Gå til innhold

pandemi redsel


ink1365380698

Anbefalte innlegg

ink1365380698

Jeg er så redd vaksine og influensa at det river meg i filler. redsel var galt ord.. har så angst at jeg kaster opp. Er så redd vaksinen på grunn av bivirkningene en kan få. Jeg hadde så unormale og forferdelige opplevelser med ciopralex at jeg tror jeg overfører dette til pandemivaksinen. Er også helt i villrede om jeg skal tørre å anbefale barna mine å ta den og?. Virker som jeg har et så sart nervesystem (pga dette med cipralex) og all de rare og ekle symptomene jeg har i hodet--- er nå så svimmel og lysky at jeg går med øynene halvt igjen -- og må helst ligge på sofaen. Har sikkert 10 forskjellige diagnoser, men somatisert gad og somatiseringslidelse er de siste... tror du NHD en som er så sart i nervesystemet vil tåle en pandemi vaksine... jeg har et ellers godt immunforsvar.???? Men på grunn av pandemien har jeg isolert meg-- treffer ikke andre enn nærmeste familie og det er veldig uheldig med tanke på sosialangsten min som jeg inntil jeg isolerte meg i august jobbet tappert med å utfordre.. Tar jeg ikke vaksinen og blir ferdig med det??? så kommer jeg ikke til å tørre å gå ut--- bruker og aurorix, men du sa det ikke ville være noe problem da jeg spurte tidligere i høst ang. vaksine.

Hjelp meg----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, du jeg tok vaksine for 5 dager siden, og de eneste bivirkningene jeg har merket var hodepine og tretthet det første døgnet, halvannet. Jeg vil råde deg til å ta den. Av alle som har tatt den har 7 personer fått reaksjon. Det er ikke mange sammenlignet med att det er satt over 300 000 vaksiner. Jeg føler med deg, smitteangst er ikke noe gøy, håper du bestemmer deg for å ta vaksinen, slik att du kan komme over skrekken og få bedre dager fremfor deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du jeg tok vaksine for 5 dager siden, og de eneste bivirkningene jeg har merket var hodepine og tretthet det første døgnet, halvannet. Jeg vil råde deg til å ta den. Av alle som har tatt den har 7 personer fått reaksjon. Det er ikke mange sammenlignet med att det er satt over 300 000 vaksiner. Jeg føler med deg, smitteangst er ikke noe gøy, håper du bestemmer deg for å ta vaksinen, slik att du kan komme over skrekken og få bedre dager fremfor deg.

Enig med deg. Hopp i det og ta den så sjelen kan få fred, trådstarter!

Jeg er vel bare normalt sart selv, men jeg har ikke merket en eneste bivirkning. Kanskje jeg ikke har kjent godt nok etter? ;) Jeg synes ikke den vaksinen var noe å bråke om. Den gjorde til og med mindre vondt å få enn de andre jeg har fått. Har vel vært litt trøtt, men det er jeg alltid når det har regnet i ukevis.

Det er nesten ingen som får alvorlige bivirkninger. Jeg har ikke møtt noen som har merket annet enn litt slapphet og hodepine o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ta vaksinen så slipper du å gå rundt å være redd for å bli smitta. Det er nok verre for psyken i lengden.

Jeg har hatt litt vondt i armen, litt slapp og litt hodepine. Altså mye mer "behagelig" enn å ligge en uke til sengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg tok vaksinen igår. Armen er øm, akkurat som etter et hardt slag, ellers merker jeg ingenting.

Selve vaksinasjonen tok bare noen få sekunder, stikket merket jeg nesten ikke.

Det er en ok følelse å være ferdig med det - og å vite at jeg slipper å bli influensasyk (tok også vaksinen mot sesonginfluensa).

Barna mine skal absolutt ta vaksinen straks de får tilbudet i kommunen.

Lurt å bli ferdig med det - så trenger du ikke å bruke mer tankevirksomhet rundt det (sånn var det for meg iallefall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ink1365380698

Enig med deg. Hopp i det og ta den så sjelen kan få fred, trådstarter!

Jeg er vel bare normalt sart selv, men jeg har ikke merket en eneste bivirkning. Kanskje jeg ikke har kjent godt nok etter? ;) Jeg synes ikke den vaksinen var noe å bråke om. Den gjorde til og med mindre vondt å få enn de andre jeg har fått. Har vel vært litt trøtt, men det er jeg alltid når det har regnet i ukevis.

Det er nesten ingen som får alvorlige bivirkninger. Jeg har ikke møtt noen som har merket annet enn litt slapphet og hodepine o.l.

Takk for svar, håper bare jeg greier gjennomføre deg. Når angsten slår til for fullt, er greier jeg nesten ikke gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også livredd for svineinfluensa og vaksinen. Min tanke er at frykten for svineinfluensa vil gjøre at jeg isolerer meg til faren er over, og det kan ta lang tid. Hvis du ikke klarer å dempe smittefrykten og leve normalt har du vel egentlig ikke så mye valg? Da er vel vaksine eneste utvei? Det er i hvert fall sånn jeg har tenkt, og skal ta vaksinen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Jeg er også livredd for svineinfluensa og vaksinen. Min tanke er at frykten for svineinfluensa vil gjøre at jeg isolerer meg til faren er over, og det kan ta lang tid. Hvis du ikke klarer å dempe smittefrykten og leve normalt har du vel egentlig ikke så mye valg? Da er vel vaksine eneste utvei? Det er i hvert fall sånn jeg har tenkt, og skal ta vaksinen i morgen.

Lykke til imorgen Orio!

Når vaksinasjonen er over får du kanskje noen bivirkninger om du er uheldig men så kan du bevege deg ute blandt folk uten å være redd for smitte for da er du jo vaksinert. Vet ikke om det hjalp noe, men har forstått at du er fryktelig redd.

Skal ihvertfall tenke på deg imorgen- hvis du orker så skriv hvordan det gikk her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...