Gå til innhold

Har du god kontakt med din mor/ far?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er veldig glad i min mor og far, men med årene så har min mor endret seg veldig som person. Jeg kunne prate med henne om nesten alt før. Jeg savner den hun var. Hun var rolig, positiv, og glad. Den personligheten har i senere årene bare forsvunnet. Hun har blitt en person som jeg gruer meg til å prate med. Hun snakker til meg som et lite barn som ikke vet mitt beste. Hun kritiserer meg med sint stemme. Jeg har nok å slite på med i livet.  Har mye stress utenfor den situasjonen. Og for å fungere så må jeg bare ikke ta for mye kontakt med henne,  og la det være opp til henne å ta kontakt. Hvis jeg kontakter så blir det at hun ikke har tid å prate eller ikke vil høre etter hva jeg sier, eller så er hun kritisk. 

Jeg spurte flere ganger i det siste om hun hadde tid for besøk. Nei, er ikke hjemme sa hun. Uten å foreslå en ny dag. Jeg føler det er som om hun frastøter seg meg. Og det er sårt. 

Hun er 76 år. Kan dette ha med alder å gjøre? Endringer i personligheten? Selv om jeg er glad i henne så er det vanskelig å være mye rundt henne. Sist gang jeg hørte fra henne var for 5 dager siden. Før var det oftere. 

Anonymkode: 68cca...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man endrer ikke personlighet fordi om man blir 70 år og oppover, med mindre det er sykdom i hjernen som demens e.l.  Kanskje moren din er sliten? Kanskje hun har andre ting å slite med, f.eks smerter e.l.   La det være opp til henne å ta kontakt du. 
Er du sikker på at du selv ikke har endret måten å være på overfor henne? Kanskje du klager mye eller noe? Prøv å tenke over din væremåte når du snakker med henne. 
Det er forøvrig ikke alltid lett å bli gammel. 
Jeg har svært liten kontakt med min mor. Hun er en manipulerende heks, for å si det pent. Så jeg holder meg unna henne mest mulig. 

Endret av Osten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg har en god relasjon med min mor, men hun er også den som gjør meg veldig sint og frustrert til tider. 

Anonymkode: a1d1d...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Osten skrev (23 minutter siden):

Man endrer ikke personlighet fordi om man blir 70 år og oppover, med mindre det er sykdom i hjernen som demens e.l.  Kanskje moren din er sliten? Kanskje hun har andre ting å slite med, f.eks smerter e.l.   La det være opp til henne å ta kontakt du. 
Er du sikker på at du selv ikke har endret måten å være på overfor henne? Kanskje du klager mye eller noe? Prøv å tenke over din væremåte når du snakker med henne. 
Det er forøvrig ikke alltid lett å bli gammel. 
Jeg har svært liten kontakt med min mor. Hun er en manipulerende heks, for å si det pent. Så jeg holder meg unna henne mest mulig. 

Jeg vet ikke. Jeg føler at jeg er den samme. Men hun kan oppleve meg som forandret. Det vet jeg ikke. 

Min mor har alltid vært en veldig god snill person. Jeg er fryktelig glad i henne. Jeg håper at alt blir bedre mellom oss. Jeg merker at hun er mer nervøs enn før. Men jeg må unnskylde henne pga alderen og. Det er sikkert ikke lett å bli gammel. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja jeg har en god relasjon med min mor, men hun er også den som gjør meg veldig sint og frustrert til tider. 

Anonymkode: a1d1d...55c

Jeg tror det er lett for å bli ganske sint på mor iblant. Jeg ble det før en sjelden gang, men ikke nå. Har innsett at dette er noe hun ikke kan for. ❤️

Anonymkode: 68cca...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...