Gå til innhold

Lommemannens forklaringer


Gjest nacl

Anbefalte innlegg

Det har jo vært en del om "Lommemannen" i mediene i dag, og hvordan han forklarer seg. Nå står en far frem og sier han synes Lommemannen virker arrogant og tenker mer på seg selv enn ofrene sine. Lommemannen selv sier han er frisk som en fisk.

Hva tror du, NHD?

Kan man være frisk, eller er det en typisk opptur for en typisk drittsekk som nå opplever en slags lettelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svarer, selv om jeg verken er nh eller har faglig kompetanse på området.

Men jeg betviler at han er så voldsomt angrende synder. han synes nok mest synd på seg selv, som ble tatt.

Og den i avisene siterte uttalelsen som lød omtrent slik "Jeg har ikke bare brutt norsk lov, men forbrudt meg på det kjæreste vi har - barna" høres ut som en innstudert replikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg svarer, selv om jeg verken er nh eller har faglig kompetanse på området.

Men jeg betviler at han er så voldsomt angrende synder. han synes nok mest synd på seg selv, som ble tatt.

Og den i avisene siterte uttalelsen som lød omtrent slik "Jeg har ikke bare brutt norsk lov, men forbrudt meg på det kjæreste vi har - barna" høres ut som en innstudert replikk.

''Og den i avisene siterte uttalelsen som lød omtrent slik "Jeg har ikke bare brutt norsk lov, men forbrudt meg på det kjæreste vi har - barna" høres ut som en innstudert replikk.''

Mye av det han sier er nok nøye planlagt, og langt fra hans egne meninger fra hjertet. Det virker så kunstig at det nesten får motsatt virkning i forhold til det han ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer, selv om jeg verken er nh eller har faglig kompetanse på området.

Men jeg betviler at han er så voldsomt angrende synder. han synes nok mest synd på seg selv, som ble tatt.

Og den i avisene siterte uttalelsen som lød omtrent slik "Jeg har ikke bare brutt norsk lov, men forbrudt meg på det kjæreste vi har - barna" høres ut som en innstudert replikk.

Enig. Det høres ut som noe en som bare kan immitere empati og anger ville ha sagt. Men så vet jeg så alt for lite om hva som er normal adferd for en som virkelig angrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke er han pedofil heller, bare bifil. Hvor er logikken i det. Han sier selv at det han gjør er pedofile handlinger, men han som mennesker er ikke pedofil.

Selvsinnsikt er en fin ting, men hvor ble den av ?

Han begikk overgrep for å få nærhet uten relasjoner, han gjorde det fordi han var deprimert og kjedet seg. Hvordan kan han få seg selv til å si sånt. Blir mektig provosert.

Samitidig så forsvarer han det han har gjort med at han selv har vært utsatt for overgrep. Så da er det greit liksom ?

Alle har vi valg her i livet. Vi velger selv hvem vi er og hvem vi vil bli. Du kan ikke skylde på en dårlig oppvekst.

Når du har vært utsatt for overgrep, kjent smerten, følelsene og tankene. Så går du ikke og gjør det mot andre, med mindre du er fullstendig blotta for empati.

Hele fyren skriker jo psykopat i oppførsel og tankemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Og den i avisene siterte uttalelsen som lød omtrent slik "Jeg har ikke bare brutt norsk lov, men forbrudt meg på det kjæreste vi har - barna" høres ut som en innstudert replikk.''

Mye av det han sier er nok nøye planlagt, og langt fra hans egne meninger fra hjertet. Det virker så kunstig at det nesten får motsatt virkning i forhold til det han ønsker.

Nettopp!

I samarbeid med forsvareren er nok alt nøye planlagt.

Og det "eneste" han kan gjøre nå er å fullføre det som er planlagt. Og det er vel blant annet å forsøke å få sympati - for om mulig å få minst mulig straff.

Jeg tror ingenting på at han er kurert.

Han har holdt på i over 20 år.....så det skal vel mere til, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er snodig hvordan media skal ha det til at han kun har forgrepet seg på gutter.

han har jo forgrepet seg på både gutter og jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Han vil aldri bli frisk. Seksuelle perversjoner er dessverre nesten umulige å endre på.

Dette er psykopaten som sier det han vet tjener han best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Heldigvis" kommer det så langt av og til, at psykopatens ansikt vises tydelig og godt. Ingen grunn til å prøve å se noe annet enn det som stirrer tilbake på en. Dette er verste sorten menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han skal skjønne hva han har gjort, så skal det sterkere skyts til enn noen terapitimer tror jeg.

Og hvis det hadde vært sånn at han hadde forstått hva han har gjort- så ville han ikke oppført seg på denne måten, da ville han ha hatt en durabelig nedtur ikke blitt "frisk" som han hevder.

Så rehabilitert- nei det tror jeg ikke noe på!

Opptur- det vet jeg ikke noe om, men han virker "noe" skrudd.

Jeg tror absolutt på forklaringen om overgrep i barndommen- det er vanlig blant overgripere. Når det er sagt, så er det mange som har opplevd seksuelle overgrep som -ikke- blir overgripere.

