Gå til innhold

Trenger du ny katt?


Gjest firepile

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

candyqueen_83

Stakkars. Beskrivelsen av ham hørtes akkurat ut som det han er.. Et dyr!. At tre familier kan gi han fra seg fordi han "er uten oppdragelse" er for meg uforståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars. Beskrivelsen av ham hørtes akkurat ut som det han er.. Et dyr!. At tre familier kan gi han fra seg fordi han "er uten oppdragelse" er for meg uforståelig.

Enig. Det høres ut som om de familiene heller burde hatt en slik en:

http://www.furry-toys.com/images/pro_fa_cat_jp403c.jpg

Ellers lurer jeg på hvorfor ikke VI kan finne en hjemløs katt som ingen vil ha. Jeg tror det ville vært eneste muligheten for å få oss katt, med slik gjenstridig mann mht planlagt kattehold, men som er veldig kattekjær og forventes å ville smelte totalt...;-)

*vurderer å plante kattegress til sommeren*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars. Beskrivelsen av ham hørtes akkurat ut som det han er.. Et dyr!. At tre familier kan gi han fra seg fordi han "er uten oppdragelse" er for meg uforståelig.

Tror det heller var sånn at katten ikke vil bo hos de 3 familiene;)

Ofte sånn med katter da, de vil finne sine "egne" de vil gjerne velge selv, og det har sikkert denne katten bestemt seg for at de ikke er.

Morsan; Jeg har endel villkatter i fjøset;) bare å komme å hente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Tror det heller var sånn at katten ikke vil bo hos de 3 familiene;)

Ofte sånn med katter da, de vil finne sine "egne" de vil gjerne velge selv, og det har sikkert denne katten bestemt seg for at de ikke er.

Morsan; Jeg har endel villkatter i fjøset;) bare å komme å hente!

Så da har katten flyttet til tre forskjellige familier i samme nabolag eller? Ettersom de vet det er tre familier. Vet hvor lav terskelen er for enkelte å kvitte seg med katter :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da har katten flyttet til tre forskjellige familier i samme nabolag eller? Ettersom de vet det er tre familier. Vet hvor lav terskelen er for enkelte å kvitte seg med katter :o(

Huff, ja jeg vet at den teskelen er lav. Men sånn jeg leste annonsen så forsto jeg det slik at om man slipper katten ut, så kommer den rett og slett ikke tilbake.. Ikke at de hadde satt ham ut.

Så jeg syntes det er tydelig at katten er på en slags "reise", kansje for å finne de perfekte eierene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja jeg vet at den teskelen er lav. Men sånn jeg leste annonsen så forsto jeg det slik at om man slipper katten ut, så kommer den rett og slett ikke tilbake.. Ikke at de hadde satt ham ut.

Så jeg syntes det er tydelig at katten er på en slags "reise", kansje for å finne de perfekte eierene;)

Fikk linken til forumet her tilsendt på mail og tenkte jeg skulle oppklare ett par ting. Vi fikk Proppen ved en ren tilfeldighet. Vi etterlyste en savnet grå og hvit hankatt på fire mnd, og en dame som hadde funnet Proppen mente at han sikkert var akkurat grå og hvit nok til at vi ville ha ham... Så hun ringte og forklarte at han akkurat der og da gikk skjelvende utenfor døren hennes. Jeg skal ikke en gang spekulere i grunnen til at hun ikke tok ham inn i varmen... Men i alle fall så hentet vi ham på flekken. Men ettersom vi har syv egne katter og pr i dag åtte omplasseringskatter så var det aldri noe alternativ å beholde ham. Det som så skjedde var at vi satt opp lapper for å etterlyse evt eiere...

Tre familier ringte for å fortelle at de hadde tatt ham inn og at de hadde hatt ham inne i alt fra 1-3 dager før han hadde stormet ut en åpen dør eller ett åpent vindu.

Hvor han kommer fra opprinnelig har jeg ingen peiling på, men det jeg har sett er at savnet plakatene jeg har satt opp fortløpende blir plukket ned igjen.

Men nå ser det ut som om det går for en løsning for lille Proppen. En hyggelig mann og hans antageligvis svært tålmodige kone har seriøst vurdert å ta i mot ham. Problemet er at de bor ett stykke unna og det er derfor ikke bare-bare å hente ham. Men vi får se...

Vi holder i alle fall fingrene krysset. For tar de ham inn, så er jeg sikker på at Proppen er i verdens beste hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest katteelsker

Fikk linken til forumet her tilsendt på mail og tenkte jeg skulle oppklare ett par ting. Vi fikk Proppen ved en ren tilfeldighet. Vi etterlyste en savnet grå og hvit hankatt på fire mnd, og en dame som hadde funnet Proppen mente at han sikkert var akkurat grå og hvit nok til at vi ville ha ham... Så hun ringte og forklarte at han akkurat der og da gikk skjelvende utenfor døren hennes. Jeg skal ikke en gang spekulere i grunnen til at hun ikke tok ham inn i varmen... Men i alle fall så hentet vi ham på flekken. Men ettersom vi har syv egne katter og pr i dag åtte omplasseringskatter så var det aldri noe alternativ å beholde ham. Det som så skjedde var at vi satt opp lapper for å etterlyse evt eiere...

Tre familier ringte for å fortelle at de hadde tatt ham inn og at de hadde hatt ham inne i alt fra 1-3 dager før han hadde stormet ut en åpen dør eller ett åpent vindu.

Hvor han kommer fra opprinnelig har jeg ingen peiling på, men det jeg har sett er at savnet plakatene jeg har satt opp fortløpende blir plukket ned igjen.

Men nå ser det ut som om det går for en løsning for lille Proppen. En hyggelig mann og hans antageligvis svært tålmodige kone har seriøst vurdert å ta i mot ham. Problemet er at de bor ett stykke unna og det er derfor ikke bare-bare å hente ham. Men vi får se...

Vi holder i alle fall fingrene krysset. For tar de ham inn, så er jeg sikker på at Proppen er i verdens beste hender.

Hvis du hadde fattet deg i korthet hadde jeg kanskje ordet å lese det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristinna

Hvis du hadde fattet deg i korthet hadde jeg kanskje ordet å lese det!

Men svare så surmaget, det orker du.

Skaff deg litt folkeskikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ordnet=orket

...og hvis jeg hadde trodd at innlegget skulle leses av dem under 12, så...

Og til dem over 12... beklager, jeg kunne bare ikke dy meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

...og hvis jeg hadde trodd at innlegget skulle leses av dem under 12, så...

Og til dem over 12... beklager, jeg kunne bare ikke dy meg:-)

Det var et fint innlegg;) Ikke bry deg med duster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...