Gå til innhold

BSU


Gjest chrm

Anbefalte innlegg

Har kommet i en knipe og blir nødt å ta penger ut av BSU kontoen min. Det står bare 3000,- på den så det er ikke all verden. Men kan man få BSU på nytt igjen da? evt i en annen bank? noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har da vel muligheten til å ta ut penger fra BSU-kontoen, har du ikke? Eller sa du opp kontoen?

Kan ikke ta ut nei. Må si opp kontoen om jeg tar ut...men vet ikke om jeg da ødelegger for å kunne få en BSU konto igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kun ha én BSU-konto i løpet av livet. Du kan ikke opprette en i en ny bank senere. Det rapporteres uansett til Skatteetaten som ikke godtar det.

En BSU-avtale kan _overføres_ fra en bank til en annen, men det blir jo en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Jeg tror du kan ta ut penger du har satt inn i år, altså etter 01.01.09, uten "konsekvenser".

Om du bryter vilkårene (som for eksempel å ta ut penger du allerede har fått skattelette for), vil du aldri kunne åpne en BSU-konto igjen.

Jeg ville forsøkt å skaffe pengene på annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dem tok'em

For all del, la pengene stå! Finn heller en annen måte å få tak i 3000,-. Jeg måtte på sosialen i et absolutt nødstilfelle og for å hjelpe meg med husleia krevde de at jeg måtte ta ut mine stakkarslige 1000,- som var en gave fra min mor. Jeg hadde ikke noe valg, det var BSUkontoen eller gata. Men jeg syns det er utrolig synd at min fremtidige boligsparing ble redusert på den måten. Særlig med tanke på at jeg kun hadde bruk for sosialhjelp én eneste gang før jeg kom meg på fote igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...