Gå til innhold

Invitere foreldre til barnas kjæreste?


Gjest Berre lurer eg ...

Anbefalte innlegg

Gjest Berre lurer eg ...

Hvor lenge var dine barn kjæreste/samboere før du inviterte de andre foreldrene hjem til deg. Vi har jo ikke blitt invitert dit heller da, så bør jo ikke ha dårlig samvittihget.Men nå er det halvannet år, så kanskje det er på tide? Ungdommene er 20 år, de er hhv student og militær for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har dere jammen ventet lenge nok.

Hos oss har dette vært en jule-aktivitet. Det vil si at foreldrene inviterte hverandre til middag før jul, i mellomjula eller på nyåret. Slik har det vært med alle mine langvarige forhold.

Etter at vi fikk unger har det blitt slutt på dette. Nå møtes alle hjemme hos oss :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig synes jeg ikke det er en selvfølge at foreldrene skal invitere hjem til hverandre hvis "barna" allerede har et felles hjem.

Da er det vel mere naturlig å treffes hjemme hos dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Er det et "must" å invitere sine barns kjæresters foreldre? Den omgangen kommer vel naturlig hjemme hos det unge paret (når de flytter sammen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berre lurer eg ...

Hmm. Er det et "must" å invitere sine barns kjæresters foreldre? Den omgangen kommer vel naturlig hjemme hos det unge paret (når de flytter sammen)?

De bor jo ikke sammen enda da, men de har jo allikevel vært kjærester og vanket i hverandres hjem veldig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berre lurer eg ...

Da har dere jammen ventet lenge nok.

Hos oss har dette vært en jule-aktivitet. Det vil si at foreldrene inviterte hverandre til middag før jul, i mellomjula eller på nyåret. Slik har det vært med alle mine langvarige forhold.

Etter at vi fikk unger har det blitt slutt på dette. Nå møtes alle hjemme hos oss :o)

Ja,jeg har tenkt på det veldig lenge, men ikke fått rotet meg til det. Men hvor lenge er folk sammen før foreldrene treffes da, sånn vanligvis? Du syntes halvannet år var alt for lenge, mens noen andre her syntes at det ikke var noen grunn til å bed em før ungene flyttet sammen. Vet at det er ytterpunkter, men hva er vanlig for den vanlige mann i gata liksom. Hva 'forventes' av en, av høflighet, liksom. Gammeldags skikk og bruk, er ikke så sprek på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De bor jo ikke sammen enda da, men de har jo allikevel vært kjærester og vanket i hverandres hjem veldig lenge.

Jeg er definitivt intet orakel når det gjelder "skikk og bruk" - så du kan nok ikke bruke mitt svar til noe...

Jeg tror ikke jeg hadde kommet til å invitere, med mindre det falt veldig naturlig i en eller annen setting... Men - jeg er jo ikke der ennå - at mine unger har hatt langvarige forhold, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre eller svigerforeldre har ikke invitert hverandre hjem.. Vi har vært samboere i to år. De har vært i noen bursdager hos oss og blitt litt kjent der. Svigerfar har bare så vidt hilst på mamma. Mens svigermor har vært i sønnen min sin bursdag og min bursdag med min familie..

Synes det er unaturlig at foreldrene skal be hverandre hjem. Er mest naturlig for meg og mine at de treffes hjemme hos oss.

