Gjest SvanhildZ 0 0 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hei finnes det noen diagnose der noen prater med ujevnt stemmeleie? Prater helt vanlig og plutselig endres tonefall og tonehøyde; og sier til sin søster, Åååå "Toone" åååå Tooone nå ble onkel "Tore" glad, nå ble onkel Tore glad, for nå kommer ..... på tv. Åååå Tooore, åååTooore nå skal vi kose oosss, fortsetter å prate vanlig en stund og hever plutselig toneleie og tonefall igjen, og så prater normalt igjen. Dreier seg om en bror eller en søster. Søsteren er også sånn som dette, prater helt normalt, og midt i en setning som å si bø liksom, Jah,! og det må jeg fortelle deg da jeg var i byen fant jeg en jakke den var bare såååååå fiiine, du skal få se, seeee va an kje fiiiiiine vel? legger jakken til siden og prater vanlig, og så plutselig midt i en setning Jah! skal vi lage suppe nå? skal vi, skal vi, pliiiiiiiiiiiiiiiiz? snakker videre med vanlig toneleie og tonehøyde. dette skjer hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FGT 4 244 108 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hvis du er nervøs, så vet jeg at stemmen kan bli høy inni mellom eller hele tiden. Men er det noe du ikke har kontroll over, så kan du vel prøve å snakke med en talepedagog ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.