Gjest solfryd Skrevet 28. oktober 2009 Skrevet 28. oktober 2009 To nye døde... begge tilhørte risikogruppen. Jeg har en datter på 10 år i risikogruppen. Skal be henne fri fra skolen i morra for å forsøke å få henne vaksinert. Men de sa på legekontoret at vi bare måtte stille oss i kø, og så er det bare en og en halvt times vaksineringstid på morgenen og en og en halv time på ettermiddagen. Synes det er helt foreferdelig at de ikke kan vaksinere hele dagen. Så får vi ikke kommet inn før de stenger i morra, må vi prøve på torsdag, og klarer vi det ikke da heller må vi prøve igjen fredag. Er så redd at jeg skjelver innvendig. :-(((( 0 Siter
Atene Skrevet 28. oktober 2009 Skrevet 28. oktober 2009 '' Synes det er helt foreferdelig at de ikke kan vaksinere hele dagen.'' Det kan vel tenkes at de finnes pasienter som har andre behov enn influensavaksine. Det kan til og med hende at flere av dem risikerer mer ved at de ikke får legetime enn det dere risikerer ved å måtte vente noen dager på vaksinen. 0 Siter
Gjest opinion Skrevet 28. oktober 2009 Skrevet 28. oktober 2009 '' Synes det er helt foreferdelig at de ikke kan vaksinere hele dagen.'' Det kan vel tenkes at de finnes pasienter som har andre behov enn influensavaksine. Det kan til og med hende at flere av dem risikerer mer ved at de ikke får legetime enn det dere risikerer ved å måtte vente noen dager på vaksinen. Godt sagt! 0 Siter
signaturløs Skrevet 28. oktober 2009 Skrevet 28. oktober 2009 '' Synes det er helt foreferdelig at de ikke kan vaksinere hele dagen.'' Det kan vel tenkes at de finnes pasienter som har andre behov enn influensavaksine. Det kan til og med hende at flere av dem risikerer mer ved at de ikke får legetime enn det dere risikerer ved å måtte vente noen dager på vaksinen. Ja, selvsagt. Men det er da ikke legene som vaksinerer? Jeg synes de kan leie inn ekstra sykepleiere til å sette vaksiner paralellt med andre ærend hos legen. De som vil vaksineres opptar da ingen plass for andre pasienter. Så ingen motsetning her. 0 Siter
Atene Skrevet 28. oktober 2009 Skrevet 28. oktober 2009 Ja, selvsagt. Men det er da ikke legene som vaksinerer? Jeg synes de kan leie inn ekstra sykepleiere til å sette vaksiner paralellt med andre ærend hos legen. De som vil vaksineres opptar da ingen plass for andre pasienter. Så ingen motsetning her. De som jobber på forværelset hos legen har også andre, nødvendige arbeidsoppgaver. Hadde de ikke hatt det, ville de jo ikke vært der. Jeg tviler på at det er "bare" å skaffe ekstra sykepleiere til en slik jobb. 0 Siter
Rith Skrevet 28. oktober 2009 Skrevet 28. oktober 2009 Ja, selvsagt. Men det er da ikke legene som vaksinerer? Jeg synes de kan leie inn ekstra sykepleiere til å sette vaksiner paralellt med andre ærend hos legen. De som vil vaksineres opptar da ingen plass for andre pasienter. Så ingen motsetning her. Her er det legene som vurderer og kontorsøstrene som setter vaksinene, det er satt av 2 hele dager denne uken til vaksinering og de har ingen vanlige legetimer denne dagen. En jeg kjenner fikk ikke hentet ut sykmeldingen sin engang! 0 Siter
Gjest opinion Skrevet 28. oktober 2009 Skrevet 28. oktober 2009 Her er det legene som vurderer og kontorsøstrene som setter vaksinene, det er satt av 2 hele dager denne uken til vaksinering og de har ingen vanlige legetimer denne dagen. En jeg kjenner fikk ikke hentet ut sykmeldingen sin engang! Kunne ikke helsesøstrene satt igang vaksinering på skolene!? 0 Siter
Gjest Prioritering Skrevet 28. oktober 2009 Skrevet 28. oktober 2009 Forstår at du er redd,forstår at folk blir redd. De burde legge mindre viktige ting til side nå... 0 Siter
signaturløs Skrevet 28. oktober 2009 Skrevet 28. oktober 2009 Kunne ikke helsesøstrene satt igang vaksinering på skolene!? På grunn av at maks antall vaksiner ikke er kommet enda, er det slik prioritet her i kommunen hvor jeg bor: 1)Risikogruppene, 2) helsestasjoner, barnehager og skoler. 3) Øvrig befolkning. (som ikke vil skje før i slutten av november). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.