Gå til innhold

Kan jeg spørre om det?


Gjest litt usikker nå

Anbefalte innlegg

Gjest litt usikker nå

Jeg leier en leilighet, med hvitevarer inkl. For 4 uker siden gikk vaskemaksinen i stykker. Den var kun 2 år gammel og kunne dermed gå på garantien. Jeg informerte huseier så straks jeg skjønte noe var galt. Husieren min er relativit treg av seg og jeg har ikke fått ny vaskemaskin før idag. Det har vært svært tungvint å ikke kunne vaske klær i så lang tid, og jeg mener derfor at jeg burde få litt avslag i neste husleie (f.eks 500kr). Jeg betaler jo tross alt for en leilighet MED hvitevarer. Men jeg usikker på om jeg kan spørre om dette? Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke sånn da at blir ikke feilen utbedret innen 14 dager har du rett på å leige inn hjelp på huseiers regning. Om det tar overmåtlig lang tid for huseier å ordne opp i de faktiske forhold har du rett til å holde tilbake hele eller deler av leien.

Ville forøvrig kontaktet jusbus eller lignende for å finne ut hvordan loven på dette er ( hvilken gjenstander som kommer under den paragrafen )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del hadde ikke hengt meg opp i dette for dette ene tilfelle. Du skal ha et godt forhold til husverten,så jeg tviler på at det er lurt å bruke tid på dette når det kun handler om 500 kroner.

Noe annet blir det hvis det er stadig sånne ting som ikke er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke jeg hadde sagt noe på det. En del av disse 4 ukene har vel maskinen stått til reparasjon også? Vet at jeg måtte vente 2 uker for å få min vaskemaskin (eller var det tørketrommel?) reparert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Et tips:

Kanskje du skulle søke litt etter en rimelig vaskemaskin og foreslå en bestilling for ham? Tilby evt. å sørge for bestilling (med levering) på hans regning?

Har leid ut selv og ville sikkert satt pris på dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...