Gå til innhold

Sykdomsangst


Gjest Pinglen

Anbefalte innlegg

Gjest Pinglen

Kvinne på 25 har gått på cipralex siden jeg var 18 pga angst og depresjoner, på og av, men hver gang jeg har prøvd å slutte etter et år ca så kommer symptomene kraftig tilbake med sosial angst, dødsangst og liten livslyst, sitter bare hjemme og ser på tv o.l. Sluttet igjen på cipralex for 3 og en halv måned siden og har etter det fått tilbake småplager ved at jeg for eks plutselig er redd for å fly noe jeg aldri før har vært, er igejn deprimert og holder meg inne så sant jeg ikke skal på jobb noe jeg tvinger meg til stort sett. For noen dager siden kom plustelig en ekstrem frykt for svineinfluensa, og jeg har flere dager hatt byger der jeg ikke får puste og tenker lungene mine kollapser og har vært helt overbevist om å dø. I går ble det helt ekstremt, da måtte jeg gå fra jobb pga panikk for å dø og jeg fikk en følelse av at alle rundt meg begynner å bli syk og jeg er en av de første som skal dø av denne epidemien. Resten av dagen var et helvete uten like med panikk og total overbevisning av å dø. I dag har jeg sykemeldt meg og sitter å kjenner på en følelse av å ikke være overbevist om at jeg ikke skal dø, jeg er fortsatt rimelig sikker på at dersom jeg kjenner noen som helst influensa symptomer så dør jeg. Begynner jeg å falle inn i en psykose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er psykose, det høres ut som ganske standard plager ved sykdomsangst/angst for svineinfluensa. Jeg har det på samme måten som du, og har også vært psykotisk tidligere, og det er stor forskjell.

En annen ting er at jeg tror du bør begynne med cipralex igjen, og gå på det en god stund før du trapper ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mitt forslag

Jeg tror du skal starte opp igjen med cipralex den dag i dag. Det høres ikke ut som en psykose, mest sterk angst. Du bør starte med mesisiner og så raskt som mulig jobbe igjen, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...