Gå til innhold

Kvinner som røyker mens de er gravide


Gjest lumelia

Anbefalte innlegg

Gjest lumelia

Hvordan kan de det? Jeg synes det er så dumt. kjenner 4 stykk som røyker selv om de er gravide, hver i sitt trinn.. Hvor skadelig er det EGENTLIG??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt klart skadelig å røyke under svangerskapet, men akkurat _hvor_ skadelig det er, er vanskelig å si. Risikoen er for tidlig fødsel, lav fødselsvekt og dødfødsel, i tillegg til astma og allergier senere i livet.

Problemet er at det er så mange som har "overlevd" denne svangerskapsrøykinga, og det blir brukt som motargument til at en MÅ slutte å røyke under svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet får problemer med oksygenopptaket i inntil 8 timer etter at mor har røkt en sigarett. Så om mor røyker 3 sig jevnt spredt utover døgnet har barnet konstant problemer med å få nok oksygen.

Jeg har hørt flere kvinner si at "men når jeg blir gravid, da skal jeg slutte å røyke på dagen selvfølgelig!" vel, det viste ikke å være så enkelt når dagen kom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet får problemer med oksygenopptaket i inntil 8 timer etter at mor har røkt en sigarett. Så om mor røyker 3 sig jevnt spredt utover døgnet har barnet konstant problemer med å få nok oksygen.

Jeg har hørt flere kvinner si at "men når jeg blir gravid, da skal jeg slutte å røyke på dagen selvfølgelig!" vel, det viste ikke å være så enkelt når dagen kom...

Jeg er en av de som kun klarer å kutte røyken (eller tanken på røyken, i alle fall) helt når jeg er gravid.

Jeg håper at jeg klarer å la være og starte igjen denne gangen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som kun klarer å kutte røyken (eller tanken på røyken, i alle fall) helt når jeg er gravid.

Jeg håper at jeg klarer å la være og starte igjen denne gangen,

''Jeg håper at jeg klarer å la være og starte igjen denne gangen,''

All ære til deg som klarer å slutte når du blir gravid! :o)

Men jeg har virkelig problemer med å skjønne de som etter 9 mnd uten røyk begynner på igjen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg håper at jeg klarer å la være og starte igjen denne gangen,''

All ære til deg som klarer å slutte når du blir gravid! :o)

Men jeg har virkelig problemer med å skjønne de som etter 9 mnd uten røyk begynner på igjen???

Nei, si det.

Du har kanskje aldri røyket? Det er veldig vanskelig å forklare avhengigheten til noen som ikke har vært der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, si det.

Du har kanskje aldri røyket? Det er veldig vanskelig å forklare avhengigheten til noen som ikke har vært der selv.

Nei, jeg har aldri røkt selv, heldigvis. Men etter 9 mnd er vel det verste røykesuget borte? Så hvorfor i all verden begynne på igjen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri røkt selv, heldigvis. Men etter 9 mnd er vel det verste røykesuget borte? Så hvorfor i all verden begynne på igjen???

Røyksuget er på en måte borte, på en måte ikke. De fleste som slutter å røyke savner røyken i lang, lang tid etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri røkt selv, heldigvis. Men etter 9 mnd er vel det verste røykesuget borte? Så hvorfor i all verden begynne på igjen???

Ikke alltid. Faren min var røyksugen i sju år og skikkelig sur helt til han begynte å røyke igjen. Da truet mora mi med skilsmisse hvis han ikke startet igjen. Jeg har aldri sett noen så happy jeg som han da han begynte igjen. Han ble like snill og godslig som han alltid hadde vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...