Gå til innhold

Fredag uten innhold. Innafor eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dagen skolebarn har ofte ganske mye program i ukedagene, så en fredag uten lekser og avtaler er da helt "innafor", for både barna og foreldrene deres. Mange voksne synes en "blank" fredag er kjekt og noe man ser fram til, det samme kan gjelde for store barn.

Jeg forstår ikke hvorfor det å ha en rolig fredagskveld går over i en debatt om å tåle å kjede seg. Dette er ikke småtasser som må lekes med for at de skal holde seg våkne til sengetid uten å sutre eller hyle. De er store nok til å lese, spille spill o.l. på eget initiativ. Jeg er helt sikker på at de sier fra hvis de virkelig kjeder seg. Da kan man f.eks. planlegge hva man skal finne på en annen fredag eller på søndag. 

Mor og barn i denne tråden har planer for resten av helgen, det er ikke sånn at de sitter med hver sin skjerm fra fredag kveld til natt til mandag hver helg. 

Foreldres depresjon / manglende overskudd og tilstedeværelse kan være et problem over tid. Fredagskvelder uten program, klokkeslett og voksenstyrte aktiviteter er ikke problematiske, etter min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gaylord Focker
Kashmir skrev (På 27.10.2023 den 21.18):

Hva har dette med HI å gjøre? 

Alt sporer ut her? 

Neia, alt handler om det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...