Shadow 650 Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Det skal ikke så mye til for å virke som en avviker i dagens samfunn, vet du :-) Fargelatter som tenker annerledes? Nei, æsj a meg.....det skal vi ikke ha noe av. Jeg er en fargeklatt. Sjekk siden min: www.bodypaint.no ) 0 Siter
morsan Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 nhd har vel skrevet at for at man kan kalle det sykdom og schizofreni osv så må symptomene føre til at en lider subjektivt og ikke kan ta vare på seg selv, ikke tjene egne penger osv, marthe louise tjener jo sine egne penger tilogmed sa fra seg lønning for å være kongelig, så dermed vil hun ikke bli sett på som noen med schizofreni. ''nhd har vel skrevet at for at man kan kalle det sykdom og schizofreni osv så må symptomene føre til at en lider subjektivt og ikke kan ta vare på seg selv, ikke tjene egne penger osv, marthe louise tjener jo sine egne penger tilogmed sa fra seg lønning for å være kongelig, så dermed vil hun ikke bli sett på som noen med schizofreni.'' *he he* Det er vel gjerne slik at forskjellen på en som er gal og en som "bare" er eksentrisk er vedkommendes formuesforhold! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Ja, det er A-4 som gjelder. Jeg stritter også imot det, og prøver å være meg selv og si det jeg mener. Hva synes du er best av A3 og A5 da? ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Tror nok ikke NHD vil svare på det siden hun er en offentlig person... Jeg tror at hun er frisk, og at hun bare har en tro på slike fenomen som hun snakker om. Jeg personlig ser ikke noe galt i det. Folk får tro på hva dem vil. Men galt synes jeg det blir hvis man forsøker å tjene penger på "religionen" sin. Slik Martha altså gjør. ''Men galt synes jeg det blir hvis man forsøker å tjene penger på "religionen" sin. Slik Martha altså gjør.'' Hva med alle dem som tjener penger på sin _kristne_ religion, da, ved å gi ut alt fra bøker til plater eller holde foredrag? 0 Siter
jassy Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Nei, jeg er rimelig sikker på at hun ikke har schizofreni. Hun passer vel best inn i den trønderske diagnosen "Tullskjur". Haha :-))) En god latter forlenger livet!! Fortreffelig og meget beskrivende kommentar/diagnose som jeg kommer til å humre over hele dagen :-))) Takk for den!!! 0 Siter
Gjest Romanov Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Hei. Noe jeg syns er interessant er hvem samfunnet/folk betegner som normale vs. unormale. Märtha Lousie faller i kategorien unormal, mens f.eks en munk, eller nonne, som velger å leve hele sitt liv i kloster og vie hele tilværelsen til Gud, blir ikke sett rart på. Selv om ingen kan hverken bevise eller motbevise det en munk tror på og det Märtha Louise tror på. 0 Siter
Gjest khaosan Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Nei, jeg er rimelig sikker på at hun ikke har schizofreni. Hun passer vel best inn i den trønderske diagnosen "Tullskjur". tullskjur, er det den trønderske versjonen av tullskjor som man sier i Gudbrandsdalen? 0 Siter
Gjest khaosan Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg tror hun er schizofren og har typiske storhetstanker om seg selv og spesielle evner som også er typisk hos noen schizofrene. Hadde hun ikke vært prinsesse og fortalt dette til en psykiater hadde hun nok blitt satt på zyprexa asap 0 Siter
Tonette Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Ikke la alt som ikke er "vanlig" bli sykdom....Hun virker på meg som et sunt og friskt menneske på alle måter, og jeg synes både hun og Ari er modige mennesker. Vi trenger flere slike :-) Enig med deg :-) 0 Siter
Gjest okada Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Nei, jeg er rimelig sikker på at hun ikke har schizofreni. Hun passer vel best inn i den trønderske diagnosen "Tullskjur". Vil denne diagnosen bli med når ICD-10 fornyes neste gang? . Tror det isåfall det er veldig mange som faller inn under denne. Hvilken behandling er best her tro? Samtaleterapi eller medisiner? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 tullskjur, er det den trønderske versjonen av tullskjor som man sier i Gudbrandsdalen? Hva betyr tullskjur/-skjor? 0 Siter
frosken Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Hva betyr tullskjur/-skjor? Skrulle, kanskje? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Skrulle, kanskje? Hehe, ok! Takk! Lurer på i hvilken grad "skrullediagnosen" er noe for psykiatrien? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Skrulle, kanskje? Oversettelsen fra trøndersk til riksmål er utmerket :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Hva betyr tullskjur/-skjor? Tullhøne. ) Altså noen som roter og tuller litt med det sier f.eks. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Tullhøne. ) Altså noen som roter og tuller litt med det sier f.eks. Tullhøne - ok! 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Nei, jeg er rimelig sikker på at hun ikke har schizofreni. Hun passer vel best inn i den trønderske diagnosen "Tullskjur". Flirer meg ihjel ;o) 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Er det riktig av henne å bruke prinsessetittelen etter når det passer henne og ikke? Godeste Skavlan gikk jo litt i surr med "du" og "prinsessen" Kan ikke si jeg fikk et særlig seriøst inntrykk av henne - mye fnising og lite konkrete svar. Hun svarte jo nøyaktig likt om auraen til Skavlan og han skuespilleren slik jeg forstod det. Fikk ikke mye fornuft ut av det hun sa. 0 Siter
Rith Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Skulle ønske folk skjønte hva hun mente..det har ingenting med psykiatri å gjøre..på noen som helst måte!! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 31. oktober 2009 Skrevet 31. oktober 2009 Hva betyr tullskjur/-skjor? Ei skjor betyr ei skjære enkelte steder i Hordaland, i alle fall. Så ei tullskjor vil da betyr ei tulleskjære ;-) (hvis skjor ikke har noen annen betydning andre steder i landet da) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.