Gå til innhold

hvor mye vet folk om bipolar lidelse?


Gjest Bipolar (2) søker råd

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar (2) søker råd

Jeg har kommet opp i en situasjon på jobb hvor jeg vurderer å informere noen av mine kollegaer om min lidelse så de kan redde meg hvis jeg skulle finne på noen flere dumme ting.

Men hvor mye vet folk flest om denne lidelsen? Tror dere folk vil tro at jeg er en tikkende bombe hvis jeg forteller det? At jeg kan bli gal å ta frem en kniv å drepe dem hvis jeg blir gal nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du bør nok ha ordnet deg med en del god litteratur i tillegg slik at de kan få oppdatert seg. Synes ikke du skal stole på det de "vet" fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vet så og si ingenting, og jeg vil fraråde deg å si noe...

Jeg har veldig god erfaring med å fortelle om det. Jobbet noen år, så jeg var sikker på at de visste hvem jeg var og fortalte det så relativt udramatisk, først til sjefen, deretter til kollegene etterhvert.

Virker som om de har fått et mer avslappet forhold til psykisk lidelse, og vi kan fleipe og tulle med det på en god måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bipolar (2) søker råd

Folk vet så og si ingenting, og jeg vil fraråde deg å si noe...

For å si det sånn så er det så dårlig arbeidsmiljø der jeg jobber at det neppe kan bli verre. Dessuten har jeg ikke planer om å bli der så lenge heller. Er heller ikke avhengig av en god attest fra dem, da jeg også har en annen jobb hvor jeg ikke har sagt noe om dette.

Så dette kan jo være en testarena for hvordan åpenheten fungerer i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...