Gå til innhold

Er det en skam å få svineinfluensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer. Det har kommet null info fra skolen til nick jr. om mulige tilfeller. På jobben min har det heller ikke kommet noe info om vi har ansatte som er smittet. På jobben til Sheila var det visstnok en som var smittet, men det har vært dødstyst etter de første ryktene.

Det er nesten som om informasjonsdøra smeller igjen det øyeblikket noen blir syke, eventuellt så informerer de syke ikke om at de har blitt smittet.

Her i huset har jeg småhanglet et par dager, og siden vi er litt tettere sammen enn de fleste familier jeg kjenner, så er det nesten garantert at det èn får, det får også de andre. nick jr. har vært godt plassert mellom oss i dobbelsenga etter at han to netter på rad drømte at jeg døde. Vi kysser og koser kanskje litt i overkant også. Jeg liker det.

I kveld fikk nick jr. hodepine og var litt småvarm. Vi avventer, men jeg anser det som relativt sannsynlig at noe er på gang. Dersom vi blir grisete syke, så er noe av det første jeg har tenkt å gjøre, å informere skolen hans, og jobbene våre. Det skal bli interessant å se om denne eventuelle informasjonen blir spredt videre.

Lider/vil dere lide i stillhet?

Dersom jeg forsvinner fra DOL, så er jeg dau. Da går ferien min i dass også!

Fortsetter under...

Skrevet

Det er fire av tredve elever på skolen til minstemann som har svineinfluensa. Ellers så tror jeg folk blir så lite syke at de ikke skjønner at det er svineriet de har. Litt vondt i hodet og kanskje i kroppen, litt feber og hoster. Det er som en vanlig vinterforkjølelse hos de fleste.

Skrevet

Det er fire av tredve elever på skolen til minstemann som har svineinfluensa. Ellers så tror jeg folk blir så lite syke at de ikke skjønner at det er svineriet de har. Litt vondt i hodet og kanskje i kroppen, litt feber og hoster. Det er som en vanlig vinterforkjølelse hos de fleste.

Her er det i hvert fall såpass mildt at jeg ikke er sikker på om jeg er syk. nick jr. er ikke syk med mindre han _er_ syk, og i kveld annonserte han at han er really sick, og gikk ut som et lys. Han pleier vanligvis ikke å senke farten før tempen passerer 40.

Han lider også av et såret hjerte siden hans livs kjærlighet har avslått frieriet hans. Da forblir de bare kjærester, og det gikk kraftig inn på han.

Skrevet

Her er det i hvert fall såpass mildt at jeg ikke er sikker på om jeg er syk. nick jr. er ikke syk med mindre han _er_ syk, og i kveld annonserte han at han er really sick, og gikk ut som et lys. Han pleier vanligvis ikke å senke farten før tempen passerer 40.

Han lider også av et såret hjerte siden hans livs kjærlighet har avslått frieriet hans. Da forblir de bare kjærester, og det gikk kraftig inn på han.

Stakkar, sånt er ille.

Min trettenåring har hatt kjærlighetsorg en gang, hun gjorde det slutt ;o)

Skrevet

''Litt vondt i hodet og kanskje i kroppen, litt feber og hoster. Det er som en vanlig vinterforkjølelse hos de fleste.''

Det der har vi hatt, min kjære hadde feber, men jeg slapp enda billigere unna, jeg har dog adskillig bedre immunforsvar enn ham har det vist seg også tidligere. Vi lurer faktisk på om det var svinet som var innom en tur, men vet jo ikke. Var ikke hjemme fra jobb engang vi for tanken slo oss ikke før etterpå...

Jeg omgås jo folk i alle aldre, bøker og media som har vært gudvethvor og ikke minst penger som sies å være den verste smittekilden av alt omtrent, til daglig så det er i grunnen rart om jeg ikke skulle få det... Men foreløbig er jeg frisk som en fisk etter denne "forkjølelsen" ga seg ganske fort.

Skrevet

Vi har en lignende situasjon her: halve klasser borte, men ingen info. Min tanke har vært at de ikke kan informere om at det er svineinfl. på skolen hvis ingen av ungene er testet - dermed er jo ikke diagnosen sikker.

Annonse

Skrevet

Har aldri tenkt at det kan være en skam å få svineinfluensa.

Her på jobben har ingen hatt det. (Vi er så få at jeg ville sett om noen var borte i flere dager)

I klassen til snuppa så er det i hvert fall en som har fått påvist dette hos legen. Storesøstra til en annen venninne ligger rett ut. I følge moren tror ho det er svineinfluensa.

Synes det er greit at jeg får vite om det jeg da. Men tenker jo ikke tanken på å "dømme" dem på noen måte. De har da ikke gjort noe galt selv om de blir smitta.

Skrevet

Jeg satt og tenkte på det samme i går. Det er litt rart, ja! Jeg lurer på om folk holder munn fordi de er livredde for å "få skylda" hvis de har smittet noen som blir alvorlig syke?

Det er jo mye lettere å begrense smitten hvis man vet at noen man har vært i kontakt med har fått den. Jeg vet om flere som har blitt syke etter at de har vært i selskap med andre, og de har valgt å ikke si noe til de andre. Jeg forstår ikke tankegangen deres må jeg innrømme.

Skrevet

Her på jobben er det to som er hjemme med influensa, det vet alle. På skolen til ungene ligger det informasjon på nettsidene deres at det er noen tilfeller av influensa.

Skrevet

Det er fryktelig smittsomt, så det er i hvert fall ingen fornuftig grunn til å skamme seg.

