Gå til innhold

sovestilling som gravid


Gjest calamarrrra

Anbefalte innlegg

Gjest calamarrrra

Det frarådes å sove på ryggen pga en blodåre som blir presset på, og på magen er jo det heller ikke så lett å sove - så er egentlig eneste alternativet på siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mor til poden

Ta en god sofapute som du leger/hviler det ene benet på mens du ligger på siden. Det benet du legger over, om du skjønner. Kjempedeilig, og langt mer avslappende for ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine tre graviditeter sverget jeg til å ligge på siden, og ha ei ekstra dyne som jeg danderte til fothvile og støtte. Eneste som funka for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover faktisk best på ryggen, selv nå hvor det bare er 7 uker igjen. Jeg er ikke spesielt stor så jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre. Jordmora sa jeg skulle ligge sånn som jeg syns var komfortabelt. Vi rår uansett ikke over liggestillingen mens vi sover, da snur vi jo oss hit og dit uten at vi vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Ingoen -

Hei!

Jeg er i uke 31 og sover på sidene med pute mellom beina. Merker det med en gang når jeg våkner viss jeg sover uten pute - da kommer verkingen i korsryggen.

Av og til sover jeg sånn halvveis over på ryggen, men da støttet opp med en dyne i ryggen slik at jeg ikke legger meg helt på rygg. Ryggleie gjør meg uvel nå når livmoren er så tung.

Er i allefall et pes å snu seg nå som alt skal danderes på riktig plass ..hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ligger på ryggen og det blir press på vena cava vil du merke det. Dersom du synes det er behagelig å ligge på ryggen er det ingenting i veien for det. Du kan eventuelt ha noe under den ene skuldra så du heller litt til sida.

Jeg sov stort sett bare på sida i mine svangerskap. Men i første sov jeg på magen frem til uke 20 eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccola

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/a_til_aa/v scroll deg ned til vena-cava-syndrom.

Man unngår å presse på vena cava dersom man legger en liten pute under ene hofta slik at en vipper litt til ene siden. Jeg byttet side noen ganger i løpet av natta, og det fungerte fint. Sov dessuten såpass lett mot slutten at jeg ikke lå lenge i samme posisjon.

Alternerte med å sove litt på siden, med stor pute mellom beina. (Blir litt styr med snuing og lemping på tung kropp, omrokkering av puter og dyne osv gjennom natta.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er i uke 31 og sover på sidene med pute mellom beina. Merker det med en gang når jeg våkner viss jeg sover uten pute - da kommer verkingen i korsryggen.

Av og til sover jeg sånn halvveis over på ryggen, men da støttet opp med en dyne i ryggen slik at jeg ikke legger meg helt på rygg. Ryggleie gjør meg uvel nå når livmoren er så tung.

Er i allefall et pes å snu seg nå som alt skal danderes på riktig plass ..hihi!

Ja, gjett om det er! Jeg våkner en gang i timen for å snu meg og da er det med prust og pes. Ingen gasellebevegelser i sikte ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Ingoen -

Ja, gjett om det er! Jeg våkner en gang i timen for å snu meg og da er det med prust og pes. Ingen gasellebevegelser i sikte ;-)

Jeg tror ikke jeg aner hva slags dyr en gaselle er, lenger...! Får assosisjoner til flodhester, dovendyr, blåhvaler,osv av å tenke på meg selv, for tiden...hihi!

Har ikke fått med meg at du er gravid, Cecily? Veldig hyggelig.. du har et barn fra før, ikke sant?

Når har du termin?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg slik du føler det mest komfortabelt du. Det er ingen fasitsvar på det der... jeg likte meg mest sånn halvveis på sida, med ei pute som støttet opp under magen etter hvert som den vokste.

Du merker fort nok om det er ubehagelig å ligge på ryggen eller hva du nå enn gjør. Ingen skade skjer, så lenge du ikke føler du kveles eller merker annet ubehag som ikke skal være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg aner hva slags dyr en gaselle er, lenger...! Får assosisjoner til flodhester, dovendyr, blåhvaler,osv av å tenke på meg selv, for tiden...hihi!

Har ikke fått med meg at du er gravid, Cecily? Veldig hyggelig.. du har et barn fra før, ikke sant?

Når har du termin?

Mvh

Takktakk c",)

Jeg har ikke annonsert det veldig tydelig her inne. Ikke som forrige gang, i alle fall. Og jeg har en kommende storebror i hus, der husker du helt riktig.

Jeg er like i hælene på deg i antall uker, men alle tror selvsagt jeg snart skal poppe. Festlig å høre når en snart bare skal passere 30 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...