Mine eks-svigerforeldre og foreldre var heller aldri hjemme hos hevrandre. Vi var samboere i 8 år og har felles barn. De møttes hjemme hos oss de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trooghåp

Sønnen min skiftet Kjæreste flere ganger, før det ble skikkelig alvor! ( det vil si ..alvor var det jo hvergang)

Så de 3 første forholdene ,som varte ca 1 år , hvergang..der innviterte jeg ikke! Den fjerde forelskelsen endte med forlovelse..da innviterte jeg foreldrene:0) Men akk..det varte ikke så lenge det heller! Men nå er han Samboer med Barn...og foreldrene hennes treffer vi kun i gebursdagsselskaper i forbindelse med Barna. Og det er helt greit! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Vi har vært sammen i snart 4 år, men foreldrene våre har ikke møttes. De er i litt forskjellige aldersgrupper, og jeg vet ikke om de ville hatt så mye felles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg har tenkt på det veldig lenge, men ikke fått rotet meg til det. Men hvor lenge er folk sammen før foreldrene treffes da, sånn vanligvis? Du syntes halvannet år var alt for lenge, mens noen andre her syntes at det ikke var noen grunn til å bed em før ungene flyttet sammen. Vet at det er ytterpunkter, men hva er vanlig for den vanlige mann i gata liksom. Hva 'forventes' av en, av høflighet, liksom. Gammeldags skikk og bruk, er ikke så sprek på sånt.

Ofte synes jeg det er veldig greit à blàse en lang marsj i "skikk og bruk" og heller rett og slett gjöre det man virkelig föler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gul dame

Ja,jeg har tenkt på det veldig lenge, men ikke fått rotet meg til det. Men hvor lenge er folk sammen før foreldrene treffes da, sånn vanligvis? Du syntes halvannet år var alt for lenge, mens noen andre her syntes at det ikke var noen grunn til å bed em før ungene flyttet sammen. Vet at det er ytterpunkter, men hva er vanlig for den vanlige mann i gata liksom. Hva 'forventes' av en, av høflighet, liksom. Gammeldags skikk og bruk, er ikke så sprek på sånt.

Jeg tror ikke det er noen skikk og bruk her, men at hver og en gjør hva som passer. Det er ikke alltid at foreldrene bor på samme sted og da blir det ikke naturlig å be hverandre før anledningen er der

Hvis du lurer på dette og har lyst til å invitere dem synes jeg du godt kan gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Signatur

Her ville jeg hørt med min sønn/datter om hva h*n syns. Hvis dere har møtt dem flere ganger andre steder, og har lyst til å be dem, så be, men hør med de unge først. Jeg ville syntes det var naturlig at kjæresteparet var tilstede. Hvis dere aldri har møttes, så er det i hvert fall opp til paret selv synds jeg. Og da er kanskje et kafebesøk eller lignende mer naturlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes godt du kan invitere de. Paret er jo bare 20 år og bor ikke sammen, men har vært sammen lenge.

Da er det helt naturlig å invitere det andre foreldreparet, synes ikke det er rart i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med kjæresteparet selv om de faktisk ønsker en slik sammenkomst med alle seks. Det er ikke sikkert de vil det selv.

Men etter halvannet år syns jeg ikke det høres overivrig ut, om det var det du var redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berre lurer eg ...

Her ville jeg hørt med min sønn/datter om hva h*n syns. Hvis dere har møtt dem flere ganger andre steder, og har lyst til å be dem, så be, men hør med de unge først. Jeg ville syntes det var naturlig at kjæresteparet var tilstede. Hvis dere aldri har møttes, så er det i hvert fall opp til paret selv synds jeg. Og da er kanskje et kafebesøk eller lignende mer naturlig?

Kanskje jeg får ta en gløgg- og pepperkake-sak sammen med de unge da. I jula er det oftest fullt belagt. Men en sånn førjulsseanse kan jo avsluttes raskt hvis det ikke er kjemi tilstede, og koser en seg kan det jo utvides utover kvelden.

Synd det ikke er sommer nå, da kunne vi tatt en grillseanse. Blir liksom litt mindre høytidelig når en er utendørs.

Takk for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg "barna" skulle få avgjøre. Du kan jo lufte det for dem og se hvordan de reagerer. Mange må langt oppi 20-årene før de synes det ok med "svigerstreff". Mange assosierer dette med giftemål og forpliktelser og det kan virke skremmende for de unge uansett hvor seriøst forholdet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...