Gjest bipjente 28 0 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg avsluttet behandlingen i slutten av Juni. Har ennå ikke fått noen epikrise. Min nye behandler er avhengig av den for å vurdere hva slags videre behandling jeg skal få. Går det fortere om jeg henter den personlig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne 2 143 1 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Be ny behandler til å ringe og purre. Det hjelper neppe å møte opp, den er neppe ferdigskrevet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bipjente 28 0 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Be ny behandler til å ringe og purre. Det hjelper neppe å møte opp, den er neppe ferdigskrevet. Hun har allerede purret. Nå er jeg lei av å vente og vil ha epikrisen. Kan jeg alternativt bare skrive noe å få dem til å underskrive ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carwing 654 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hun har allerede purret. Nå er jeg lei av å vente og vil ha epikrisen. Kan jeg alternativt bare skrive noe å få dem til å underskrive ? Epikrisen skal skrives og sendes innen 7 dager. Ville snakket med lederen til vedkommende. Meldt det til fylkesmannen hvis var privat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bipjente 28 0 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Epikrisen skal skrives og sendes innen 7 dager. Ville snakket med lederen til vedkommende. Meldt det til fylkesmannen hvis var privat. ''Epikrisen skal skrives og sendes innen 7 dager. Ville snakket med lederen til vedkommende. Meldt det til fylkesmannen hvis var privat'' Er det noen instanser som forholder seg til den regelen? Skjer det noe hvis det går over tiden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 ''Epikrisen skal skrives og sendes innen 7 dager. Ville snakket med lederen til vedkommende. Meldt det til fylkesmannen hvis var privat'' Er det noen instanser som forholder seg til den regelen? Skjer det noe hvis det går over tiden? Det er et nasjonalt krav at minst 80% av epikrisene skal ut innen 7 dager. Vår avdeling ligger stadig over 90%. De resterende skal ut uten rimelig forsinkelse. Det bør aldri gå over tre uker. Skriv brev til den øverste lederen (adm dir) med kopi til Fylkeslegen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carwing 654 0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 ''Epikrisen skal skrives og sendes innen 7 dager. Ville snakket med lederen til vedkommende. Meldt det til fylkesmannen hvis var privat'' Er det noen instanser som forholder seg til den regelen? Skjer det noe hvis det går over tiden? Det er kvalitetsindikator og helseforetakene får pepper når epikrisetiden er under 80%. Altså at 80% av epikrisene skal være sendt ut innen 7 dager. Jobber man privat for NAV og Raskere tilbake, er det samme frist. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bipjente 28 0 0 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Det er et nasjonalt krav at minst 80% av epikrisene skal ut innen 7 dager. Vår avdeling ligger stadig over 90%. De resterende skal ut uten rimelig forsinkelse. Det bør aldri gå over tre uker. Skriv brev til den øverste lederen (adm dir) med kopi til Fylkeslegen. Er det det at de har så forferdelig mye å gjøre at epikrisene ikke kommer innen tiden, eller nedprioriteres de? Eller er det så utrolig kjedelig at de kvier seg for å gjøre det? jeg lurer også på hvordan de husker pasientene når de skriver det så lenge etterpå. Det er ikke første gangen jeg har måttet vente lenge på epikriser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carwing 654 0 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Er det det at de har så forferdelig mye å gjøre at epikrisene ikke kommer innen tiden, eller nedprioriteres de? Eller er det så utrolig kjedelig at de kvier seg for å gjøre det? jeg lurer også på hvordan de husker pasientene når de skriver det så lenge etterpå. Det er ikke første gangen jeg har måttet vente lenge på epikriser. De skriver jo journal som de kan gå tilbake å se i. Og de har vel en plan i hodet når de driver behandling av deg, som ikke glemmes ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Er det det at de har så forferdelig mye å gjøre at epikrisene ikke kommer innen tiden, eller nedprioriteres de? Eller er det så utrolig kjedelig at de kvier seg for å gjøre det? jeg lurer også på hvordan de husker pasientene når de skriver det så lenge etterpå. Det er ikke første gangen jeg har måttet vente lenge på epikriser. Det er en feilprioritering av arbeidet. Det er mindre arbeid med en epikrise om den skrives umiddelbart. ...., men det er kjedelig.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.