Gå til innhold

Bronkitt / kyssesyke / virusinfeksjon

Gjest Maria, 18
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest Maria, 18

For halvannen måned siden ble jeg forkjølet. Etter 5 uker gikk jeg til legen og fikk beskjed om at jeg hadde bronkitt. Fikk antibiotikakur som jeg ble ferdig med på mandag. I dag er det fredag. Hoster ikke mer, men har mye slim i halsen. Hele uka har jeg våknet om nettene med hovne mandler og helt tørr i halsen. Jeg er avhengig av vann, det kjennes ut som kniver i halsen når jeg svelger. I går var det spesielt ille, så jeg fikk legetime igjen. Legen sa jeg muligens hadde kyssesyken, og tok en hurtigtest. Negativ. Så tok han blodprøve som jeg får svar på neste uke. Problemet mitt ligger i de hovne mandlene mine. De stenger svelget mitt. I går hadde jeg 1/3 av svelget mitt som ikke var "sperret" av mandlene, i dag 1/5. De stenger av luftveiene til nesen, sånn at det føles ut som at jeg er tett, når jeg egentlig ikke er det. Jeg har ikke særlig feber, våkner på natta og er varm av og til, men sjeldent på dagene. Jeg har ikke utslett, muskelsmerter, hodepine eller hovne lymfeknuter (etter det jeg vet) - noe som er symptomer på kyssesyken. Kan det være en virusinfeksjon i halsen som gjør at mandlene blir store, eller er det faktisk kyssesyke som gjør at de hovner opp så ekstremt mye? Kan det være feil antibiotikakur jeg har fått mot bronkitt, som ikke tok knekken på alt? Får ikke svar på prøvene før om ei uke (torsdag), og det var kun kyssesyke jeg ble testet for. Hvis den og er negativ, hva kan da være årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...