Gå til innhold

Mva på varer fra USA


Tralla

Anbefalte innlegg

Skal bestille en sykkel fra USA. Vet vi må betale mva når den kommer til norge, men hvordan er det i USA, legger de på noe mva som vi skal ha tilbake eller noe slikt? Noe spesiellt vi må spørre om når vi bestiller den? Kan vel ikke få de til å sende om gave heller når det er en så stor pakke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Do you miss me baby?

Hvis det ikke blir trukket fra automatisk så bare spør du dem om å trekke fra mva. manuelt. Handlet i en butikk i utlandet hvor mva. ble trukket fra automatisk da jeg valgte Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke blir trukket fra automatisk så bare spør du dem om å trekke fra mva. manuelt. Handlet i en butikk i utlandet hvor mva. ble trukket fra automatisk da jeg valgte Norge.

Vet du om man må betale toll og mva på medisinsk utstyr som ikke fåes kjøpt her i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Vet du om man må betale toll og mva på medisinsk utstyr som ikke fåes kjøpt her i landet?

Du må i hvertfall betale mva + fortollingsgebyr hvis verdien er over 200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Do you miss me baby?

Du må i hvertfall betale mva + fortollingsgebyr hvis verdien er over 200 kr.

Noen varer er tollfrie uansett beløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må i hvertfall betale mva + fortollingsgebyr hvis verdien er over 200 kr.

Men jeg har funnet fine bukser til 20 dollar, makne til de jeg har så de er tynne og uten for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Noen varer er tollfrie uansett beløp.

Nå nevne jeg mva, og ikke toll. De fleste varer er tollfrie. Noen varer er fritatt for mva (fex. bøker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nevne jeg mva, og ikke toll. De fleste varer er tollfrie. Noen varer er fritatt for mva (fex. bøker).

Jeg er ute etter vinter jeans altså jeans som er foret med fleece og høye bak og lave foran :o) Det er ikke lett skal jeg si deg enda nå har jeg vært innom mange kataloger, men jeg tror rett og slett ikke vintertøyet har kommet til USA enda. Det er jo fremdeles varmt der borte de fleste steder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Jeg er ute etter vinter jeans altså jeans som er foret med fleece og høye bak og lave foran :o) Det er ikke lett skal jeg si deg enda nå har jeg vært innom mange kataloger, men jeg tror rett og slett ikke vintertøyet har kommet til USA enda. Det er jo fremdeles varmt der borte de fleste steder

''Jeg er ute etter vinter jeans altså jeans som er foret med fleece og høye bak og lave foran''

Som regel er det 10,7% toll på klær du handler fra utlandet, dette tallet er det greieste å forholde seg til. For i realiteten er det slik at det er ulike tollsatser til og med på ulike typer klær.

Bestiller kun én buke til $20 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er ute etter vinter jeans altså jeans som er foret med fleece og høye bak og lave foran''

Som regel er det 10,7% toll på klær du handler fra utlandet, dette tallet er det greieste å forholde seg til. For i realiteten er det slik at det er ulike tollsatser til og med på ulike typer klær.

Bestiller kun én buke til $20 (

Men da vet jeg hva jeg har å forholde meg til. Frakten er rundt 200 kr også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke blir trukket fra automatisk så bare spør du dem om å trekke fra mva. manuelt. Handlet i en butikk i utlandet hvor mva. ble trukket fra automatisk da jeg valgte Norge.

Ok, takk for det. Viser seg at de alikevel ikke sender til Norge nå. Men til senere bruk, vet du hvor mye mva er i Usa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for det. Viser seg at de alikevel ikke sender til Norge nå. Men til senere bruk, vet du hvor mye mva er i Usa?

Mener mva i USA varierer fra stat til stat. Den ligger vel på rundt 5-10%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...