. For å få dem vekk, kan vi bruke mer ressurser på tiltak som kan få noen av dem rusfrie. Det koster uhorvelig mye penger og vil ikke hjelpe alle. (Dette er ikke noe motargument, men et faktum.)

Tror det er en god del som kommer fra utlandet ja. Går det ikke an å få dem i skikkelig arbeid istedet da?

Gikk gjennom sentrum her for et par dager siden og jeg fant det veldig slitsomt å gå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en god del som kommer fra utlandet ja. Går det ikke an å få dem i skikkelig arbeid istedet da?

Gikk gjennom sentrum her for et par dager siden og jeg fant det veldig slitsomt å gå der.

De er ikke nødvendigvis her for å bli.

Mye av virksomheten er organisert. Omtrent som prostitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

De som bare sitter der, med koppen sin reagerer jeg ikke så mye på. Der kan det tilog med hende at jeg slipper opp i en tjue kroner. Men de som følger etter deg og nesten kryper opp i lommene dine er det verre med. Der gir jeg av prinsipp ALDRI. Det verste av alt er de som tigger med små unger på armen. Der burde barnevernet gripe inn spør du meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I storbyer er nå en ting, men når det dukker opp utenlandske tiggere i min bittelille by på østlandet synes jeg det er litt drøyt. Helt tydelig at de reiser rundt for å tigge. Har de penger til bensin har de penger til mat.

Jeg gir ikke til tiggere, men jeg gir til organisasjoner som hjelper hjemløse og til SOS Barnebyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fru krokodille

I storbyer er nå en ting, men når det dukker opp utenlandske tiggere i min bittelille by på østlandet synes jeg det er litt drøyt. Helt tydelig at de reiser rundt for å tigge. Har de penger til bensin har de penger til mat.

Jeg gir ikke til tiggere, men jeg gir til organisasjoner som hjelper hjemløse og til SOS Barnebyer.

Ja, jeg synes det begynner å bli ille. Hadde man bare trefft på 2--3 stykker liksom. Men når man går noen få kvartaler og treffer minst 10 stykker begynner det å bli for drøyt. Går det virkelig ikke an å gjøre noe med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vekk med dem sier jeg

Nå er det svært mange av dem som slett ikke bor her, de er tiggerturister nettopp fordi vi er et av verdens beste land og har mye penger i forhold til mange andre. Det er mer innbringende å tigge i rike land enn i fattige strøk.

Vedr. hva som kan gjøres, går det selvsagt an å forby det, slik at vi slipper å se dem. Men jeg synes ikke det er noen god løsning å pynte på fasaden på den måten. Det er ikke godt å vite hva vi selv hadde gjort hvis vi hadde vært født et annet sted og hatt deres utgangspunkt.

Aggressiv tigging er forbudt allerede.

De fleste norske tiggerne er rusmisbrukere. For å få dem vekk, kan vi bruke mer ressurser på tiltak som kan få noen av dem rusfrie. Det koster uhorvelig mye penger og vil ikke hjelpe alle. (Dette er ikke noe motargument, men et faktum.)

Man ser stor forskjell på rusmisbrukere og tiggere som tigger for "morro" skyld.

Hvor ofte har jeg ikke truffet på en del av disse utenlandske tiggere i bakgatene som har bæreposer fra matbutikker og som spiser store måltider i flokk.?!!!

Spark slike folk ut sier jeg! Skal man tigge så får det være pga. nød i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

De får neppe arbeidstillatelse, hvilket er nødvendig for å jobbe lovlig i Norge.

Nei, arbeidstillatelse får de ikke, men å sitte på gata og tigge er lov? Skal de være her synes jeg de må få noe annet tilbud? Det må da gå an å regulere dette på et eller annet vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en god del som kommer fra utlandet ja. Går det ikke an å få dem i skikkelig arbeid istedet da?

Gikk gjennom sentrum her for et par dager siden og jeg fant det veldig slitsomt å gå der.

Det tar jo flere år å få arbeidstillatelse. Først må de gjennom mølla om opphold, så tar det flere mnd å få personnummer og så flere mnd å få skattekort og før det er det forbudt å jobbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Det tar jo flere år å få arbeidstillatelse. Først må de gjennom mølla om opphold, så tar det flere mnd å få personnummer og så flere mnd å få skattekort og før det er det forbudt å jobbe

Forbudt å jobbe, men ikke forbudt å tigge, ja, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbudt å jobbe, men ikke forbudt å tigge, ja, ja.

Men det er ikke så mange nå, er det? Alle rundt her har forsvunnet eller er det bare jeg som ikke ser dem noe mer. Men det er masse dopselgere fremdeles, det ble tatt 11 på fredag.

Jeg fortrekker at de tigger framfor at de selger dop til ungene som bor her. At de selger til voksne, driter jeg i, de kan i hvert fall svare for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Så lenge noen gir dem penger, har vi tiggere.

Så lenge noen kjøper sladder, har vi Se&Hør

Så lenge noen ser på søppel, har vi Hotell Cesar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alternativt samfunn

Så lenge noen gir dem penger, har vi tiggere.

Så lenge noen kjøper sladder, har vi Se&Hør

Så lenge noen ser på søppel, har vi Hotell Cesar.

Og så lenge vi har samfunnet vi har, har vi psykiatere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

La være å gi!

Jeg skjønner ikke at så mange gir til de importerte tiggerne - så lenge vi gir vil det jo bare komme fler!

Ønsker man å yte noe til de svakere stilte er det nok av gode veldedige formål.

(Når det er sagt hender det ikke så sjelden jeg gir litt til de narkomane jeg stadig treffer på vei til jobb, men det er en litt annen historie)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Så lenge noen gir dem penger, har vi tiggere.

Så lenge noen kjøper sladder, har vi Se&Hør

Så lenge noen ser på søppel, har vi Hotell Cesar.

Godt sagt, og så lenge noen hører har vi ører...dagens dårligste spøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...