Gå til innhold

Svie og kløe i underliv og urinrør.


Gjest ÅHuffDetteVarLiteMoro

Anbefalte innlegg

Gjest ÅHuffDetteVarLiteMoro

Hei, jeg er 35 år og har etter ca tre års stillstand igjen opplevd seksuallivets gleder, og en ikke så velkommen bakside av denne. Jeg har tidligere vært samboer (i 7-8 år) med en der underlivsplager aldri var noe tema. Vi ble kjærester da jeg var ett par og tyve, og forholdet varte fram til etter fylte tredve. Forholdet var i mange år på vippen til å ende - vi holdt sammen på grunn av felles barn, men til slutt endte det som det måtte. De siste to årene, etter at jeg hadde født vår datter - var seksuallivet vårt nesten helt fraværende. Det gikk noen mnd etter endt forhold og jeg møtte igjen en barndomsvenn, vi innledet etterhvert et seksuelt forhold. Det gikk ikke lang tid før jeg hadde hyppige urinveisinfeksjoner (han også), soppinfeksjoner, kløe, ubehag, tørrhet osv. Det ble mange turer til gynekologisk undersøkelse og antibiotika kurer. Forholdet endte og min interesse for sex var ikke særlig stor lenger. Nå har jeg da etter tre år møtt en mann som virkelig får meg til å tindre. Vi har vært sammen flere ganger - ikke så ofte som vi ønsker da tid blir et problem. Jeg er under utdanning, har selv barn og forpliktelser ut over det, han har barn fra tidligere forhold (50/50), samt en krevende jobb og den geografiske avstanden mellom oss er heller ikke optimal - men overkommelig. Alt dette gjør nok at de gangene vi er sammen, så er det mye kroppslig aktivitet. Etter en stund merker jeg at det kan gjøre litt vondt under samleie, og når jeg går på do etterpå. Jeg har også hatt ett tilfelle av urinveisinfeksjon etter at vi kom sammen, og jeg tror jeg er i gang med en til. Jeg har brukt vivag for å forebygge, og også nå har jeg begynt å bruke en vaginal gel som har hjulpet meg mye, men det ser ikke ut til at dette helt klarer å fjerne ubehaget. Det klør nesten hele tiden i underlivet og opp urinrøret. Jeg har en blank geleaktig utflod, som noen ganger kan gå mot litt gjennomskinnelig gulaktig. Det hender også at utfloden har "klaket" seg - slik at den danner ganske store flate "klumper". Noen av smertene i underlivet kan kjennes ut som kommer fra små sår, eller fra små nåler som er stukket inn på ulike steder helt opp mot åpningen i livmoren. Jeg uroer meg for dette da jeg ikke ønsker å miste den gleden det er å kunne være helt nær sin kjære. Sex er for meg en viktig del av et forhold. Jeg lurer på hva mer jeg kan gjøre selv og hvilke spørsmål jeg eventuelt kunne stille legen min ved en undersøkelse. Undersøkelsen kjenner jeg bør komme rimelig fort - og det skjer gjerne også før du har fått anledning til å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...