Gå til innhold

Dr.Phil


tjohei

Anbefalte innlegg

Jeg tar opp programmene til Dr. Phil og synes jeg kan lære av dem. Jeg synes han har mye fornuftig å si. Jeg har skaffet meg slankeboken hans også og der står det mye lurt. Er han psykolog eller psykiater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av delene,men han kaller jo seg Dr da..

Synes han er klok og dyktig ;-)

''

Dr. Phil holds a B.A. from Midwestern State University and an M.A. and Ph.D. in clinical psychology from North Texas State University with a dual area of emphasis in clinical and behavioral medicine''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest khaosan

Progammene hans mener jeg er langt på kanten av det som er etisk riktig. Her utnytter man svake mennesker og bruker billig retorikk for å skape underholdning, Er så glad for at min psykiater er så langt man kan komme fra Phil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

''

Dr. Phil holds a B.A. from Midwestern State University and an M.A. and Ph.D. in clinical psychology from North Texas State University with a dual area of emphasis in clinical and behavioral medicine''

Han sa selv at han var verken lege eller psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Progammene hans mener jeg er langt på kanten av det som er etisk riktig. Her utnytter man svake mennesker og bruker billig retorikk for å skape underholdning, Er så glad for at min psykiater er så langt man kan komme fra Phil.

Man kan jo mene litt av hvert omkring å gjøre dette til underholdning for millioner av mennesker. Ganske suspekt i grunnen... På den annen side jeg er helt sikker på at Dr.Phil har hjulpet svært mange. Selv om jeg ikke har spesielle problemer selv, så har jeg tatt imot mange tips bl.a. mht barneoppdragelse etc. Det gjelder å bruke sin egne kritiske sans når man ser slike programmer, så kan man plukke ut det man mener virker fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sa selv at han var verken lege eller psykolog.

Sitatet er fra hans offisielle nettsider.

Jeg har av det han sier selv, forstått det slik at han er utdannet psykolog og har en doktorgrad i psykologi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ikke kalle seg dr. hvis han ikke er lege.

..kanskje ikke i USA?

Men Doktor-tittelen kan bety så mye rundt forbi. I Tyskland for eksempel, der er det masse doktorer som ikke er leger/professorer... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Sitatet er fra hans offisielle nettsider.

Jeg har av det han sier selv, forstått det slik at han er utdannet psykolog og har en doktorgrad i psykologi...

Ok,da har jeg sikkert missforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Han kan ikke kalle seg dr. hvis han ikke er lege.

Man kan kalle seg hva man vil :-)

Jeg trodde han var psykiater,og ble litt forbauset da han sa at han ikke var det. Men jeg kan ha missforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan ikke kalle seg dr. hvis han ikke er lege.

Det kan man strengt tatt, hvis man har en doktorgrad:-) Og man trenger ikke å være lege for å ha en doktorgrad... Men akkurat Dr. Phil er psykolog (eller psykiater), er ikke helt sikker på hva slags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Det tviler jeg på at han har sagt, all den tid han har praktisert...

Men jeg var sikker på at han var psykiater,da var det det han sa han ikke var da sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Det kan man strengt tatt, hvis man har en doktorgrad:-) Og man trenger ikke å være lege for å ha en doktorgrad... Men akkurat Dr. Phil er psykolog (eller psykiater), er ikke helt sikker på hva slags...

Er han ikke lege kan han heller ikke være psykiater :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Det kan man strengt tatt, hvis man har en doktorgrad:-) Og man trenger ikke å være lege for å ha en doktorgrad... Men akkurat Dr. Phil er psykolog (eller psykiater), er ikke helt sikker på hva slags...

hm, med du påstår heller ikke det, leste litt fort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest khaosan

Ok,da har jeg sikkert missforstått.

Dr Phil er egentlig advokat, han har utdannet seg i ettertid innenfor psykologi. Om han er utdannet til å kalle seg psykolog vet jeg ikke. Det går jo fint å ha en master i psykologi uten å kunne drive klinisk, i norge er det forskjell på proffesjonsstudiet og master i psykologi under samfunnsfag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dr. Phil holds a B.A. from Midwestern State University and an M.A. and Ph.D. in clinical psychology from North Texas State University with a dual area of emphasis in clinical and behavioral medicine.

''

Dette fant jeg på nettsiden hans. Men jeg aner ikke hva det betyr på norsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...