Sukk 167 0 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg har fått en bekreftelse på at jeg er "gal" av psykiater. Har paranoide vrangforestillninger.. NHD...hvordan kan en psykiater påstå at jeg har vrangforestilninger når hun ikke kjenner personene jeg har vært sammen med...og mine erfaringer med dem. Hvor redd har man lov til å være uten å bli kallt paranoid ? Hvor redd har man lov til å være i etterkant av erfaringer man har fått uten å bli kallt paranoid ? Finnes det noen muligheter for å få en secend opinion på en slik diagnose ? Det eneste jeg er redd i livet er store høyder, drukning når jeg dykker, desperate hester. Jeg vil ikke ha stempelet paranoid.. hva skal jeg gjøre...ta vitner med meg som kan fortelle at dem ser de samme tingene som meg ?? Er det ikke normalt at en i etterkant av voldtekt er redd for sanksjoner fra voldtektsmannen, når man fullt og helt får bekreftet hans oppførsel, og at det man tror om han faktisk stemmer.. Ja,...han var gal/ond nok til å gjøre det... Erfaringer har vist meg at jeg har ikke vært paranoid nok. Så hva gjør jeg.. Kan man virkelig sette en unnvikende personlighetsforstyrrelse diagnose under en pågående depresjon? Jeg er vestlending... mine forfedre gikk aleine i skogen på jakt.. Hvor sosial må man være for å ikke være unnvikende? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Det er umulig på bakgrunn av ditt innlegg å si om det er du eller psykiateren som har rett. Fastlegen din har rett til å henvise deg til en second opinion om hun mener det er grunn for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sukk 167 0 Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Det er umulig på bakgrunn av ditt innlegg å si om det er du eller psykiateren som har rett. Fastlegen din har rett til å henvise deg til en second opinion om hun mener det er grunn for det. Fastlegen har begynnt å se på meg med fiskeøyner når jeg snakker med han. Så da tror han på psykiateren. Det er skremmende hvordan en feilvurdering i ett tilfelle henger ved en i psykiatrien slik at oppsøker man psykiatrien på nytt blir feilopplysninger som er der fra før klippet og limt inn i en ny diagnose.. Jeg håper at livet slipper tak i meg snart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.