Nei, han her er skikkelig syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Ikke er han pedofil heller, bare bifil. Hvor er logikken i det. Han sier selv at det han gjør er pedofile handlinger, men han som mennesker er ikke pedofil.

Selvsinnsikt er en fin ting, men hvor ble den av ?

Han begikk overgrep for å få nærhet uten relasjoner, han gjorde det fordi han var deprimert og kjedet seg. Hvordan kan han få seg selv til å si sånt. Blir mektig provosert.

Samitidig så forsvarer han det han har gjort med at han selv har vært utsatt for overgrep. Så da er det greit liksom ?

Alle har vi valg her i livet. Vi velger selv hvem vi er og hvem vi vil bli. Du kan ikke skylde på en dårlig oppvekst.

Når du har vært utsatt for overgrep, kjent smerten, følelsene og tankene. Så går du ikke og gjør det mot andre, med mindre du er fullstendig blotta for empati.

Hele fyren skriker jo psykopat i oppførsel og tankemåte.

''Han begikk overgrep for å få nærhet uten relasjoner, han gjorde det fordi han var deprimert og kjedet seg.''

Skulle ikke forundre meg om dette blir vurdert som formildende omstendigheter.

Møkkamann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest me et moi

Det mest absurde jeg har hørt i denne saken hittil var nyhetene på radioen jeg hørte mens jeg kjørte hjem fra jobben: Han blottet seg for å hevne seg på kona. Hun hadde visst hatt et forhold før de ble kjent. Kjenner jeg vil spy av hele fyren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han skal skjønne hva han har gjort, så skal det sterkere skyts til enn noen terapitimer tror jeg.

Og hvis det hadde vært sånn at han hadde forstått hva han har gjort- så ville han ikke oppført seg på denne måten, da ville han ha hatt en durabelig nedtur ikke blitt "frisk" som han hevder.

Så rehabilitert- nei det tror jeg ikke noe på!

Opptur- det vet jeg ikke noe om, men han virker "noe" skrudd.

Jeg tror absolutt på forklaringen om overgrep i barndommen- det er vanlig blant overgripere. Når det er sagt, så er det mange som har opplevd seksuelle overgrep som -ikke- blir overgripere.

Nei, han her er skikkelig syk.

Den dårligste unnskyldningen jeg hører er "opplevd overgrep i barndommen", "stakkar meg."

Hvis det han opplevde i barndommen var så ille så burde han ihvertfall ikke gjøre det samme imot andre barn? Da er han jo like ille selv?

Denne mannen er ikke god i "toppen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dårligste unnskyldningen jeg hører er "opplevd overgrep i barndommen", "stakkar meg."

Hvis det han opplevde i barndommen var så ille så burde han ihvertfall ikke gjøre det samme imot andre barn? Da er han jo like ille selv?

Denne mannen er ikke god i "toppen."

Nei, det er overhode ikke noen unnskyldning. Det betyr ikke at det er greit fordet.

Det er bare det forskning viser- når man har undersøkt fengslede seksualforbrytere, så har de fleste av disse en oppvekst med seksuelle overgrep i bagasjen.

Men det forskning også viser, er at det er svært mange fler som har opplevd seksuelle overgrep og -ikke- blitt seksualforbrytere likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke er han pedofil heller, bare bifil. Hvor er logikken i det. Han sier selv at det han gjør er pedofile handlinger, men han som mennesker er ikke pedofil.

Selvsinnsikt er en fin ting, men hvor ble den av ?

Han begikk overgrep for å få nærhet uten relasjoner, han gjorde det fordi han var deprimert og kjedet seg. Hvordan kan han få seg selv til å si sånt. Blir mektig provosert.

Samitidig så forsvarer han det han har gjort med at han selv har vært utsatt for overgrep. Så da er det greit liksom ?

Alle har vi valg her i livet. Vi velger selv hvem vi er og hvem vi vil bli. Du kan ikke skylde på en dårlig oppvekst.

Når du har vært utsatt for overgrep, kjent smerten, følelsene og tankene. Så går du ikke og gjør det mot andre, med mindre du er fullstendig blotta for empati.

Hele fyren skriker jo psykopat i oppførsel og tankemåte.

''Ikke er han pedofil heller, bare bifil. Hvor er logikken i det. Han sier selv at det han gjør er pedofile handlinger, men han som mennesker er ikke pedofil. ''

Jeg mener å huske noe fra en dokumentar om en seriemorder i USA, der morderen påsto at han heller ikke var pedofil, men at han hadde skikkelig angst for sykdommer og derfor forgrep seg på gutter som var så unge at de neppe hadde sykdommer... .-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare et av offerene

Jeg las bare overskiftene på nettet som skrek ut at han var selv misbrukt som 7 åring. Blir kvalm av dem som bruker slikt som unskyldning. Jeg har også blitt grovt seksuellt misbrukt gjennom barndommen, og det siste som kunne falle meg inn er å utsette noen for det samme. Synes ikke det minste synd på denne syke fyren. Kjenner også et av hans offer, som er 17 år og akkurat nå sliter med å komme seg ut av narkohelvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...