Glimtipper 12 196 2 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hva heter chocolatechip cookies på norsk? Hva står det på pakkene man kjøper i butikken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra 0 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Tror ikke det finnes noe generisk norsk navn på disse, de omtales enten under engelsk navn eller under varemerkene. De mest kjente er vel Maryland Cookies og Safari, de senere årene har det kommet noen gode, som ligner mer på de ferske du kjøper, som jeg tror bl.a. heter Café Cookies(?). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper 12 196 2 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Tror ikke det finnes noe generisk norsk navn på disse, de omtales enten under engelsk navn eller under varemerkene. De mest kjente er vel Maryland Cookies og Safari, de senere årene har det kommet noen gode, som ligner mer på de ferske du kjøper, som jeg tror bl.a. heter Café Cookies(?). Takk for raskt svar Satt og jobbet med redigering og fikk ikke oversettelsen jeg ble gitt til å stemme. Endte opp med "sjokoladekjeks", da det i hvert fall er et godt norskt ord 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra 0 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Takk for raskt svar Satt og jobbet med redigering og fikk ikke oversettelsen jeg ble gitt til å stemme. Endte opp med "sjokoladekjeks", da det i hvert fall er et godt norskt ord Aha, ok! Ja, om presis beskrivelse ikke er helt nødvendig er vel "sjokoladekjeks" helt ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA 0 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Vi kaller det bare sjokoladekjeks. evt sier vi det på engelsk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper 12 196 2 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Vi kaller det bare sjokoladekjeks. evt sier vi det på engelsk. Takk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er min mening 0 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 det blir jo kjeks med sjokolade biter da.... egentlig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete 168 1 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 det blir jo kjeks med sjokolade biter da.... egentlig... Hehe! Da er det nok best å holde seg til kjeks som ikke biter. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan 55 690 1 436 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Takk for raskt svar Satt og jobbet med redigering og fikk ikke oversettelsen jeg ble gitt til å stemme. Endte opp med "sjokoladekjeks", da det i hvert fall er et godt norskt ord Ja, sjokoladekjeks er helt ok, men det kan jo også benyttes til å beskrive kjeks med sjokoladetrekk eller -fyll. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.