Gå til innhold

Flutide

Anbefalte innlegg

Har brukt Flutide i mange år.

Er det forsket noe på hvordan dette stoffet virker på forbrenning (økende fedme - cortison-virkning?)?. Hva med andre funksjoner som hukommelse, konsentrasjon? Kuttet bruk av Flutide i slutten av mai, gikk over til et stoff kalt Noni-juice. Hadde ingen behov for Flutide eller ventolin så lenge dette pågikk. Har stoppet Noni-juice i 3 uker nå. Astmaen er i full utvikling igjen. Har dere hørt noe om denne Noni-juicens virkninger eller er det stort sett humbug som mye annet "helse-kost"-humbug?

21.8.01. Hilsen IMWM

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33763-flutide/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Hei igjen

Nå har jeg gjort litt "forskning" omkring ditt spørsmål. Dessverre er det ikke mye til hjelp. Jeg kan ikke finne noe forskning på vektøkning på bakgrunn av inhalasjonssteroider, som Flutide. Det er meget små mengder som inhaleres sett i forhold til de mengder man tar i tablettform.

Barn kan bli urolige av inhalasjonssteroider. Jeg har også hørt enkelte voksne si at de har følt dette, dog ikke mer enn en eller to personer. Jeg har heller ikke her funnet forskning på dette.

I Felleskatalogen nevnes det at man kan finne overfølsomhetsreaksjoner og/eller bronkospasmer - krampeliknende følelse i luftveiene.

Har du hatt slike symptomer selv?

Når det gjelder helsekost-produktet du nevner, kjenner jeg ikke til dette.

Det er i alle fall meget viktig at du passer på å medisinere deg for din astma.

Det forskes på de aller fleste ting når det gjelder medisiner/bivirkninger, så på verdensbasis vil du muligens finne noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33763-flutide/#findComment-131197
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...