Gå til innhold

Medisin fra utlandet


GoodTimes

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri bestilt medisin på nettet, har ikke hatt behov, men har det nå. Trenger en nesespray (helt ufarlig, men fins ikke i Norge) og ser den på noen steder på nettet, men siden jeg aldri har gjort det før, ville jeg helst handle på et seriøst sted. Sprayen er engelsk, jeg har sjekket og den fins ikke i resten av Skandinavia heller. Så det blir ant. England eller USA.

Noen som har et tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest harru belafonte

Er det snakk om et legemiddel så kan du bestille til eget forbruk(til 3 mnd) fra EØS-land, men skal du bestille fra USA må du ha legeerklæring. Vær obs på at mange av produktene som produseres i andre land fort kan ha innehold som er forbudt i Norge(doping, narkotiske stoffer etc), noe som kan medføre politianmeldelse(kan fort bli kjedelig å møte i retten og forklare hvorfor du importerer drugs) dersom pakken blir tatt inn til tollkontroll i forsendelsesprosessen.

Hvordan vet du at dette produktet hjelper deg? Legen din er sikkert behjelpelig med å finne et egnet produkt som selges her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den selges reseptfritt i EU kan du bestille den fra f.eks. England.

Den er reseptbelagt. Kortisonpreparat. Legen min skal søke om fritak så jeg kan få det via han, men jeg forstår at det kan ta mange måneder med papirmølle - og nå midt i influensastyret har han ikke engang tid til å sette seg inn i skjemaene, tror jeg. Mens jeg forgår av tette bihuler og er allergisk for 99% av nesesprayene - men altså ikke denne.

Jeg vet at folk kjøper alt mulig uten resept på nettet - så får jeg søren meg ikke tak i en skarve nesespray engang!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om et legemiddel så kan du bestille til eget forbruk(til 3 mnd) fra EØS-land, men skal du bestille fra USA må du ha legeerklæring. Vær obs på at mange av produktene som produseres i andre land fort kan ha innehold som er forbudt i Norge(doping, narkotiske stoffer etc), noe som kan medføre politianmeldelse(kan fort bli kjedelig å møte i retten og forklare hvorfor du importerer drugs) dersom pakken blir tatt inn til tollkontroll i forsendelsesprosessen.

Hvordan vet du at dette produktet hjelper deg? Legen din er sikkert behjelpelig med å finne et egnet produkt som selges her hjemme.

Jeg har prøvd nesten alle de andre nesesprayene og tåler dem ikke. Nevnte spray ble solgt her helt til for få måender siden, men er nå avregistrert etter fabrikantens ønske på grunn av for dårlig salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om et legemiddel så kan du bestille til eget forbruk(til 3 mnd) fra EØS-land, men skal du bestille fra USA må du ha legeerklæring. Vær obs på at mange av produktene som produseres i andre land fort kan ha innehold som er forbudt i Norge(doping, narkotiske stoffer etc), noe som kan medføre politianmeldelse(kan fort bli kjedelig å møte i retten og forklare hvorfor du importerer drugs) dersom pakken blir tatt inn til tollkontroll i forsendelsesprosessen.

Hvordan vet du at dette produktet hjelper deg? Legen din er sikkert behjelpelig med å finne et egnet produkt som selges her hjemme.

Jeg hadde håpet at innholdet i evt. spray fantes på nettstedet, slik at jeg kunne sjekke at det var samme greia. Nei, da er det vel for stor sjanse å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest harru belafonte

Den er reseptbelagt. Kortisonpreparat. Legen min skal søke om fritak så jeg kan få det via han, men jeg forstår at det kan ta mange måneder med papirmølle - og nå midt i influensastyret har han ikke engang tid til å sette seg inn i skjemaene, tror jeg. Mens jeg forgår av tette bihuler og er allergisk for 99% av nesesprayene - men altså ikke denne.

Jeg vet at folk kjøper alt mulig uten resept på nettet - så får jeg søren meg ikke tak i en skarve nesespray engang!

:P

Det stemmer at folk bestiller legemidler etc i store mengder fra utlandet, men så er det en del av dem som går på noen skikkelig smeller når produktene har innhold som er forbudt i Norge.

Har produktet vært solgt i Norge tidligere så er vel sjansen liten for at det inneholder noe ulovlig. Pass bare på å bestille det fra et EØS/EU-land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at folk bestiller legemidler etc i store mengder fra utlandet, men så er det en del av dem som går på noen skikkelig smeller når produktene har innhold som er forbudt i Norge.

Har produktet vært solgt i Norge tidligere så er vel sjansen liten for at det inneholder noe ulovlig. Pass bare på å bestille det fra et EØS/EU-land.

Takk for svar. Jeg prøver å finne det i dag.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...