Jeg oppfatter det som normalt å si hva som er årsaken når man melder om sykefravær fra jobb / skole.

Min egen guttunge har vært hjemme etpar dager pga. halsproblemer. Han har definitivt IKKE hatt influensa, men vi holdt ham hjemme så lenge han hørtes syk ut (hes og mye hoste).

Det er foreløpig ingen meldinger om epidemi på hans skole. Men den er en av landets største, så den blir ikke stengt om det er et tresifret antall syke - så lenge lærerne er på beina.

Eneste offisielle beskjeden jeg personlig har mottatt - ser da bort fra generell info til alle på bydelsnettsider osv. - er faktisk en mail om retningslinjer for walk-over og søknad om omberamming av håndballkamper dersom svineinfluensaen rammer et lag hardt ...

Skrevet

Vi har en lignende situasjon her: halve klasser borte, men ingen info. Min tanke har vært at de ikke kan informere om at det er svineinfl. på skolen hvis ingen av ungene er testet - dermed er jo ikke diagnosen sikker.

Det høres sannsynlig ut. Tror det er slik hos oss også.

Gjest mamma til sykt barn.
Skrevet

Min lille sønn er nå syk, og jeg antar at det er svineinfluensa... Har ringt legesenteret for å spørre om han ikke burde testes, eller noe, men nei, de ville ikke ha oss inn! Sønnen min har en svært hard influensa!! Feberen ligger oppunder 40, når det er en stund siden sist han fikk noe febernedsettende. Han klager over vondt i hele kroppen og har også kastet opp i dag. Sykdommen kom som kastet over ham onsdag kveld... Jeg syns ikke denne svineinfluensaen er noe å kimse over!! Sønnen min er ellers helt frisk, men han er fullstendig slått ut nå!

Jeg skammer meg på ingen måte over dette!! Er egentlig litt forundret over at det er et tema. Har gitt beskjed til skolen at han har influensasymptomer, og legger på ingen måte skjul på det!

Skrevet

Dattera til ei venninne av meg har hatt det i snart to uker, (påvist hos lege), og jeg fikk beskjed om å ikke snakke om det, så for denne jenta var det visstnok falut å ha fått det.

Jeg selv har hanglet i snart to uker - med tung pust, hoste, muligens litt feber innimellom (det er over en uke siden), ikke snørrete, ingen verk i kroppen.

Tiåringen min har vært snørrete og hostete i tre uker, var hjemme en dag fra skolen opgs feber, men ellers feberfri og ganske opplagt.

Vet ikek om det er svineinfluensaen vi har - vi har vel tenkt at det ikke er det, når vi ikke er verre - og vi har ikek isolert oss...

Annonse

Skrevet

Synes det er rart om noen synes det er en skam?

Flere vi kjenner har hatt det og forteller det åpenlyst. Vi er usikre på om det er det vi har hatt, men har ingen problemer med å si det til folk.

Skrevet

Kan ikke skjønne at det skal være skambelagt å bli syk? I all verden?

Skrevet

Stakkar, sånt er ille.

Min trettenåring har hatt kjærlighetsorg en gang, hun gjorde det slutt ;o)

Han er bare 6, så han har tiden for seg.

Hvor normalt er det at jenter inviterer seg selv hjem til gutta på den alderen? Han har ei anna ei som svært gjerne vil komme på besøk, eventuellt vil at han skal komme hjem til henne. Han synes det er OK, Sheila har alle varsellamper blinkende, hun synes det er alt for tidlig, og jeg synes bare det er koselig.

Jeg hadde ikke noe damebesøk ved den alderen, det jeg kan huske.

Alene til USA i flere uker? Du må være en av DOLs spenstigste damer!

Skrevet

''Han lider også av et såret hjerte siden hans livs kjærlighet har avslått frieriet hans. Da forblir de bare kjærester, og det gikk kraftig inn på han.''

Det er hardt å være forelsket! Min yngste sønn hadde sin første kjærlighetssorg i samme alder. Hun slo opp "for ingenting"... Hans noe mer erfarne mor skjønte hvorfor da kjæresten ble observert leiende på en annen gutt.

Skrevet

Hvor normalt er det at jenter inviterer seg selv hjem til gutta på den alderen? Han har ei anna ei som svært gjerne vil komme på besøk, eventuellt vil at han skal komme hjem til henne. Han synes det er OK, Sheila har alle varsellamper blinkende, hun synes det er alt for tidlig, og jeg synes bare det er koselig.

Skal dere hindre to venner på 6 år i å besøke hverandre fordi de er av motsatt kjønn?

Det synes JEG er altfor tidlig. Altså å nedlegge forbud mot at de får bli med hverandre hjem.

Men han bør være forberedt på at hun bare vil leke med ham, ikke være kjæresten hans.

Skrevet

Varsellamper mot hva da??

Jeg forstår ikke hvilken "risiko" det skulle være i at to barn på 6-7 år leker sammen selvom de er av motsatt kjønn?

Skrevet

Skal dere hindre to venner på 6 år i å besøke hverandre fordi de er av motsatt kjønn?

Det synes JEG er altfor tidlig. Altså å nedlegge forbud mot at de får bli med hverandre hjem.

Men han bør være forberedt på at hun bare vil leke med ham, ikke være kjæresten hans.

Jeg har ikke tenkt å hindre han i noe som helst, han bestemmer selv hva han vil gjøre. Sheila er litt skeptisk, men det skal ikke sette noen stopp i denne saken.

Han har jo kjæreste, men denne har helt klart et godt øye til han.

Det er ikke greit å være en kjekk 1. klassing!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...