Gjest venninne fra langt borte 0 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er veldig bekymret for en venninne. Jeg tror det har rablet for henne, og lurer på om dette kan ha sammenheng med en hodeskade som hun hadde for tre-fire år siden. Saken er at jeg bor langt borte fra henne, kjenner ingen felles venner, ei heller foreldrene hennes. I disse dager hvor email er vanligste kontakt form så har jeg heller ikke addressen hennes, og hun står oppført med hemmelig tlf nr. Problemet er at hun hadde et fall rett ned i betong fra en høyde på minst to etg. Hun hadde en massive hoderystelse, hvorpå hele ansiktet fikk dype kutt. Er ikke helt sikre på detaljene rundt uhellet, men etter å ha vært i jobb ca. 6 måneder etter ulykken ble hun langtidssykemeldt pga sterk hodepine. Dette er alt jeg vet. Vi har ikke hatt mye kontakt de siste årene. Det som bekymrer meg er at hun nå kontakter meg om at vi må redde verden. Hun skriver mailer til meg og også ringer meg og prater en masse om nummerology, maya-indianere, matrix, da vinci koden, roboter som tar over menneskeheten, og all mulig rare sammekoblinger. Alt fra religion, vitenskap, historie, og astrologi blir blandet inn til en ny virkelighet for henne. Saken er at jeg er bekymret, og det er egentlig lite jeg kan gjøre for å hjelpe henne, annet enn å prøve å høre på henne. Kontakten skjer kun på hennes initiativ, og hun prater som regel som en foss i 20 minutter, før hun må legge på røret. Jeg får ikke inn et eneste ord nesten. NHD, kan dette være en senskade? svulst? Burde hun få utredning? Og er det noe jeg kan gjøre for å få henne til å lytte til meg. Skal jeg jatte med, eller svare at det hun sier er tull? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Beklager at jeg ikke husket denne før jeg fikk en påminnelse. Dette kan nok ha sammenheng med hodeskaden. Dette er en klar paranoid psykose. Du bør kontakte fastlegen hennes og fortelle om dette. Hun trenger hjelp. Om du ikke vet hvem fastlegen er, kan du kontakte kommunelege I i hjemkommunen hennes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest venninne fra langt borte 0 0 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Beklager at jeg ikke husket denne før jeg fikk en påminnelse. Dette kan nok ha sammenheng med hodeskaden. Dette er en klar paranoid psykose. Du bør kontakte fastlegen hennes og fortelle om dette. Hun trenger hjelp. Om du ikke vet hvem fastlegen er, kan du kontakte kommunelege I i hjemkommunen hennes. Tusen takk for svar.. jeg skal prøve dette 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.