Gå til innhold

Hjelper dere ungene deres økonomisk?


Gjest fru krokodille

Anbefalte innlegg

Gjest fru krokodille

Når de studerer etter at de er 20 år? Hvor går grensen liksom?

Jeg har måttet finansiere mitt liv siden jeg var 15 år, men slik virker det kanskje ikke idag og i alle familier? Noen som har råd?

Det går jo også en grense mellom å lære seg å ta økonomisk ansvar og å få alt "lagt opp i hendene"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest deprimert58,men bedre nå.

Vel, vel, skulle kanskje ligget på åpent dette :)

Mine gutter er 24 og 25 og den yngste er gift og har klart seg fint fra dag en med en bra jobb i Expert.

Den eldste har startet eget firma og sliter med å skaffe kunder.

Han har investert mye og sliter i dag med husleie og matpenger.

De fikk begge 100 000 da min far og mor døde.Jeg har lovet de 50 000 til,bare den yngste har fått.

Jeg har nå lånt den eldste 2000 og regner ikke med å få de tilbake før lønning den 20.

Jeg har masse mat bensin og 1000 kr i 22 dager.Jeg klarer meg fint siden jeg ikke jobber.Har også masse ved så jeg fryser ikke.

Har betalt internett og Canal Digital så jeg har noe å drive med om dagene.Leser også en del.

Skal selge huset mitt da det er litt vel mye luksus at en mann med katt skal bruke 2 mill bare på hus.I mill er mer en nok til meg og katta.

Så er spørsmålet; jeg må vel gi han eldste de 50 000 jeg har lovet ham selv om jeg har gitt barna tilsammen 300 000?

Arveavgiften var på ca 160 000 men kunne ha ungått den om jeg ga de 250 000 x2.Men er det riktig?

Bør ikke unge mennesker få seg jobb rett etter videregående og spre sine vinger utenfor foreldrene sin kontroll?

De er jo voksne fra 18 års alder eller hva?

Hva har egentlig dette med psykiatri å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru krokodille

Mine gutter er 24 og 25 og den yngste er gift og har klart seg fint fra dag en med en bra jobb i Expert.

Den eldste har startet eget firma og sliter med å skaffe kunder.

Han har investert mye og sliter i dag med husleie og matpenger.

De fikk begge 100 000 da min far og mor døde.Jeg har lovet de 50 000 til,bare den yngste har fått.

Jeg har nå lånt den eldste 2000 og regner ikke med å få de tilbake før lønning den 20.

Jeg har masse mat bensin og 1000 kr i 22 dager.Jeg klarer meg fint siden jeg ikke jobber.Har også masse ved så jeg fryser ikke.

Har betalt internett og Canal Digital så jeg har noe å drive med om dagene.Leser også en del.

Skal selge huset mitt da det er litt vel mye luksus at en mann med katt skal bruke 2 mill bare på hus.I mill er mer en nok til meg og katta.

Så er spørsmålet; jeg må vel gi han eldste de 50 000 jeg har lovet ham selv om jeg har gitt barna tilsammen 300 000?

Arveavgiften var på ca 160 000 men kunne ha ungått den om jeg ga de 250 000 x2.Men er det riktig?

Bør ikke unge mennesker få seg jobb rett etter videregående og spre sine vinger utenfor foreldrene sin kontroll?

De er jo voksne fra 18 års alder eller hva?

Hva har egentlig dette med psykiatri å gjøre?

Nei, det var feil forum, beklager. Ellers takk for dine synspunkter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...