Gå til innhold

Argumenter for wellbutrin


Gjest vil prøve wellbutrin

Anbefalte innlegg

Gjest vil prøve wellbutrin

Hei, jeg har tidligere spurt deg om wellbutrin og du anbefalte dette. Min lege stilte seg imidlertid tvilende og påstod det var et såpass nytt preparat at hun heller ville velge cipralex, zoloft, efexor - som er blandt dem jeg har forsøkt før uten at de ga stor effekt. Har du noen argumenter for wellbutrin? Jeg har argumentert med at jeg har lest det gir energi (noe jeg trenger) og at det ikke påvirker vekten (som er viktig for meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bølger

Men virker Wellbutrin på angst?

Det er ikke angst som er mitt hovedproblem, så jeg vet ikke

om de hjelper for angst. Kanskje NHD kan svare på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke angst som er mitt hovedproblem, så jeg vet ikke

om de hjelper for angst. Kanskje NHD kan svare på det.

Wellbutrin er ikke kjent for å hjelpe mot angst. den er med på å øke motivasjon, energi-sexlyst bla..

Jeg fikk problemer med søvnen da jeg startet og måtte slutte, selv om jeg brukte serequel å sove på. Jeg våknet etter en til to timer, fikk ikke sove igjen. Gikk sånn åtte dager før jeg gav meg. Søk på nettet på Wellbutrin, så vil du finne mer info. Skal visst ta ca 14 dager før det virker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Wellbutrin er ikke kjent for å hjelpe mot angst. den er med på å øke motivasjon, energi-sexlyst bla..

Jeg fikk problemer med søvnen da jeg startet og måtte slutte, selv om jeg brukte serequel å sove på. Jeg våknet etter en til to timer, fikk ikke sove igjen. Gikk sånn åtte dager før jeg gav meg. Søk på nettet på Wellbutrin, så vil du finne mer info. Skal visst ta ca 14 dager før det virker..

Jeg hadde også store problemer med å sove på nettene til å begynne med, men

det roet seg etter noen uker. Så du ga deg nok kanskje litt for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er eldre og mer utprøvd enn alle de han nevner, men ikke i Norge. Det er det mest brukte AD i USA. Det har ikke negativ effekt på sexlivet - snarere tvert imot :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil prøve wellbutrin

Jeg var mye trett og sov mye på dagen. Slik er det ikke etter at

jeg begynte på wellbutrin.

takk for at du ville dele dine erfaringer med meg, det setter jeg pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil prøve wellbutrin

Det er eldre og mer utprøvd enn alle de han nevner, men ikke i Norge. Det er det mest brukte AD i USA. Det har ikke negativ effekt på sexlivet - snarere tvert imot :-)

Takk igjen for at du tok det tid til å svare.

Forskjellen mellom wellbutrin og andre AD er at wellbutrin virker både på dopamin og noradrenalin? Og ikke påvirker serotininnivået?

Tror jeg må stå på litt for å få legen min med på det - han ble overlykkelig da jeg foreslo å begynne på AD og AP igjen, men som sagt skeptisk til wellbutrin. Trenger håndfaste argumenter om du har tid og mulighet.

Å si at det er det mest brukte i USA tror jeg han fnyser av, selv om det skulle være fakta - noe jeg ikke kan vise til.

I tillegg ville han starte med AP, jeg er ikke psykotisk (har aldri vært det, er for andre ting), mens jeg vil wellbutrin. Er langt nede og total mangel på energi så jeg mener AD er riktig å begynne med. Har brukt begge deler før, men selvseponerte. Nå tror jeg det hadde en effekt selv om det ikke føltes slik da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...