Gå til innhold

Svineinfluensa og utslett??


Gjest preludium

Anbefalte innlegg

Gjest preludium

En bekjent hørte en lege snakket på radioen i morges om svineinfluensa og barn, tror det var P4. Han hadde nevnt noe om at man skulle være på alerten dersom barna fikk utslett. Har ikke hørt før nå at utslett har noe med influensaen å gjøre, så var det noen som vet eksakt hva som ble sagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hørte ikke på, men forestiller meg at legen kan ha advart mot å tenke at "alt" er svineinfluensa? Utslett av en spesiell type i kombinasjon med høy feber vil jo kunne være indikasjon på hjernehinnebetennelse, og i såfall haster det med å ta kontakt med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte ikke på, men forestiller meg at legen kan ha advart mot å tenke at "alt" er svineinfluensa? Utslett av en spesiell type i kombinasjon med høy feber vil jo kunne være indikasjon på hjernehinnebetennelse, og i såfall haster det med å ta kontakt med legen.

Det trenkte jeg også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert hjernehinnebetennelse han tenkte på. Barn med feber og utslett har jo alltid vært farlig, og hvis det er hjernehinnebetennelse er det viktig å komme fort til lege. Det var vel ment som en advarsel mot å avskrive alt som svineinfluensa, andre sykdommer har jo ikke tatt ferie selv om svineinfluensaen er over oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hørte det jeg også

DET hørte jeg også, det var på P4.

Både jeg og min mann kommenterte det: "hæ??? det er jo beskrivelsen for hjernehinnebetennelse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...