Gå til innhold

Cipralex, burde jeg?...


Gjest Hilsen forvirret ung dame

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen forvirret ung dame

Hei. Håper jeg kan bli litt klokere på min tilstand ved å spørre deg! Jeg er sånn i tvil om hva jeg skal gjøre. Jeg har gått på Cipralex i 7 år, og sluttet med de i sommer, da tilstanden min var såpass bra, og jeg hadde klart å oppnå veldig mye positivt! Men nå, noen mnd etterpå, føler jeg meg ikke bra i det hele tatt. Det har gått gradvis, og jeg har fått sosial fobi kombinert med mye angst og vanskelige tanker. Jeg tenker hele tiden, så mye at jeg klarer ikke være meg selv lengre... Har også panikkangst, veldig ofte! Og det er skikkelig ubehagelig og plagsomt. Så nå har jeg vært hos legen, og har fått en sykemelding på 2 uker i første omgang. Fortalte at jeg ikke ønsker å starte med medisin, fordi jeg har gått på det i så mange år, og ønsker ikke å bruke den bestandig. Jeg vil bare være meg selv, og fungere, uten medisiner... Men jeg klarer ikke jobbe nå, eller være glad, osv, jeg savner "meg", men hvordan skal jeg klare å komme ut av dette...? Har fått en resept på cipralex, men er usikker om jeg skal begynne. Det tok meg mange mnd før nedtrappingen var helt over, og det gikk greit den første mnd, såvidt jeg kan huske.. Jeg var så glad når jeg endelig kunne være uten. Men nå er det veldig ille. Har blitt henvist til psykolog, fordi jeg tror jeg kan ha veldig godt av å prate med noen. Men der er det lang venteliste, og jeg kan ikke gå hjemme fram til da, men klarer heller ikke jobbe... Jeg synes det er veldig vanskelig å vite hva jeg burde gjøre! Husker at jeg syntes følelsene mine var ikke like "på topp" da jeg gikk på medisin, og jeg lurte ofte på hva som virkelig var meg, og hva som skyldtes medisinen... Så nå sitter jeg her da, med en 2 ukers sykemelding (foreløpig), en resept på medisin som jeg helst vil være uten, og en venteplass på terapi. Og aner ikke hva som er best for meg... Legen min sa jeg måtte bestemme det selv, om jeg ville begynne med medisin. Men jeg vet jo ikke, helst ikke, men det går ikke så bra uten, men samtidig legger medisin en demper på det som er "meg"... Samtidig vet jeg at Cipralex tok bort veldig mye av det som var vanskelig. Har du noen forslag? Hva tror du om alt dette...? ;) Beklager at innlegget mitt ble så langt, men jeg blir litt engasjert.... Tusen takk hvis du tar deg tid til meg, hadde satt veldig veldig stor pris på det... Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kanskje-jenta

Jeg ville nok begynt på medisinene igjen.

Hvis du veier tiden med medisiner mot hvordan du har det nå - hva synes du er best?

Å ha det fint, nok-klare deg godt, mot det å ha det veldig ille(for det er det det ser ut som nå)

Håper du finner en løsning som er best for deg

*Lykke til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...