voiceliv Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Er det noen her som går på medikamentet Seruquel? Jeg tar 100 mg pr dag og har sakte men sikkert gått opp i vekt.. Joda jeg vet jeg kan styre det selv med matinntak, men man er jo sulten hele tiden, så det er ikke så lett.. Om du har gått opp i vekt, hvor mye? og på hvor lang tid? og finnes dere som ikke har gått opp i vekt pga av dette medikamentet? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg hadde samme sultfølelse på Tolvon, og jeg måtte bare slutte med den. Legen ga den til meg fordi jeg var undervektig og slet med søvn, den hjalp for begge deler;) Jeg gikk opp 20 kg på ett år! Det var nok. Tror kanskje du bør be legen om annen medisin... 0 Siter
serenity777 Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg gikk på 800mg Seroquel og gikk opp 12 kg. Tror ikke dosen har noe å si.... Gikk over til zyprexa og gikk opp ytterligere 10 kg, så byttet jeg til zeldox, og gikk ned 15 kg, men den funket ikke så bra, så nå gikk jeg opp igjenn på zyprexa. Zeldox og Abilify er AP man ikke legger på seg noe særlig av, men det er enn kjennsgjerning att zyprexa kanskje er det beste medikatmentet mot psykose, Seroquel har også ett godt rykte. 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg og de fleste jeg kjenner som har brukt seroquel har økt veldig i vekt, og eneste som hjalp var å slutte på medikamentet. Mange ble gitt seroquel istedet for zyprexa siden zyprexa er en versting vedrørende vektoppgang, men er jo seroquel er jo like ille... 0 Siter
meira Skrevet 30. oktober 2009 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg la ikke på meg av serequel. brukte 100 mg daglig. Men jeg er ganske aktiv og veldig bevisst på hva og hvor mye jeg spiser. perioder skriver jeg faktisk ned hva jeg spiser, for å få en oversikt. det er lettere å akseptere at en er sulten, når en faktisk ser at man har spist nok i løpet av dagen, og at sultfølelsen ikke har noe med for lite matinntak å gjøre. Mvh 0 Siter
voiceliv Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Skrevet 30. oktober 2009 Jeg la ikke på meg av serequel. brukte 100 mg daglig. Men jeg er ganske aktiv og veldig bevisst på hva og hvor mye jeg spiser. perioder skriver jeg faktisk ned hva jeg spiser, for å få en oversikt. det er lettere å akseptere at en er sulten, når en faktisk ser at man har spist nok i løpet av dagen, og at sultfølelsen ikke har noe med for lite matinntak å gjøre. Mvh Meira Da har du en sterk vilje.. 0 Siter
meira Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Meira Da har du en sterk vilje.. Kanskje- Jeg teller faktisk kalorier innimellom og veier meg hver dag, og regulerer inntaket etter det. Har også hund, og går ca en times tur hver dag, og det hjelper jo noe. Går nå på Trilafon og Lamictal, noe som skal være vektøkende, men jeg har faktisk klart å holde vekta. Jeg tror ikke det er så mye medisinene jeg tar som gir vektøkning, men matlysten og inntaket. Fyller kjøleskapet med kalorifattig mat, noe som gjør det lettere kanskje..Bruker en nettside som heter somebody.no, som gir meg en del ahaopplevelser. 0 Siter
voiceliv Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Skrevet 31. oktober 2009 Kanskje- Jeg teller faktisk kalorier innimellom og veier meg hver dag, og regulerer inntaket etter det. Har også hund, og går ca en times tur hver dag, og det hjelper jo noe. Går nå på Trilafon og Lamictal, noe som skal være vektøkende, men jeg har faktisk klart å holde vekta. Jeg tror ikke det er så mye medisinene jeg tar som gir vektøkning, men matlysten og inntaket. Fyller kjøleskapet med kalorifattig mat, noe som gjør det lettere kanskje..Bruker en nettside som heter somebody.no, som gir meg en del ahaopplevelser. Meira:) Takk for nett tips.. Jeg har det egentlig ok nu, men seruquelen gir meg god søvn.. Så prøver å trappe ned nu.. tok i går bare 50mg.. Skal hente fram viljen min slik at jeg går ned i vekt:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.