Gå til innhold

Trenger hjelp til å få oversikt over livet


Gjest Trenger hjelp til å få oversikt over livet

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger hjelp til å få oversikt over livet

Situasjonen akkurat nå er temmelig frustrerende...og jeg må få en oversikt over hva jeg kan gjøre. Kjenner meg selv så godt at alt dette kan igjen føre til knekk i psyken...

Er gift for andre gang. To voksne barn fra forrige ekteskap.23-åring bor hjemme. 21-åring bor sammen med en kjæreste...hvor kjæresten har eget hus.

21-åringen er arbeidsledig...og er aktiv jobbsøker... Han har med seg mye økonomisk "tull" fra før av pga økonomisk uansvarliglighet. Nå ser det ut som om fortida...fra han var 18... og myndig...tar han igjen med et hav av inkassosaker...

Han har fått hjelp så langt jeg kan...men jeg ser ikke enden på dette...nå kan jeg ikke mere...

Han har ikke fortalt dette til kjæresten som han bor sammen med...tror det er en stolthet om at han ikke vil belaste henne for...

Han har ikke mulighet for arbeidsledighettrygd mens han venter på jobb. Det samme gjelder den som bor hjemme...og er arbeidssøkende også...

Jeg gir dem penger titt og ofte fra min egne beskjedne lønn... men jeg strekker ikke til her...

Jeg er sterkt fortvilet over begge barna...tross de begge er voksne...begge har en god utdannelse som egentlig har skulle ha gjort dem "levedyktig"...

Faren til barna bor langt unna...og er lite involvert i deres liv pga at barna ikke har lyst til å fortelle noen tunge ting pga av farens temerament

Jeg er veldig frustrert over begge barna...og jeg kjenner jeg er i faresonen med å bli deprimert...

Situasjonen med min nye mann er heller ikke bestandig så bra. Mye krangling som fører til at jeg blir deprimert og får ofte angst. Han blir ofte temmelig sint for merkelige situasjoner... Det har blitt slik at når det oppstår en situasjon, så må jeg be om unnskyldning for dette...og si det var dumt gjort....lell om det han mener er helt på trynet...

Det er mange situasjoner akkurat nå som gjør til at jeg ligger i grensesland for å bli psyk...

Jeg har vært inn og ut til behandling før for depresjoner og angst...men nå er jeg visst på vei nedover igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

srp1365380487

Du trenger ikke hjelp til å få oversikt, du trenger hjelp til å lære å ikke l deg tråkke på mer. Dine barn er nå voksne, men har sannsynligvis aldri hørt ordet nei fra din munn, og du greier heller ikke begynne med det nå. Dessverre har du gjort dem en kjempebjørnetjeneste ved å lære dem å utnytte deg i setedet for å lære dem å forsørge seg sjøl.

Du må la sønnen din gå konkurs, miste kjæresten og leiligheten og lære seg det hele "the hard way". En voksen og myndig mor for 10 og 15 år siden ville ha kunnet spare han for sånne fæle opplevelser, men nå er det blitt som det er blitt, ingen kan skru tida tilbake og du er sjøl i ferd med å bli ufør av alle andre uttnytting og utbytting.

Fortsetter du å redde han økonomisk så kan du jo se for deg det kjempebraket det blir når han etter ti års ekteskap og feks tre barn med denne kjæresten havner i en fæl skilsmisse - fordi du hjalp til med å lure jenta til å tro at hun var trygg med denne gutten. I stedet burde hun ha fått vite hvordan han ordner seg, og fått en genuin sjanse til å velge om hun ønsker seg et sånt liv, med en taskenspiller.

Hvis du ønsker deg glade barn og barnebarn: ikke fortsett denne taktikken med å plastre over andres bommerter. Og hvis du vil berge helsa di, lær deg ordet NEI. Det er en god investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...