Gå til innhold

Fredag uten innhold. Innafor eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig med Lillemus. Unger i barneskolealder klarer fint å aktivisere seg selv.

I min barndom visste foreldrene knapt hvor vi var en gang, og det kunne være langt til skogs. Vi hadde vår selvstendige barnekultur, og hadde ikke noe ønske om å ha voksne med i leken.

Nå er det mye som er endret siden den gang, men som sagt: Barn klarer fint å finne på ting selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg prøvde på det. Å kjede seg, være alene, at ingenting skjer en helg, ikke stimulert av venner eller foreldre, handler ikke om at ikke barnet blir anerkjent eller ikke sett. Det handler om å la barn få lov til å være barn, at det å kjede seg er helt normalt i livet.

Ingen barn tar skade av å ikke "oppleve" noe hele tiden. Mange barn tar derimot skade av foreldre som kontinuerlig skal "underholde/finne på" ting hele tiden.

Anonymkode: ae822...444

Du kjeder deg. Du er ufrivillig alene. Ingenting skjer. Du opplever ingenting

 Hvordan tar du det hvis mannen din/ dama di og ungene dine har en fin helg uten å involvere deg? 

 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Du kjeder deg. Du er ufrivillig alene. Ingenting skjer. Du opplever ingenting

 Hvordan tar du det hvis mannen din, dama di og ungene dine har en fin helg uten å involvere deg? 

 

 

Det går veldig fint. Samboer holdt på med sin hobby, barna var på rommet med nye lekesaker (pc). Jeg var alene og kjedet meg skrekkelig. Gikk meg en tur og så på film resten av kvelden. Å kjede seg er for mange en luksus. Det er ikke no som kun er negativt. Vi må tåle å ikke bli underholdt av andre _hele_ tiden.

Anonymkode: ae822...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babette skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt enig med Lillemus. Unger i barneskolealder klarer fint å aktivisere seg selv.

I min barndom visste foreldrene knapt hvor vi var en gang, og det kunne være langt til skogs. Vi hadde vår selvstendige barnekultur, og hadde ikke noe ønske om å ha voksne med i leken.

Nå er det mye som er endret siden den gang, men som sagt: Barn klarer fint å finne på ting selv.

" i min barndom " 

Syns du virkelig at det holder som argument x antall år senere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (14 minutter siden):

Jeg svarer på hoved- innlegg. Forhold deg til det?  🙂

Du har så mye rare meninger at jeg gir opp...

Anonymkode: 8ccab...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går veldig fint. Samboer holdt på med sin hobby, barna var på rommet med nye lekesaker (pc). Jeg var alene og kjedet meg skrekkelig. Gikk meg en tur og så på film resten av kvelden. Å kjede seg er for mange en luksus. Det er ikke no som kun er negativt. Vi må tåle å ikke bli underholdt av andre _hele_ tiden.

Anonymkode: ae822...444

Ja. Du kjedet deg skrekkelig. Du gikk deg en tur og så film. Du er voksen og ikke avhengig av noen, så du har verktøy. Og ja, barn bør også ha det. Men hovedinnlegget her handler om en forelder som ikke orker

 Jeg syns ikke at det er greit

 

Må du gjøre nødvendig jobb/ oppgaver, så klart må umgen enten bli med eller fimne på annet. Men når du bare vil unngå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (18 minutter siden):

Hbordan takler du å kjede deg? Hva gjør du da? 🙂 

 

Kashmir skrev (16 minutter siden):

Ja? Men da kjeder du deg ikke 🙂

Jeg kjeder meg aldri. :) Jeg har alltid masse ting å ta meg til og skjønner ikke at det er mulig å kjede seg som voksen når man har alle muligheter til å finne på ting.

I dag har jeg vært hjemme med uvi og i tillegg til en tur til legen har jeg sett masse på tv, spist litt og lest ferdig Mytting "Skråpånatta" og nesten grått en skvett fordi den var så nydelig! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har så mye rare meninger at jeg gir opp...

Anonymkode: 8ccab...050

Vet du hva? At jeg håper sak kam diskuteres her uten "argumenter" som " du alltid" " og du har bestandig" 

Hold deg til sak? Ikke person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

 

Jeg kjeder meg aldri. :) Jeg har alltid masse ting å ta meg til og skjønner ikke at det er mulig å kjede seg som voksen når man har alle muligheter til å finne på ting.

I dag har jeg vært hjemme med uvi og i tillegg til en tur til legen har jeg sett masse på tv, spist litt og lest ferdig Mytting "Skråpånatta" og nesten grått en skvett fordi den var så nydelig! ❤️ 

Nei. Jeg kjeder meg heller ikke 😄 men jeg har opplevd det og det er så jøvli sløsing av tid 😅 jeg vil spare alle for det

 Spesielt barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (5 minutter siden):

" i min barndom " 

Syns du virkelig at det holder som argument x antall år senere? 

Selvfølgelig gjør det det. Barn klarer fint å aktivere seg selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (10 minutter siden):

Du kjeder deg. Du er ufrivillig alene. Ingenting skjer. Du opplever ingenting

 Hvordan tar du det hvis mannen din/ dama di og ungene dine har en fin helg uten å involvere deg? 

