Gå til innhold

Når føler dere at dere er glade?


neelie

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke jeg blir glad for ting som andre blir glade for, så jeg lurer..

Hvor føler dere denne gode følelsen henne?

Ekte glede, hvor dere merker at kroppen blir "munter" etc.

Om dere ikke nevner sex og kos med kjæresten (sånn at jeg ikke blir sjalu) så er det fint... :)

Om man ikke føler glede i livet sitt, har dette et medisinsk navn? eller faller det bare under depresjon?

Jeg føler egentlig bare glede i hverdagen når jeg ser på film og hører på musikk å(og?) synger.. (Å synge, og synger ? whoops avsporet..!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aldri glad er nok depresjon tror jeg

Det er vel nesten humørbetinget til å begynne med fra min side tror jeg. Hvis jeg er i et godt humør så kan jeg bli glad av små ting. Munter musikk, en god vits, noe pent jeg ser ute osv osv

Er jeg i et dårligere humør så skal det mer til. Da kan jeg overse disse små tingene og må heller ha noe litt større for å bli munter. Som at noen sier noe fint, at det skjer noe positivt.

Når jeg er sånn midt på så kan jeg fort dette begge veger, bli munter og glad for lite og også dårlig humør av den samme dosen.

:)

Når det gjelder og/å så er det Å foran verb, å gå, å springe, å vinke osv. Og kommer mellom verb, går OG springer, sitter OG vinker.

F.eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg føler egentlig bare glede i hverdagen når jeg ser på film og hører på musikk å(og?) synger.. ''

Det gir da en del muligheter for å føle glede i hverdagen? Ikke alle klarer å glede seg over sånne ting. Og det fine er jo at dette er noe du til en viss grad kan styre selv, du kan jo sette på en film eller en cd og synge med av full hals når du merker at det er blitt litt lite glede i det siste.

Det er og synger, å brukes bare i infinitiv (å synge), synger er presens.

Lenge siden jeg har sett deg her inne. Håper det betyr at det har gått bedre med deg.

:- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også minne om dystymi. En lege/psykiater/psykolog kan vel stille den riktige diagnosen

Diagnosen kan vel være dystymi. Manglende evne til å føle glede kalles anhedoni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

xxløvetannxx

Jeg føler meg glad når sønnen min velger meg foran pappa'n (høres sært ut, men han er virkelig en pappagutt, og vil helst bare at pappa'n skal hjelpe og være med hele tiden)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Snakke med en god venn/familiemedlem på telefonen i et par timer.

- Skrive.

- Lage god mat til noen.

- Få gjort unna jobb/husarbeid.

- Gå en lang tur.

- Pakke meg inn i et pledd på en regnværsdag og vite jeg ikke trenger å gå ut i nærmeste framtid.

- Drikke en god kopp te.

- Bli smilt til/smile til en fremmed.

- Hjelpe noen.

- Bruke tid på å snakke med en ensom sjel på bussen.

- Et stort glass iskaldt vann når jeg er skikkelig tørst.

- Få en pakke med hyggelige ting fra mamma.

- Besøke familie eller venner.

- Leke sammen med sønnen min.

- Høre på musikk.

- Ha en kveld helt for meg selv, hvor jeg kan se film og kose meg med litt godteri uten å bli snakket til.

- Løpe/jogge/trene.

- Oppdage en god bok jeg ikke har lest før.

- Se en glad film.

- Få en klem av noen jeg er glad i.

- Spise middag sammen med venner/familie.

- Gå på kafé med en venninne og snakke i timesvis mens vi drikker alt for mye brus.

- Få skryt for noe jeg har gjort.

- Møte skrivegruppen min (skjer en gang i måneden).

- Ha latterkrampe sammen med noen.

Og mye, mye mer. Jeg burde kanskje stoppe nå :) Håper du får noen ideer til hva som kan tilføre deg litt glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...