Tralla 1 162 0 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Skal bestille en sykkel fra USA. Vet vi må betale mva når den kommer til norge, men hvordan er det i USA, legger de på noe mva som vi skal ha tilbake eller noe slikt? Noe spesiellt vi må spørre om når vi bestiller den? Kan vel ikke få de til å sende om gave heller når det er en så stor pakke;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Do you miss me baby? 0 0 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hvis det ikke blir trukket fra automatisk så bare spør du dem om å trekke fra mva. manuelt. Handlet i en butikk i utlandet hvor mva. ble trukket fra automatisk da jeg valgte Norge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe 48 985 399 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hvis det ikke blir trukket fra automatisk så bare spør du dem om å trekke fra mva. manuelt. Handlet i en butikk i utlandet hvor mva. ble trukket fra automatisk da jeg valgte Norge. Vet du om man må betale toll og mva på medisinsk utstyr som ikke fåes kjøpt her i landet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest firepile 0 0 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Vet du om man må betale toll og mva på medisinsk utstyr som ikke fåes kjøpt her i landet? Du må i hvertfall betale mva + fortollingsgebyr hvis verdien er over 200 kr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Do you miss me baby? 0 0 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Vet du om man må betale toll og mva på medisinsk utstyr som ikke fåes kjøpt her i landet? Det vet jeg desverre ikke. Send en e-post til de, de er raske til å svare. http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=177257&epslanguage=NO 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Do you miss me baby? 0 0 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Du må i hvertfall betale mva + fortollingsgebyr hvis verdien er over 200 kr. Noen varer er tollfrie uansett beløp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe 48 985 399 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Du må i hvertfall betale mva + fortollingsgebyr hvis verdien er over 200 kr. Men jeg har funnet fine bukser til 20 dollar, makne til de jeg har så de er tynne og uten for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest firepile 0 0 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Noen varer er tollfrie uansett beløp. Nå nevne jeg mva, og ikke toll. De fleste varer er tollfrie. Noen varer er fritatt for mva (fex. bøker). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe 48 985 399 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Nå nevne jeg mva, og ikke toll. De fleste varer er tollfrie. Noen varer er fritatt for mva (fex. bøker). Jeg er ute etter vinter jeans altså jeans som er foret med fleece og høye bak og lave foran ) Det er ikke lett skal jeg si deg enda nå har jeg vært innom mange kataloger, men jeg tror rett og slett ikke vintertøyet har kommet til USA enda. Det er jo fremdeles varmt der borte de fleste steder 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest firepile 0 0 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er ute etter vinter jeans altså jeans som er foret med fleece og høye bak og lave foran ) Det er ikke lett skal jeg si deg enda nå har jeg vært innom mange kataloger, men jeg tror rett og slett ikke vintertøyet har kommet til USA enda. Det er jo fremdeles varmt der borte de fleste steder ''Jeg er ute etter vinter jeans altså jeans som er foret med fleece og høye bak og lave foran'' Som regel er det 10,7% toll på klær du handler fra utlandet, dette tallet er det greieste å forholde seg til. For i realiteten er det slik at det er ulike tollsatser til og med på ulike typer klær. Bestiller kun én buke til $20 ( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe 48 985 399 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 ''Jeg er ute etter vinter jeans altså jeans som er foret med fleece og høye bak og lave foran'' Som regel er det 10,7% toll på klær du handler fra utlandet, dette tallet er det greieste å forholde seg til. For i realiteten er det slik at det er ulike tollsatser til og med på ulike typer klær. Bestiller kun én buke til $20 ( Men da vet jeg hva jeg har å forholde meg til. Frakten er rundt 200 kr også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla 1 162 0 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Hvis det ikke blir trukket fra automatisk så bare spør du dem om å trekke fra mva. manuelt. Handlet i en butikk i utlandet hvor mva. ble trukket fra automatisk da jeg valgte Norge. Ok, takk for det. Viser seg at de alikevel ikke sender til Norge nå. Men til senere bruk, vet du hvor mye mva er i Usa? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 27 424 0 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Ok, takk for det. Viser seg at de alikevel ikke sender til Norge nå. Men til senere bruk, vet du hvor mye mva er i Usa? Mener mva i USA varierer fra stat til stat. Den ligger vel på rundt 5-10%. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.