Gå til innhold

Eplekake med sjokolade?


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

'' (Vil ikke lage eplekake med marsipan og sjokolade, da guttungen ikke liker den.)''

Men hvor i huleste fikk du det fra at du skulle ha marsipan i eplekaken!? Har jeg hverken smakt eller sett - og selv om jeg er glad i marsipan hørtes ikke blandingen særlig god ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' (Vil ikke lage eplekake med marsipan og sjokolade, da guttungen ikke liker den.)''

Men hvor i huleste fikk du det fra at du skulle ha marsipan i eplekaken!? Har jeg hverken smakt eller sett - og selv om jeg er glad i marsipan hørtes ikke blandingen særlig god ut.

Hehe akkurat det samme stusset jeg over også. Glimtripper skriver det som om det er det natuligste ting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' (Vil ikke lage eplekake med marsipan og sjokolade, da guttungen ikke liker den.)''

Men hvor i huleste fikk du det fra at du skulle ha marsipan i eplekaken!? Har jeg hverken smakt eller sett - og selv om jeg er glad i marsipan hørtes ikke blandingen særlig god ut.

http://www.tine.no/page?id=28&key=8282&cat=672

http://www.barnimagen.com/forum/thread/10216364

http://leneskaker.blogspot.com/2009/09/meeeeegagod-eplekake.html

http://www.odense-marcipan.no/inspirasjon/oppskrifter/4-lekre-desserter/300-eplekake.html

Trenger du flere eksempler? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokolade er alltid godt, men kanskje raspe den over litt etterhvert så den ikke blir brent?

Jeg holdt meg til klassikeren for nå, men mulig jeg prøver det ut på et stykke før jeg popper det i mikrobølgeovnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam! Det hørtes jo veldig godt ut :-)

Jeg tror jeg prøver det ut på et stykke i første omgang, for å være på den sikre siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg prøver det ut på et stykke i første omgang, for å være på den sikre siden ;)

Jeg sjekket linkene du la ut til elextra, og kan ikke skjønne annet enn at det må smake bedre med sjokolade på toppen enn marsipan:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Nei takk! *urk*

;)

Når jeg lager eplekake spør alltid 5-åringen min om det er marsipan i. Jeg har aldri laget den med marsipan, og ante ikke at det var vanlig.. Lurer på hvor han har smakt det.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket linkene du la ut til elextra, og kan ikke skjønne annet enn at det må smake bedre med sjokolade på toppen enn marsipan:-)

Det tror nemlig jeg også ;)

Nå liker jeg ikke marsipan noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg holdt meg til klassikeren for nå, men mulig jeg prøver det ut på et stykke før jeg popper det i mikrobølgeovnen :)

Nam nam :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

'' (Vil ikke lage eplekake med marsipan og sjokolade, da guttungen ikke liker den.)''

Men hvor i huleste fikk du det fra at du skulle ha marsipan i eplekaken!? Har jeg hverken smakt eller sett - og selv om jeg er glad i marsipan hørtes ikke blandingen særlig god ut.

Det er godt, men marsipanen kan fort gjøre kaka hard hvis marsipanen får steke for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om eplekake med marsipan før, men ettersom jeg _elsker_ marsipan, fikk jeg jo lyst til å prøve! :-)

*lurer på om noen habile kakebakere i bekjentskapskretsen kan overtales*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lager eplekake spør alltid 5-åringen min om det er marsipan i. Jeg har aldri laget den med marsipan, og ante ikke at det var vanlig.. Lurer på hvor han har smakt det.. :-)

Kanskje det er fordi eplene ser litt ut som marsipan når de er stekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...