AnonymBruker Skrevet i går, 12:43 Skrevet i går, 12:43 Hva skal jeg gjøre med dette? Barnet (snart 9) er super fornøyd med sitt halloween kostyme som allerede er klart. Noe innkjøpt og noe laget selv, men helt tydelig: amerikansk urbefolkning 🫣🫣🫣 Selv synes jeg det ser pent ut og forstår at hen synes det er fint, men dette er planlagt sammen med et annet (voksent) familiemedlem uten at jeg visste om det, og er usikker på om jeg må si at barnet ikke kan bruke kostymet eller ikke. Hva synes dere? Anonymkode: 52306...beb 0 Siter
slabbedask Skrevet i går, 13:37 Skrevet i går, 13:37 psykedeliker skrev (4 minutter siden): Hva er problemet her? 0 Siter
psykedeliker Skrevet i går, 13:59 Skrevet i går, 13:59 slabbedask skrev (21 minutter siden): Ok, boomer. Men hva er problemet? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 14:10 Skrevet i går, 14:10 Du kan velge minste motstands vei, lukke øynene og bare håpe at ingen bryr seg. Eller du kan benytte anledningen til å lære barnet om kultur og appropriasjon. Men det virker rart at barnet skal feire Halloween hos deg uten at du har visst noe som helst om kostymet i forkant? Anonymkode: 9ea40...463 0 Siter
Ekstra Skrevet i går, 15:05 Skrevet i går, 15:05 (endret) Det er ikke greit, jeg synes du skal hjelpe til med å finne noe annet, om det altså er ditt barn. Er det barnet til en nærstående synes jeg du burde si noe til foreldrene. Endret i går, 15:07 av Ekstra 0 Siter
XbellaX Skrevet i går, 15:13 Skrevet i går, 15:13 Nei, jeg synes ikke det. Jeg synes ikke det er greit å bære et kostyme som representerer en undertrykt gruppe mennesker. Det er en rar greie det der, med at man lager et kostyme basert på helt vanlige mennesker. Jeg gjorde det selv som barn, jeg vet heldigvis litt bedre i dag. 0 Siter
slabbedask Skrevet i går, 15:19 Skrevet i går, 15:19 psykedeliker skrev (1 time siden): Ok, boomer. Men hva er problemet? Ikke spør meg, jeg ser ikke noe problem. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 15:22 Skrevet i går, 15:22 2 hours ago, AnonymBruker said: Hva skal jeg gjøre med dette? Barnet (snart 9) er super fornøyd med sitt halloween kostyme som allerede er klart. Noe innkjøpt og noe laget selv, men helt tydelig: amerikansk urbefolkning 🫣🫣🫣 Selv synes jeg det ser pent ut og forstår at hen synes det er fint, men dette er planlagt sammen med et annet (voksent) familiemedlem uten at jeg visste om det, og er usikker på om jeg må si at barnet ikke kan bruke kostymet eller ikke. Hva synes dere? Anonymkode: 52306...beb Risikabelt det der. https://www.nrk.no/norge/kommentarfeltet-koker-av-siv-jensens-indianerkostyme-1.13733496 Anonymkode: 92668...13a 0 Siter
krøll9 Skrevet i går, 15:24 Skrevet i går, 15:24 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan velge minste motstands vei, lukke øynene og bare håpe at ingen bryr seg. Eller du kan benytte anledningen til å lære barnet om kultur og appropriasjon. Men det virker rart at barnet skal feire Halloween hos deg uten at du har visst noe som helst om kostymet i forkant? Anonymkode: 9ea40...463 Er det jeg lurer på. For å være ærlig så synes jeg ikke det er så forferdelig å kle seg ut slik. Det er ikke noe vondt i det og tenker ikke at man må gjøre alt mulig til politikk. Er mer bekymra for woke-mennesker som tenker at det er greit å kommentere og få barnet til å føle seg dårlig. Forstår argumentene for hvorfor det etter min mening også er en dårlig idé, men vet ikke hvor mye jeg skal bry meg. Barnet skal ikke være hos meg halloween. Det er en stund til halloween og jeg har ganske mange greier på timeplanen som kommer før - at kostymet allerede var bestemt visste jeg ikke. Nå synes jeg det er synd at jeg ikke visste, siden jeg definitivt hadde sagt noe tidligere i prosessen. Føler det er litt for sent nå. Tenderer til å "håpe på det