Gå til innhold

Hjelp, nå er jeg redd...


Gjest solfryd

Anbefalte innlegg

Gjest solfryd

To nye døde... begge tilhørte risikogruppen. Jeg har en datter på 10 år i risikogruppen. Skal be henne fri fra skolen i morra for å forsøke å få henne vaksinert.

Men de sa på legekontoret at vi bare måtte stille oss i kø, og så er det bare en og en halvt times vaksineringstid på morgenen og en og en halv time på ettermiddagen. Synes det er helt foreferdelig at de ikke kan vaksinere hele dagen.

Så får vi ikke kommet inn før de stenger i morra, må vi prøve på torsdag, og klarer vi det ikke da heller må vi prøve igjen fredag.

Er så redd at jeg skjelver innvendig. :-((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

'' Synes det er helt foreferdelig at de ikke kan vaksinere hele dagen.''

Det kan vel tenkes at de finnes pasienter som har andre behov enn influensavaksine. Det kan til og med hende at flere av dem risikerer mer ved at de ikke får legetime enn det dere risikerer ved å måtte vente noen dager på vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest opinion

'' Synes det er helt foreferdelig at de ikke kan vaksinere hele dagen.''

Det kan vel tenkes at de finnes pasienter som har andre behov enn influensavaksine. Det kan til og med hende at flere av dem risikerer mer ved at de ikke får legetime enn det dere risikerer ved å måtte vente noen dager på vaksinen.

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Synes det er helt foreferdelig at de ikke kan vaksinere hele dagen.''

Det kan vel tenkes at de finnes pasienter som har andre behov enn influensavaksine. Det kan til og med hende at flere av dem risikerer mer ved at de ikke får legetime enn det dere risikerer ved å måtte vente noen dager på vaksinen.

Ja, selvsagt. Men det er da ikke legene som vaksinerer?

Jeg synes de kan leie inn ekstra sykepleiere til å sette vaksiner paralellt med andre ærend hos legen. De som vil vaksineres opptar da ingen plass for andre pasienter.

Så ingen motsetning her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt. Men det er da ikke legene som vaksinerer?

Jeg synes de kan leie inn ekstra sykepleiere til å sette vaksiner paralellt med andre ærend hos legen. De som vil vaksineres opptar da ingen plass for andre pasienter.

Så ingen motsetning her.

De som jobber på forværelset hos legen har også andre, nødvendige arbeidsoppgaver. Hadde de ikke hatt det, ville de jo ikke vært der.

Jeg tviler på at det er "bare" å skaffe ekstra sykepleiere til en slik jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt. Men det er da ikke legene som vaksinerer?

Jeg synes de kan leie inn ekstra sykepleiere til å sette vaksiner paralellt med andre ærend hos legen. De som vil vaksineres opptar da ingen plass for andre pasienter.

Så ingen motsetning her.

Her er det legene som vurderer og kontorsøstrene som setter vaksinene, det er satt av 2 hele dager denne uken til vaksinering og de har ingen vanlige legetimer denne dagen. En jeg kjenner fikk ikke hentet ut sykmeldingen sin engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest opinion

Her er det legene som vurderer og kontorsøstrene som setter vaksinene, det er satt av 2 hele dager denne uken til vaksinering og de har ingen vanlige legetimer denne dagen. En jeg kjenner fikk ikke hentet ut sykmeldingen sin engang!

Kunne ikke helsesøstrene satt igang vaksinering på skolene!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke helsesøstrene satt igang vaksinering på skolene!?

På grunn av at maks antall vaksiner ikke er kommet enda, er det slik prioritet her i kommunen hvor jeg bor: 1)Risikogruppene, 2) helsestasjoner, barnehager og skoler.

3) Øvrig befolkning. (som ikke vil skje før i slutten av november).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...