Gå til innhold

utroskap og anger


Gjest Romo85

Anbefalte innlegg

hei Har vært samboer med ei dame jeg har kjent siden hun var 14 og jeg 15 år. vi er nå 23 og 24 år .. har vært samboere i 3 år og 6 mnd. Gjennom dette har jeg gjentate ganger vært utro..ikke en eller to men 4 eller 5 ganger. sist gang vi var ute kranglet vi noe helt forferdelig og det endte med at jeg flyttet hjem. Etter 2 uker alene bestemte jeg meg for å si alt , og lette på samvitigheten. jeg pratet med henne og fortalte henne alt jeg har gjort..gjennom hele forholdet. og presiserte at jeg fortalte dette kun for å få en ny start , uten noe på skuldrene. Vil ikke ha det hengene over meg.. jeg er ferdig med den perioden der av livet , hvor man juger , er utro osv. har nå gitt henne tilgang på Facebook , tvillingkort til mobil tlf osv.. hu får alt hu vil ha , for at tilliten evnt skal bygges opp . elsker denne jenta så utrolig høyt. Jeg angrer så utrolig på det jeg har gjort , og at jeg har såret henne. hu sier hu trenger litt tid alene , men jeg er redd for at det har motsatt effekt. at hu da sklir lengre vekk fra meg.. prøver å være så forståelses full som jeg bare kan , men dette er ikke alltid like lett. hvordan bør fremgangsmåten min være fremover? vil bare vise henne at jeg elsker henne..vil bare vise at jeg ikke er den personen der, og at jeg angrer så utrolig på det jeg har gjort.. hjelper ikke bare å fortelle det , men må bevise dette over tid. er nå over 2 uker siden jeg fortalte dette. jeg sover ikke om natta. hu sender ikke meldinger til meg lengre , og svarer fortsatt hu trenger tid. er redd for å "mase" også , men under samtalene blir jeg sint (mest sannsynlig pga følelser) og ender som regel opp med at hu får ringe meg når hu vet noe.. eneste jeg får bekreftet er at hu elsker meg.... det plager meg litt at hu nå drar ut på fester steder hu ikke har vært noe spesielt før , og når jeg spør om jeg har grunn til å bekymre meg svarer hun bare kansje. men når jeg spørr henne om hvorfor hu svarer slikt , sier hu bare for at jeg kan kjenne på hvordan det er. skal love deg at jeg har så mye anger og følelser etter hva jeg har gjort. hu gjennomgår mye , men føler selv at jeg gjør det også..om ikke mere.. hva gjør jeg? klarer ikke fokusere på jobben eller privat.. fungerer for øyeblikket ikke i hverdagen..vil bare ha henne og ingen andre! Brent barn skyr ilden............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Hvorfor avslutter du med "brent barn skyr ilden"? Skjønte ikke relevansen her - har det med din redsel for hennes utroskap å gjøre?

Tror ellers ikke du kan gjøre mer enn å vente og gi henne tid - pusher du på nå vil det antakelig ha motsatte av ønskede effekt. Vis henne for all del tillit.

Forøvrig har jeg ikke veldig sans for å fortelle alle detaljer, slik du har gjort. Da lemper du på en måte dette over på henne, hun må forholde seg til det, og bære det med seg videre i forholdet. Hadde hatt mer sans for virkelig å vise anger ved å være den kjæresten du burde være, nå og fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

DU prøver å være så forståelsesfull som du kan? Hallo?

Det er du som har vært utro, og dermed må håpe på litt forståelse fra henne.

Jeg skjønner godt at hun holder seg unna deg. Hvem vil vel være sammen med en som er utro gjentatte ganger til tross for at han elsker partneren sin?

Du sier at du ikke er den personen lenger. Vel, du har ettertrykkelig bevist at du har vært det. Hvordan skal hun kunne stole på at du har forandret deg? Og hvordan kan du vite at du har gjort det?

Det er ikke rart at hun går mye ut nå. Jeg vil tro hun ikke føler noen forpliktelser eller lojalitet overfor deg lenger. Hun har antagelig skrudd på "radaren" og leter etter en ny partner.

Jeg ser ikke helt hva som skal til for at hun skal komme tilbake til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så lurt at du på den ene siden forsøker å framstå som flat og ydmyk, og samtidig blir sint / utålmodig når dere snakker sammen.

Hold deg helt i ro, ikke ta kontakt og ikke kryssforhør henne eller noen andre, om hva hun driver med. Da får hun _kanskje_ anledning til å savne de gode sidene ved det dere hadde.

Hvis ikke, har du lært en god del om hva man gjør og ikke gjør, når man er samboere. For svært mange jenter er ærlighet helt avgjørende.

Dere er unge og kommer til å få mange flere sjanser, selv om du ikke klarer å se det slik nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel av sine feil man lærer...

La henne være i fred og gi henne den tiden hun trenger. I mellomtiden må du forsøke å se fremover. Se for deg en framtid uten henne og pris deg lykkelig om hun i det hele tatt kommer tilbake.

Det er hun som er "det brente barnet" her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

srp1365380487

Her har du en unik mulighet til å vise deg VOKSEN. Denne jenta er veldig veldig såret, og har ingen som helst grunn til å skulle vise deg noen tilit mer. Men du har starta der su kan starte, med å være modig og si hva du har gjort - og dermed risikere å miste henne. Det vil jeg berømme deg for. At du deretter gir henne fullt innsyn i hvilke kontakter du har, er også klokt - det tar tid å bygge tillit, og da er det viktig å ikke kreve hemmelige soner der man (potensielt) kan ha kontakt med sin(e) utroskapspartner(e).

Når man er i et forhold er det visse ting som rett og slett er udiskutable. Utroskap er en av de tingene. Og med din egen utroskap har du spilt deg selv såpass langt utenfor feltet at jeg tror du må forvente at det kan komme en revansj av ett eller annest slag. Hun sier sannheten: du kan gjerne få lov å føle samme frykt og sjalusi som hun har følt, det mener hun er ærlig fortjent.

Og om hun skulle eksperimentere med andre i denne perioden, må du likevel vise deg som den voksne dersom du tenker at dere skal ha en fremtid. Da må du bare la henne gjøre det, og etterpå si at det smerter deg stort, men at du gjerne vil slå en strek over både hennes og dine eskapader, og starte et likeverdig forhold fra scratch med ingen utroskap FRA NÅ AV.

Det er neppe lurt å masse eller krangle akkurat nå - du er nemlig ikke i posisjon til å stille krav. I dine samtaler med henne kan du heller legge vekt på dine følelser for HENNE. Ikke på dine følelser for deg selv (din egen sjalusi, usikkerhet, sinne, tvil osv. Spar henne for det. Du har så allikevel ingen sympati tilgode.) Legg vekt på å forsikre henne om at din intensjon er langvarig og seriøs, at du har tid til å vente, at du ser for deg en frmtid med henne og at du ønsker å være ekte og ærlig i forholdet. For alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...