Gå til innhold

Navneskilt!


margerita1365380476

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Vi skal bestille oss et navnskilt nå.

Jeg har sett noen som det står Her bor Kari, Siri, Anne,Mamma og Pappa.

Jeg vill også at det skal stå på den måten på vårt skilt.

Det jeg lurer på er. Jeg har et barn fra et tidligere forhold. Kan vi ha et slikt navnskilt når min samboer ikke er pappa til det ene barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært i en sånn situasjon, så ville jeg helt klart ha valgt å bruke navn på hele gjengen, og ikke titler på foreldrene. Enklere sånn, og heeelt rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom pappan til særkullsbarnet er med i bildet synes ikke man skal bruke Mamma og Pappa på navneskiltet.

Når jeg tenker meg så synes jeg ikke man skal det i det hele tatt - når man ser på et navneskilt er det for å finne ut hvem som bor der og da er navnene vesentlige, ikke Mamma og Pappa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Navn på navneskilt

Jeg hadde aldri i verden valgt den løsningen, og særlig ikke når ett av barna faktisk ikke bor sammen med pappan sin.

Navneskilt skal i mitt hode inneholde navn. Mamma og pappa er ikke navn, og fullstendig meningsløst å ha på døra.

Høres litt ut som du er sånn "wannabe-familie-sugen", og at du prøver å late som om din datters far ikke eksisterer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Jeg hadde aldri i verden valgt den løsningen, og særlig ikke når ett av barna faktisk ikke bor sammen med pappan sin.

Navneskilt skal i mitt hode inneholde navn. Mamma og pappa er ikke navn, og fullstendig meningsløst å ha på døra.

Høres litt ut som du er sånn "wannabe-familie-sugen", og at du prøver å late som om din datters far ikke eksisterer...

Etter svaret ditt å dømme er du singel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

margerita1365380476

Jeg synes navneskilt skal ha navn, og ikke titler. Det er jo meningen at de som ser det skal lese hvem som bor der.

Jeg bar så noen som hadde det og syntes det så koselig ut.

Annerledes hvis man bor i blokk og skal finne fram kanskje.

Er visst ingen andre her som synes det er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er teit å skrive "mamma", "pappa", "storesøster" og "lillebror" på dørskiltet, uansett hvordan de biologiske familieforholdene er.

Jeg har iblant noen runder til fremmede for å levere tilbake gjenglemte ting jeg finner i en idrettshall. Dårlig merkede postkasser og ytterdører er til stor irritasjon i slike tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle navnene våre på et navneskilt utenfor døren.

Men det står da navnene våre, ikke mamma, pappa, lillesøster osv..

Synes godt du bør ha med alle barna i familien, selv om barnet har en annen pappa enn han du bor sammen med.

Det er viktig at alle er inkludert som en hel familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Vi har alle navnene våre på et navneskilt utenfor døren.

Men det står da navnene våre, ikke mamma, pappa, lillesøster osv..

Synes godt du bør ha med alle barna i familien, selv om barnet har en annen pappa enn han du bor sammen med.

Det er viktig at alle er inkludert som en hel familie.

Jeg skal selvfølgelig ha med navnet på alle barna. Bare lurte på om det skulle stå mamma og pappa under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest praktiske er vel å ha etternavn(ene) på skiltet? Skjønner ikke helt hva poenget er med å ha "mamma og pappa" på et NAVNEskilt. Dere er jo mamma og pappa for deres barn - navneskilt er vel et "informasjonsskilt" for andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selvfølgelig ha med navnet på alle barna. Bare lurte på om det skulle stå mamma og pappa under.

''Vi har alle navnene våre på et navneskilt utenfor døren. Men det står da navnene våre, ikke mamma, pappa, lillesøster osv..''

Her står det ganske klart at jeg mener navn på alle i familien, sant?

Poenget er at skiltet i hovedsak er ment for de som kommer utenor familien, og da er det litt meningsløst at det står mamma og pappa der, og ikke navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

margerita1365380476

''Vi har alle navnene våre på et navneskilt utenfor døren. Men det står da navnene våre, ikke mamma, pappa, lillesøster osv..''

Her står det ganske klart at jeg mener navn på alle i familien, sant?

Poenget er at skiltet i hovedsak er ment for de som kommer utenor familien, og da er det litt meningsløst at det står mamma og pappa der, og ikke navnene.

"Synes godt du bør ha med alle barna i familien, selv om barnet har en annen pappa enn han du bor sammen med. Det er viktig at alle er inkludert som en hel familie."

Det var dette jeg mente du hadde missforstått! Sa jeg skulle ha med alle barna.Nok om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde - for å være ærlig - ikke tatt det pent hvis far og stemor hadde et slikt skilt, altså navnene på mine barn og "mamma og pappa" under. Så hvis barnet ditt har en far (noe som jo ikke er en selvfølge) så syns jeg ikke det er en god ide.

For øvrig er jeg enige med flertallet her, selv om det ikke var det du spurte om... På vårt dørskilt står det "Her bor familien Hansen/ Jensen" og så fornavnene på alle mann. Samoer er ikke far til noen av barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi ikke har særkullsbarn, ville jeg på et eventuelt navneskilt ha tatt med alles _navn_, og ikke titler. Det samme om vi skulle hatt navneskilt da jeg var barn, og der var det heller ingen stebarn eller steforeldre.

Dere signerer vel heller ikke julekortene fra dere til venner: "Hilsen Petter og Kari, mamma og pappa"? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bar så noen som hadde det og syntes det så koselig ut.

Annerledes hvis man bor i blokk og skal finne fram kanskje.

Er visst ingen andre her som synes det er fint.

''Annerledes hvis man bor i blokk og skal finne fram kanskje''

Jeg bor i enebolig;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spørsmålet om du og mannen din skal stå oppført som "Mamma og Pappa" eller ved fornavn? I så fall vil jeg satse på fornavn. Skiltet er vel til orientering for de som ikke bor der? "Mamma og Pappa" er noe man er overfor sine barn, det er ikke noe man bruker i andre sammenhenger.

Alle barna skal selvfølgelig være med, men jeg antar det ikke var det du spurte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag et skilt med fornavnet til de voksne øverst, og fornavnet til barna nederst.

"Mamma og pappa" sier overhodet ikke noe for dem som evt kommer og skal levere en pakke til Anne Nilsen... Står det Anne på skiltet, så har de ihvertfall et lite hint om at de har kommet riktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koselig

Her var det mange negative svar! Lag et navnskilt som DU syns er fint, du, navneskilt er så forskjellige, og noen syns jeg er fine og morsomme, og noen ville jeg ikke hatt selv. Hva så? Fullt navn på alle kan du ha på postkassen, evt et til ved ringeklokken eller lignende. Dette høres ut til å være til pynt, og jeg er enig det hørtes koselig ut. Er særkullsbarnet gammelt nok kan du høre hva h*n mener, (og mannen og evt.biopappaen). Jeg ville kanskje valgt "pappa Jens og mamma Kari" siden en annen far fins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...