GĂ„ til innhold

Navneskilt!

margerita1365380476

Anbefalte innlegg

margerita1365380476
Skrevet

Vi skal bestille oss et navnskilt nÄ.

Jeg har sett noen som det stÄr Her bor Kari, Siri, Anne,Mamma og Pappa.

Jeg vill ogsÄ at det skal stÄ pÄ den mÄten pÄ vÄrt skilt.

Det jeg lurer pÄ er. Jeg har et barn fra et tidligere forhold. Kan vi ha et slikt navnskilt nÄr min samboer ikke er pappa til det ene barnet.

Skrevet

Hadde jeg vÊrt i en sÄnn situasjon, sÄ ville jeg helt klart ha valgt Ä bruke navn pÄ hele gjengen, og ikke titler pÄ foreldrene. Enklere sÄnn, og heeelt rettferdig.

Skrevet

Dersom pappan til sÊrkullsbarnet er med i bildet synes ikke man skal bruke Mamma og Pappa pÄ navneskiltet.

NÄr jeg tenker meg sÄ synes jeg ikke man skal det i det hele tatt - nÄr man ser pÄ et navneskilt er det for Ä finne ut hvem som bor der og da er navnene vesentlige, ikke Mamma og Pappa...

Gjest Navn pÄ navneskilt
Skrevet

Jeg hadde aldri i verden valgt den lÞsningen, og sÊrlig ikke nÄr ett av barna faktisk ikke bor sammen med pappan sin.

Navneskilt skal i mitt hode inneholde navn. Mamma og pappa er ikke navn, og fullstendig meningslÞst Ä ha pÄ dÞra.

HÞres litt ut som du er sÄnn "wannabe-familie-sugen", og at du prÞver Ä late som om din datters far ikke eksisterer...

margerita1365380476
Skrevet
  Navn pĂ„ navneskilt skrev (PĂ„ 30.10.2009 den 13.27):

Jeg hadde aldri i verden valgt den lÞsningen, og sÊrlig ikke nÄr ett av barna faktisk ikke bor sammen med pappan sin.

Navneskilt skal i mitt hode inneholde navn. Mamma og pappa er ikke navn, og fullstendig meningslÞst Ä ha pÄ dÞra.

HÞres litt ut som du er sÄnn "wannabe-familie-sugen", og at du prÞver Ä late som om din datters far ikke eksisterer...

Etter svaret ditt Ă„ dĂžmme er du singel:)

Skrevet

Jeg synes navneskilt skal ha navn, og ikke titler. Det er jo meningen at de som ser det skal lese hvem som bor der.

Gjest Navn pÄ navneskilt
Skrevet
  margerita skrev (PĂ„ 30.10.2009 den 13.33):

Etter svaret ditt Ă„ dĂžmme er du singel:)

Nei, jeg er gift og har barn.

margerita1365380476
Skrevet
  Lillitha skrev (PĂ„ 30.10.2009 den 13.35):

Jeg synes navneskilt skal ha navn, og ikke titler. Det er jo meningen at de som ser det skal lese hvem som bor der.

Jeg bar sÄ noen som hadde det og syntes det sÄ koselig ut.

Annerledes hvis man bor i blokk og skal finne fram kanskje.

Er visst ingen andre her som synes det er fint.

Skrevet

Jeg synes det er teit Ä skrive "mamma", "pappa", "storesÞster" og "lillebror" pÄ dÞrskiltet, uansett hvordan de biologiske familieforholdene er.

Jeg har iblant noen runder til fremmede for Ä levere tilbake gjenglemte ting jeg finner i en idrettshall. DÄrlig merkede postkasser og ytterdÞrer er til stor irritasjon i slike tilfeller.

Skrevet

Vi har alle navnene vÄre pÄ et navneskilt utenfor dÞren.

Men det stÄr da navnene vÄre, ikke mamma, pappa, lillesÞster osv..

Synes godt du bĂžr ha med alle barna i familien, selv om barnet har en annen pappa enn han du bor sammen med.

Det er viktig at alle er inkludert som en hel familie.

margerita1365380476
Skrevet
  Liliaceae skrev (PĂ„ 30.10.2009 den 13.44):

Vi har alle navnene vÄre pÄ et navneskilt utenfor dÞren.

Men det stÄr da navnene vÄre, ikke mamma, pappa, lillesÞster osv..

Synes godt du bĂžr ha med alle barna i familien, selv om barnet har en annen pappa enn han du bor sammen med.

Det er viktig at alle er inkludert som en hel familie.

Jeg skal selvfÞlgelig ha med navnet pÄ alle barna. Bare lurte pÄ om det skulle stÄ mamma og pappa under.

