Gå til innhold

Avslutning av behandling


Gjest sjelami

Anbefalte innlegg

Gjest sjelami

Jeg skrev for noen dager siden om paranoiditeta mi.

Idag fikk jeg greie på at behandlinga på VOP ble avslutta den onsdagen og jeg ikke skulle ha behandling mer.

Medisiner er ikke øket.

Men det jeg lurte på. Er det vanlig å ikke bruke litt tid på å avslutte en behandling?

Jeg har gått der siden 05 - ukentlig(med unntak av innleggelsene og diverse sykmeldinger)og fikk ikke engang beskjed av behandleren at det var over - det fikk jeg som sagt vite idag.

Jeg trur det er ment å være sånn - de vil meg vondt og det klarer de utmerket nå. Fryder seg!!!

Neida..skal ikke ta den store offerrollen-jeg bare kjenner på mistenksomheta mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Talentløs avslutning. Jo lengre du har gått i behandling jo lengre tid bruker de på avslutningen. Og den skal være planlagt god tid i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjelami

Talentløs avslutning. Jo lengre du har gått i behandling jo lengre tid bruker de på avslutningen. Og den skal være planlagt god tid i forveien.

Ingen planlegging i dette tilfellet. *skuffet*

Jeg sliter og veit nesten ikke hvem jeg skal kontakte lenger. Må vel gå til fastlegen som igjen må ta det opp på VOP- så må jeg sikkert møte den personen der før jeg _kanskje_ får øke medisinen.

Nei, et skikkelig puslespill jeg ikke vet om jeg klarer å legge..

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Det er dårlig gjort av en behandler å ikke forberede pasienten sin på

en avslutning,

spesielt når du har gått der så ofte og så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rystet og knust

Jeg opplevde nylig noe av det samme, etter ett års tett kontakt med en psykolog. Ingen tegn på at terapien var ved veis ende før jeg plutselig fikk beskjed om at "dette er siste gang". NHD svarte da på mitt spørsmål at slik avslutting er uakseptabel.

Jeg har funnet min støtte hos min psyk.spl. i kommunnen + fastlegen. Har hatt en avsluttende samtale med psykologen som var uforstående til at måten å avslutte på var noe å kritisere: "det ville ha vært smertefullt for deg uansett"... Jeg hadde psyk.spl. med på dette møtet - veldig viktig å ha en tredjepart tilstede.

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med legen din. Du må iallefall få en forklaring fra din behandler - eller aller helst: en ordentlig avslutting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Slik skal det absolutt ikke være. Dette strider mot alle gode regler for faglighet.

(Jeg forutsetter at du har gitt oss alle relevante opplysninger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjelami

Slik skal det absolutt ikke være. Dette strider mot alle gode regler for faglighet.

(Jeg forutsetter at du har gitt oss alle relevante opplysninger).

Ja, jeg vet ikke om flere opplysninger som skulle vært relevante i innlegget!

Men det kan jo selvsagt være ting jeg ikke vet da. Som at behandler er blitt ganske syk eller noe. Eller at de anser meg som frisk nok til å "klare meg selv" - men jeg synes likevel en liten forklaring kanskje hadde vært på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, jeg vet ikke om flere opplysninger som skulle vært relevante i innlegget!

Men det kan jo selvsagt være ting jeg ikke vet da. Som at behandler er blitt ganske syk eller noe. Eller at de anser meg som frisk nok til å "klare meg selv" - men jeg synes likevel en liten forklaring kanskje hadde vært på sin plass.

" Som at behandler er blitt ganske syk eller noe. Eller at de anser meg som frisk nok til å "klare meg selv" - men jeg synes likevel en liten forklaring kanskje hadde vært på sin plass."

S: Dette er ikke grunner for en slik avslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjelami

" Som at behandler er blitt ganske syk eller noe. Eller at de anser meg som frisk nok til å "klare meg selv" - men jeg synes likevel en liten forklaring kanskje hadde vært på sin plass."

S: Dette er ikke grunner for en slik avslutning.

Ok!

Takk for svar - jeg får ta det opp med fastlegen om ett par uker når jeg har time.

Må jo få øket den Zyprexaen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjelami

Jeg opplevde nylig noe av det samme, etter ett års tett kontakt med en psykolog. Ingen tegn på at terapien var ved veis ende før jeg plutselig fikk beskjed om at "dette er siste gang". NHD svarte da på mitt spørsmål at slik avslutting er uakseptabel.

Jeg har funnet min støtte hos min psyk.spl. i kommunnen + fastlegen. Har hatt en avsluttende samtale med psykologen som var uforstående til at måten å avslutte på var noe å kritisere: "det ville ha vært smertefullt for deg uansett"... Jeg hadde psyk.spl. med på dette møtet - veldig viktig å ha en tredjepart tilstede.

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med legen din. Du må iallefall få en forklaring fra din behandler - eller aller helst: en ordentlig avslutting.

Jeg fikk ikke engang beskjed om at dette var siste gangen.

Avslutta timen som vanlig.

Men jeg leste innlegget ditt her(trur det var ditt) og da syntes jeg det var hårreisende, så

Håper det går bra med deg framover - godt å høre at du har funnet noen som er der for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rystet og knust

Jeg fikk ikke engang beskjed om at dette var siste gangen.

Avslutta timen som vanlig.

Men jeg leste innlegget ditt her(trur det var ditt) og da syntes jeg det var hårreisende, så

Håper det går bra med deg framover - godt å høre at du har funnet noen som er der for deg :-)

Det er bare helt utrolig at folk innenfor psykisk helse ikke har mer vett i hodet :(

Det går bedre med meg, men det har vært en tøff runde. Utrolig skuffende at en behandler som jeg hadde stor respekt for, kunne handle på en så kritikkverdig måte...

Håper virkelig du har en lege som skjønner at dette er vanskelig for deg og hjelper deg videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...