Gå til innhold

Jeg...en drittsekk?


Gjest Jeg...en drittsekk?

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg...en drittsekk?

Drittsekk...det er akkurat det jeg føler meg som akkurat nå...

Jeg har måtte sagt ganske hardt fra til en av mine nærmeste...og nå føler jeg meg som en drittsekk fordi jeg har sagt i fra...

Jeg har sett at denne personens holdninger har kommet til å føre både han selv og flere rundt han til elendighet... så jeg vet at det var riktig av meg å si i fra...

Men allikevel føler jeg meg som en drittsekk...jeg har aldri vært noe flink med selvhevdelse....jeg har bestandig bedt om unnskyldning fordi jeg mener noe... det har vært så ille at jeg har tenkt på selvmord etter jeg har prøvd å sagt min mening...

Jeg har sagt min mening...men ennå ikke bedt om unnskyldning...fordi jeg vet at det jeg sa var riktig og godt ment...

Nå går jeg å tror at den andre vil ta livet av seg fordi jeg har sagt det riktige...

Jeg har ikke lyst til å dra hjem i dag...jeg har mest lyst til å flykte...til å dø...

Hvorfor blir jeg så syk av selvhevdelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest solfryd

Du har nok unnvikende personlighetsforstyrrelse. Jeg kjenner meg nemlig godt igjen i det du beskriver, og jeg fikk den diagnosen for noen år siden etter å ha hatt det sånn hele livet.

Men jeg har brukt dol litt til å forsøke å hevde meg selv om mine meninger. Er lettere å gjøre det bak et tastatur og når ingen ser meg eller vet hvem jeg er.

Jeg synes faktisk det har blitt litt letter i rl også etter at jeg en periode har øvd meg her. kanskje noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg...en drittsekk?

Du har nok unnvikende personlighetsforstyrrelse. Jeg kjenner meg nemlig godt igjen i det du beskriver, og jeg fikk den diagnosen for noen år siden etter å ha hatt det sånn hele livet.

Men jeg har brukt dol litt til å forsøke å hevde meg selv om mine meninger. Er lettere å gjøre det bak et tastatur og når ingen ser meg eller vet hvem jeg er.

Jeg synes faktisk det har blitt litt letter i rl også etter at jeg en periode har øvd meg her. kanskje noe for deg?

Hva er unnvikende personlighetsforstyrrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du sier i fra, er ikke noe selvhevdelse, men inngår i nødvendig kommunikasjon i forhold til din nærmeste, også til nære venner, men det kan være måten det er gjort på, og motivet ditt som du kan føle at du er en drittsekk.

Hva var motivet ditt for at du gjorde dette ?

Det ville være fælt hvis det er det en skulle sitte igjen med, altså føle seg som en drittsekk.

Jeg mener at det å si i fra er først og fremst en kjærlig handling, hvis motivet er å forstå, forene, fortelle hvordan du har det, slik at den andre kan forstå og ta hensyn til deg, noe den andre burde være glad for å høre. Alt dette er med på å skape fred, og et godt forhold mellom dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...