Gå til innhold

Ujevnt stemmeleie


Gjest SvanhildZ

Anbefalte innlegg

Gjest SvanhildZ

Hei finnes det noen diagnose der noen prater med ujevnt stemmeleie? Prater helt vanlig og plutselig endres tonefall og tonehøyde; og sier til sin søster, Åååå "Toone" åååå Tooone nå ble onkel "Tore" glad, nå ble onkel Tore glad, for nå kommer ..... på tv. Åååå Tooore, åååTooore nå skal vi kose oosss, fortsetter å prate vanlig en stund og hever plutselig toneleie og tonefall igjen, og så prater normalt igjen. Dreier seg om en bror eller en søster. Søsteren er også sånn som dette, prater helt normalt, og midt i en setning som å si bø liksom, Jah,! og det må jeg fortelle deg da jeg var i byen fant jeg en jakke den var bare såååååå fiiine, du skal få se, seeee va an kje fiiiiiine vel? legger jakken til siden og prater vanlig, og så plutselig midt i en setning Jah! skal vi lage suppe nå? skal vi, skal vi, pliiiiiiiiiiiiiiiiz? snakker videre med vanlig toneleie og tonehøyde. dette skjer hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er nervøs, så vet jeg at stemmen kan bli høy inni mellom eller hele tiden. Men er det noe du ikke har kontroll over, så kan du vel prøve å snakke med en talepedagog ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...