Gå til innhold

Ta tamiflu forebyggende


Gjest risikorisikogruppe

Anbefalte innlegg

Gjest risikorisikogruppe

Burde spurt en lege om det, men...

Jeg er i risikogruppe for svineinfluensa. Har BMI på 42, og diabetes 2. Blir ofte forkjølet, men har bare hatt influensa en gang i mitt liv.

Skal vaksineres som del av risikogruppene, men får ikke vaksine før i slutten av neste uke. Men har Tamiflu liggende, fordi jeg fikk det til en reise for ei stund siden, for sikkerhets skyld.

Nå lurer jeg på om jeg skal begynne å ta Tamiflu forebyggende inntil jeg blir vaksiner og vaksinen virker. Tør ikke spørre legen min om det, tipper han vil si nei. Men han bagatelliserer hele epidemien - sier at folk bare nyser litt osv, Men sånn ser det jo ikke ut nå.

Noen som vet om det er negative effekter av tamiflu? Hva ville du gjort?

Det er en del influensa rundt oss, men ikke veldig stor utberedelse. Noen i nær familie har vært syke - uten tvil - men de unngikk jeg til de var friske igjen.

Blir så i til, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...