Jeg synes det er helt nydelig når mannen stikker ut en tur uten meg på en fridag - da kan jeg sulle for meg selv på syrommet eller kose meg med noen av samlerhobbyene mine i fred og ro eller lese en bok uten å bli avbrutt. ❤️

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Ja. Du kjedet deg skrekkelig. Du gikk deg en tur og så film. Du er voksen og ikke avhengig av noen, så du har verktøy. Og ja, barn bør også ha det. Men hovedinnlegget her handler om en forelder som ikke orker

Nå synes jeg du overdriver noe voldsomt, ts sier at hun akkurat nå er sliten og trenger litt alenetid fra barna - det er ikke noe som skjer hele tiden etter som jeg tolker henne. Det høres da ut som ungene hennes koser seg? Den eldste rydder og pusler på rommet sitt og den andre koser seg med dataspill - hva er galt med at mor får en pust i bakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Og ja, barn bør også ha det. Men hovedinnlegget her handler om en forelder som ikke orker

 Jeg syns ikke at det er greit

Synes ikke det er greit at en mor sitter på forum hele dagen og hele ettermiddagen og hele kvelden heller, slik du gjør. Jeg kjenner deg igjen og vet du har egne barn. 

Anonymkode: f8ded...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Ja. Du kjedet deg skrekkelig. Du gikk deg en tur og så film. Du er voksen og ikke avhengig av noen, så du har verktøy. Og ja, barn bør også ha det. Men hovedinnlegget her handler om en forelder som ikke orker

 Jeg syns ikke at det er greit

 

Må du gjøre nødvendig jobb/ oppgaver, så klart må umgen enten bli med eller fimne på annet. Men når du bare vil unngå? 

Jeg har også hatt mange kjede seg dager innendørs, uten mulighet til å gå ut, og da er man stuck fullstendig. Lite gøy, men det er helt ok. Det blir et ganske vanskelig liv som ung voksen dersom man er vant til et liv der foreldre fjerner alt av ubehageligheter.

Jeg blir nysgjerrig på hvorfor du forbinder det å kjede seg med noe umiddelbart negativt, nesten som om du beskriver det som noe usynlighetsgjørende.

 

Anonymkode: ae822...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saft Suse! skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig gjør det det. Barn klarer fint å aktivere seg selv. 

 

Ja, men da kjeder dem seg ikke! 

Det er jo en ting

 Nå snakker flere  om.at " mam finner jo på ting " 

Så da kjeder ilkke barn seg

 Fint 🙂

Men leser dere innlegget egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har også hatt mange kjede seg dager innendørs, uten mulighet til å gå ut, og da er man stuck fullstendig. Lite gøy, men det er helt ok. Det blir et ganske vanskelig liv som ung voksen dersom man er vant til et liv der foreldre fjerner alt av ubehageligheter.

Jeg blir nysgjerrig på hvorfor du forbinder det å kjede seg med noe umiddelbart negativt, nesten som om du beskriver det som noe usynlighetsgjørende.

 

Anonymkode: ae822...444

Har du hatt mange kjede-seg-dager så blir du til slutt deprinert. 

Akkurat som om det er sunt eller et jævla mål? 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det er helt nydelig når mannen stikker ut en tur uten meg på en fridag - da kan jeg sulle for meg selv på syrommet eller kose meg med noen av samlerhobbyene mine i fred og ro eller lese en bok uten å bli avbrutt. ❤️

Nå synes jeg du overdriver noe voldsomt, ts sier at hun akkurat nå er sliten og trenger litt alenetid fra barna - det er ikke noe som skjer hele tiden etter som jeg tolker henne. Det høres da ut som ungene hennes koser seg? Den eldste rydder og pusler på rommet sitt og den andre koser seg med dataspill - hva er galt med at mor får en pust i 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Ja, men da kjeder dem seg ikke! 

Det er jo en ting

 Nå snakker flere  om.at " mam finner jo på ting " 

Så da kjeder ilkke barn seg

 Fint 🙂

Men leser dere innlegget egentlig? 

Å kjede seg kan være opptakten til å finne på noe. Slik er det ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saft Suse! skrev (13 minutter siden):

Selvfølgelig gjør det det. Barn klarer fint å aktivere seg selv. 

 

Det gjør ikke det

 Tid og kultur/ samfunn OG pdylologi endrer seg " hele tiden" 

Men klart- er du konserbativ og temker alt var ok. Da kan jeg godta det. 

Men jeg er ikke så konservativ, dp vi er uenige 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Ja, men da kjeder dem seg ikke! 

Det er jo en ting

 Nå snakker flere  om.at " mam finner jo på ting " 

Så da kjeder ilkke barn seg

 Fint 🙂

Men leser dere innlegget egentlig? 

 

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Har du hatt mange kjede-seg-dager så blir du til slutt deprinert. 

Akkurat som om det er sunt eller et jævla mål? 

 

Jeg syntes du overdramatiserer veldig (akkurat som i diskusjonen om 8-åringen som hadde/hadde ikke hatt kjæreste). Altså, om det ene barnet pusler på rommet, og det andre sitter på mobilen, er det et problem? Høres ut som en stille og rolig hjemme kveld. 

Endret av Saft Suse!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babette skrev (3 minutter siden):

Å kjede seg kan være opptakten til å finne på noe. Slik er det ofte.

Det kan det  absolutt. Så da er set begrenset hvor mye du kjeder deg. 

Right?

Å være kreativ må ha et utgangspunkt. Men det bør jo ha et ok utgangspunkt? Spørsmålet er hva her 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...