Gå til innhold

må man beviste at man er gravid for vaksine?


Gjest en liten sjel

Anbefalte innlegg

Gjest en liten sjel

De gravide som får vaksine før de andre, må de bevise at de er gravide, eller går det bare på egen moral og troverdighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hørt noe om at man må "bevise" at man tilhører noen av risikogruppene. Hvor vaksinering skjer har kanskje noe med saken å gjøre? Skjer det hos fastlegen er det jo raskt å sjekke i journalen, skjer det på helsestasjonen (som her i kommunen) eller andre steder, er det mye mer tungvint å "bevise" at man er i en risikogruppe. (Men mange gravide vil jo ha en mage som beviser at de faktisk er gravide.)

;- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest number three

Det må jo bli litt vanskelig om det ikke synes godt da. Ser for meg to måter å bevise dette på:

Du må ha med -minst- et vitne på at unnfangelsen har skjedd ;).

Du må ta med en positiv graviditetstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Nå anbefales vaksinen først etter uke 12 og da har man vel dette papiret man alltid skal ha med seg i hele svangerskapet og kan vise frem dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte ikke bevise noen ting, men jeg er i uke 33 og magen er rimelig synlig.

Jeg ble vaksinert på helsestasjonen og de førte direkte inn i svangerskapsjournalen min som ligger i deres database at jeg hadde vært og tatt vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksine er bare anbefalt for de som har passert uke 12, og da begynner vel magen å vise?

''Vaksine er bare anbefalt for de som har passert uke 12, og da begynner vel magen å vise?''

Kanskje for en selv, men neppe for helt ukjente folk som ser den gravide med klær på. det finnes jo folk som har pittelitt mage selv uten å være gravid også, selv om det jo er uhyre sjeldent...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vaksine er bare anbefalt for de som har passert uke 12, og da begynner vel magen å vise?''

Kanskje for en selv, men neppe for helt ukjente folk som ser den gravide med klær på. det finnes jo folk som har pittelitt mage selv uten å være gravid også, selv om det jo er uhyre sjeldent...;-)

; ) !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksine er bare anbefalt for de som har passert uke 12, og da begynner vel magen å vise?

Ikke for min del i alle fall. Det har vel kunnet være helt sikkert for andre etter uke 20 ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksine er bare anbefalt for de som har passert uke 12, og da begynner vel magen å vise?

Det synes slett ikke på alle, selv ikke for de som kjenner den gravide. Og kjenner du ikke vedkommende kan det være vanskelig å avgjøre om personen bare er litt "rund" eller om hun er gravid. Særlig på denne tiden av året, hvor vi gjerne har på oss litt klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vaksine er bare anbefalt for de som har passert uke 12, og da begynner vel magen å vise?''

Kanskje for en selv, men neppe for helt ukjente folk som ser den gravide med klær på. det finnes jo folk som har pittelitt mage selv uten å være gravid også, selv om det jo er uhyre sjeldent...;-)

Ironi! *oppgitt*

Jeg lurte på hva slags mennesker du omgås, som en sjelden gang støter på noen med en ørliten antydning til mage uten å være gravid.

:- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en liten sjel

''Vaksine er bare anbefalt for de som har passert uke 12, og da begynner vel magen å vise?''

Kanskje for en selv, men neppe for helt ukjente folk som ser den gravide med klær på. det finnes jo folk som har pittelitt mage selv uten å være gravid også, selv om det jo er uhyre sjeldent...;-)

jeg har stor mage og kunne sikkert gått for å være gravid. Lurer på hvordan jeg vil se ut når jeg en gang virkelig blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Det må jo bli litt vanskelig om det ikke synes godt da. Ser for meg to måter å bevise dette på:

Du må ha med -minst- et vitne på at unnfangelsen har skjedd ;).

Du må ta med en positiv graviditetstest.

Eller skjemaet man alltid skal ha med seg til alle kontroller, hvor alt man har gjort siden svangerskapet ble oppdaget er notert ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...