Skrevet

Det mest praktiske er vel Ä ha etternavn(ene) pÄ skiltet? SkjÞnner ikke helt hva poenget er med Ä ha "mamma og pappa" pÄ et NAVNEskilt. Dere er jo mamma og pappa for deres barn - navneskilt er vel et "informasjonsskilt" for andre?

Skrevet
  margerita skrev (PĂ„ 30.10.2009 den 14.36):

Jeg skal selvfÞlgelig ha med navnet pÄ alle barna. Bare lurte pÄ om det skulle stÄ mamma og pappa under.

''Vi har alle navnene vÄre pÄ et navneskilt utenfor dÞren. Men det stÄr da navnene vÄre, ikke mamma, pappa, lillesÞster osv..''

Her stÄr det ganske klart at jeg mener navn pÄ alle i familien, sant?

Poenget er at skiltet i hovedsak er ment for de som kommer utenor familien, og da er det litt meningslÞst at det stÄr mamma og pappa der, og ikke navnene.

margerita1365380476
Skrevet
  Liliaceae skrev (PĂ„ 30.10.2009 den 17.59):

''Vi har alle navnene vÄre pÄ et navneskilt utenfor dÞren. Men det stÄr da navnene vÄre, ikke mamma, pappa, lillesÞster osv..''

Her stÄr det ganske klart at jeg mener navn pÄ alle i familien, sant?

Poenget er at skiltet i hovedsak er ment for de som kommer utenor familien, og da er det litt meningslÞst at det stÄr mamma og pappa der, og ikke navnene.

"Synes godt du bĂžr ha med alle barna i familien, selv om barnet har en annen pappa enn han du bor sammen med. Det er viktig at alle er inkludert som en hel familie."

Det var dette jeg mente du hadde missforstÄtt! Sa jeg skulle ha med alle barna.Nok om det.

sant Ă„ si
Skrevet

Jeg hadde - for Ä vÊre Êrlig - ikke tatt det pent hvis far og stemor hadde et slikt skilt, altsÄ navnene pÄ mine barn og "mamma og pappa" under. SÄ hvis barnet ditt har en far (noe som jo ikke er en selvfÞlge) sÄ syns jeg ikke det er en god ide.

For Þvrig er jeg enige med flertallet her, selv om det ikke var det du spurte om... PÄ vÄrt dÞrskilt stÄr det "Her bor familien Hansen/ Jensen" og sÄ fornavnene pÄ alle mann. Samoer er ikke far til noen av barna.

Skrevet

Selv om vi ikke har sÊrkullsbarn, ville jeg pÄ et eventuelt navneskilt ha tatt med alles _navn_, og ikke titler. Det samme om vi skulle hatt navneskilt da jeg var barn, og der var det heller ingen stebarn eller steforeldre.

Dere signerer vel heller ikke julekortene fra dere til venner: "Hilsen Petter og Kari, mamma og pappa"? ;-)

Skrevet
  margerita skrev (PĂ„ 30.10.2009 den 13.38):

Jeg bar sÄ noen som hadde det og syntes det sÄ koselig ut.

Annerledes hvis man bor i blokk og skal finne fram kanskje.

Er visst ingen andre her som synes det er fint.

''Annerledes hvis man bor i blokk og skal finne fram kanskje''

Jeg bor i enebolig;-)

Skrevet

Er spÞrsmÄlet om du og mannen din skal stÄ oppfÞrt som "Mamma og Pappa" eller ved fornavn? I sÄ fall vil jeg satse pÄ fornavn. Skiltet er vel til orientering for de som ikke bor der? "Mamma og Pappa" er noe man er overfor sine barn, det er ikke noe man bruker i andre sammenhenger.

Alle barna skal selvfĂžlgelig vĂŠre med, men jeg antar det ikke var det du spurte om.

Skrevet

Lag et skilt med fornavnet til de voksne Ăžverst, og fornavnet til barna nederst.

"Mamma og pappa" sier overhodet ikke noe for dem som evt kommer og skal levere en pakke til Anne Nilsen... StÄr det Anne pÄ skiltet, sÄ har de ihvertfall et lite hint om at de har kommet riktig ;)

Gjest koselig
Skrevet

Her var det mange negative svar! Lag et navnskilt som DU syns er fint, du, navneskilt er sÄ forskjellige, og noen syns jeg er fine og morsomme, og noen ville jeg ikke hatt selv. Hva sÄ? Fullt navn pÄ alle kan du ha pÄ postkassen, evt et til ved ringeklokken eller lignende. Dette hÞres ut til Ä vÊre til pynt, og jeg er enig det hÞrtes koselig ut. Er sÊrkullsbarnet gammelt nok kan du hÞre hva h*n mener, (og mannen og evt.biopappaen). Jeg ville kanskje valgt "pappa Jens og mamma Kari" siden en annen far fins.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...