beste" og at ingen kommenterer det. Endret i går, 15:24 av krøll9 Jaja. Der røk Ab status. Samma 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 15:25 Skrevet i går, 15:25 krøll9 skrev (Akkurat nå): Er det jeg lurer på. For å være ærlig så synes jeg ikke det er så forferdelig å kle seg ut slik. Det er ikke noe vondt i det og tenker ikke at man må gjøre alt mulig til politikk. Er mer bekymra for woke-mennesker som tenker at det er greit å kommentere og få barnet til å føle seg dårlig. Forstår argumentene for hvorfor det etter min mening også er en dårlig idé, men vet ikke hvor mye jeg skal bry meg. Barnet skal ikke være hos meg halloween. Det er en stund til halloween og jeg har ganske mange greier på timeplanen som kommer før - at kostymet allerede var bestemt visste jeg ikke. Nå synes jeg det er synd at jeg ikke visste, siden jeg definitivt hadde sagt noe tidligere i prosessen. Føler det er litt for sent nå. Tenderer til å "håpe på det beste" og at ingen kommenterer det. Da er det bare å lukke øynene for kulturell appropriasjon, skylde på woke-folka og ikke lære barnet noen ting. Anonymkode: 9ea40...463 0 Siter
krøll9 Skrevet i går, 15:26 Skrevet i går, 15:26 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er det bare å lukke øynene for kulturell appropriasjon, skylde på woke-folka og ikke lære barnet noen ting. Anonymkode: 9ea40...463 Er ikke slik at barnet "aldri lærer noen ting", takk. Men vet ikke om det blir nå. Jeg tar svarene til etterretning og ser at folk her er like delt som mine tanker rundt dette. 0 Siter
psykedeliker Skrevet i går, 15:50 Skrevet i går, 15:50 krøll9 skrev (25 minutter siden): Er mer bekymra for woke-mennesker som tenker at det er greit å kommentere og få barnet til å føle seg dårlig. I så fall er det trakassering, og bør håndteres deretter. 0 Siter
Grendel Skrevet i går, 17:11 Skrevet i går, 17:11 (endret) Ønsker urfolk å bli stakkarsliggjort på den måten? Jeg synes det å problematisere kulturell appropriasjon er en blindvei. Samtidig hadde jeg nok styrt unna siden alle har lært at man ikke gjør sånt lenger. Folk føler seg litt pinlig berørt. Endret i går, 17:11 av Grendel 1 Siter
psykedeliker Skrevet i går, 18:24 Skrevet i går, 18:24 Grendel skrev (1 time siden): Samtidig hadde jeg nok styrt unna siden alle har lært at man ikke gjør sånt lenger. Står det i manus? 0 Siter
Flora Secret Skrevet i går, 18:34 Skrevet i går, 18:34 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva skal jeg gjøre med dette? Barnet (snart 9) er super fornøyd med sitt halloween kostyme som allerede er klart. Noe innkjøpt og noe laget selv, men helt tydelig: amerikansk urbefolkning 🫣🫣🫣 Selv synes jeg det ser pent ut og forstår at hen synes det er fint, men dette er planlagt sammen med et annet (voksent) familiemedlem uten at jeg visste om det, og er usikker på om jeg må si at barnet ikke kan bruke kostymet eller ikke. Hva synes dere? Anonymkode: 52306...beb Disney-Pocahontas kostyme? 0 Siter
Grendel Skrevet i går, 19:14 Skrevet i går, 19:14 psykedeliker skrev (43 minutter siden): Står det i manus? Ja. Det kan være grunn nok noen ganger. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 20:03 Skrevet i går, 20:03 Flora Secret skrev (1 time siden): Disney-Pocahontas kostyme? Eller Yakari Anonymkode: 0bed3...cb1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 20:18 Skrevet i går, 20:18 Jeg har forstått at det oppleves problematisk, men må innrømme at jeg ikke forstår hvorfor… Anonymkode: e9c56...521 0 Siter
psykedeliker Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har forstått at det oppleves problematisk, men må innrømme at jeg ikke forstår hvorfor… Hvis noen opplever det problematisk er det deres eget problem, det er ikke noe som andre trenger å ta hensyn til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.