Gå til innhold

lurer på ang svineinfluen


Gjest lskeptisk til dette

Anbefalte innlegg

Gjest lskeptisk til dette

Jeg har blitt fortalt at sykepleiere ikke vil ta svineinfluensavaksine fordi den er så lite kjent enda pga bivirkninger. Istedet tar de en pneumakokkvaksine eller hva det heter, som går mer på luftveiene, for det er luftveiene som blir angrepet...

Jeg er ikke i risikogruppe,men lurer fælt på om vi bør ta den når den blir for alle. Nå ble jeg i tvil,når helsepersonell velger den bort... Hva sier dere dolere...kan man egentlig stole på den infoen vi får ang vaksinen når ikke helsepersonell gjør det? Andre land vaksenerer ikke barn og gravide med den som norge anbefaler -ja akkurat barn og gravide å ta.. jeg er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det jo ikke slik at alt helsepersonell sier nei til vaksinen, men den gruppa som gjør det, får svært stor oppmerksomhet.

Svært mange av de som anbefaler vaksinen (Folkehelseinstituttet og andre helsemyndigheter) er jo også helsepersonell, selv om de nå ikke jobber klinisk. På Folkehelsa er det leger og andre med bakgrunn fra helsevesenet i nesten alle stillinger som har noe med smittevern å gjøre.

Det er sunt å være skeptisk. Det blir ikke 100% enighet i slike saker, så man må ta en beslutning når det gjelder hvem man skal høre mest på.

http://www.auraavis.no/lokale_nyheter/article4595566.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset jeg jobber er det i allefall lange køer for å få svineinfluensavaksinen og det har det vært hver eneste dag.

Så noen helsepersonell tar i allefall vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...