Gjest lskeptisk til dette 0 0 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg har blitt fortalt at sykepleiere ikke vil ta svineinfluensavaksine fordi den er så lite kjent enda pga bivirkninger. Istedet tar de en pneumakokkvaksine eller hva det heter, som går mer på luftveiene, for det er luftveiene som blir angrepet... Jeg er ikke i risikogruppe,men lurer fælt på om vi bør ta den når den blir for alle. Nå ble jeg i tvil,når helsepersonell velger den bort... Hva sier dere dolere...kan man egentlig stole på den infoen vi får ang vaksinen når ikke helsepersonell gjør det? Andre land vaksenerer ikke barn og gravide med den som norge anbefaler -ja akkurat barn og gravide å ta.. jeg er 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban 29 072 4 372 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Nå er det jo ikke slik at alt helsepersonell sier nei til vaksinen, men den gruppa som gjør det, får svært stor oppmerksomhet. Svært mange av de som anbefaler vaksinen (Folkehelseinstituttet og andre helsemyndigheter) er jo også helsepersonell, selv om de nå ikke jobber klinisk. På Folkehelsa er det leger og andre med bakgrunn fra helsevesenet i nesten alle stillinger som har noe med smittevern å gjøre. Det er sunt å være skeptisk. Det blir ikke 100% enighet i slike saker, så man må ta en beslutning når det gjelder hvem man skal høre mest på. http://www.auraavis.no/lokale_nyheter/article4595566.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illuminatum 534 0 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 På sykehuset jeg jobber er det i allefall lange køer for å få svineinfluensavaksinen og det har det vært hver eneste dag. Så noen helsepersonell tar i allefall vaksinen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 0 0 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Vi kommer ikke til å vaksinere oss.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.